Duktig på att hoppa
Heej!
Min kanin har börjat att hoppa över sin utebur alltså
kompostgallret och jag har köpt det som ska vara som högst
men han hoppar ändå över, någon som har tips? på bur med tak?
Fast min Timon vill inte hoppa över hinder hur mycket jag än försöker
så står han bara och tita och han kan gå i sele , någon som kan je några tips
If you live to be 100, i hope i live to be 100 minus 1 day, so i never have to live without you ♥
Jag bygger ihop mina kompostgallerburar så att jag lägger galler uppepå och drar åt med kattstrypare,då har du tak på buren. Sista delen sätter jag bara kattstrypare på ena sidan så det blir som en lucka att ta ut och in kaninen i.
Hoppas du fattar hur jag menar,är lite dålig på att förklara.
/Myrra
#1: kattstrypare???
#2 Kattstrypare är ett slangord för buntband. Det är alltså plastband som man kan dra åt och "låsa". Använder man dem på ett kompostgaller fungerar de ungefär som gångjärn.
Ser ut såhär:
Ha ett hinder i hagen ett par dagar så kaninen vänjer sig. Sen ska kaninen vara van vid sele o koppel såklart. Ställ typ tre hinder med två meters mellanrum och sätt kaninen framför första hindret (börja med lågsta) så puttar du på rumpan, om inte de funkar så kan du "fuska" lite genom att typ kittla elker röra kaninen under baktassarna, lyft kaninen osv.. Sen vill ju inte alla kaniner hoppa. Lucka till. Pm de inte funkar kan jag hjälpa dig om du pm:ar ;)
#3 : Ja men har aldrig hört det ordet … oerhört respektlöst och allmät otäckt ord, även om det inte är denna tjej som "uppfunnit" detta ord så tycker jag man kanske kan använda ett annat ord??
Detta är bara vad jag tycker, djurvän som jag är!!
Ta mer hjälp hos oss Kaninhoppning.ifokus :)!
Lite OT men angående det ordet "kattstrypare" så har jag hört folk säga "negerstrypare" aldrig heller hört det andra med katt.
Inget illa menat nu, men folk brukar kalla det på lite dumma sätt ibland 
Själv säger jag bara buntband 
Vi säger stripes eller buntband. :P
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#8 : Precis så säger jag med med låer en aning trevligare men detta har ju inte med inlägget att göra så bara att sluta tänka på detta ord men ja jag undrade väl bara orsaken till attt man sa så liksom ;)
# 7 : Ja det låter ju inte så trevligt det heller!! Ja skulle kunna disskutera massor kring detta men jag tror jag struntar i det ;)
Håller mig till stripes elr buntband, Tack :)
#9 Det var absolut inte illa menat med ordet kattstrypare,det är ett ord som används i de trakter jag bor,jag är 40 år och har alltid hört det ordet. Har jag trampat någon på tårna så ber jag om ursäkt.
Tack för mig.
/Myrra
# 10 : Okej nej det är lungt , reagerade bara på ordet då jag aldrig tidigare hört det å hade inte önskat att göra det heller ..