Kanin iFokus

Kanin

Etikett: medlemspresentation
Läst 1614 ggr
LucyEwelyn
9

Nu är vi kaninägare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Tänkte jag skulle presentera "oss".

Vi är nyblivna kaninägare, igår flyttade två efterlängtade systrar hem till oss, har precis passerat 8 veckors åldern. Tjejerna är dvärgkanin/teddy/lejonhuvad.

Det var några år sedan vi hade kanin och vi började smått längta efter kanin igen efter att våra marsvin gick bort i höstas. När vi fick se dessa små hjärtegryn kunde vi helt enkelt inte vänta längre :)

De kommer från en privat uppfödare som verkligen lagt ner mycket tid på kullen. De är trevliga, nyfikna, sociala och vana vid andra djur och barn. Så himla härligt och passande. Har tidigare bara haft kaniner från djuraffär, de har alltid från början varit rädda, osäkra, nervösa.

Slänger snabbt upp en bild på våra tjejer som fått namnet Eniya och Dorah (hittade namnen här under NAMNFÖRSLAG och förälskade oss i namnen!)

Kommer förmodligen hålla lite låg profil men synas lite ibland! Skrattande

tussen12
0

Så söta! :3 Vilka gullegtyn!

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Fridaaaa
1

Dvärgkanin är dock ingen ras ;)

Vilka sötnosar! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LucyEwelyn
2

#2 Är inte så insatt på olika raser men det visste jag faktiskt ;) Hur som helst, älskade från första stund :)

[Tilde]
0

Jättesöta flickor! :)

Klara.b
0

Vad kul! Söta var dem också!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Michiis
0

Åh så söta! :D

// Michis

Fridaaaa
1

#3 Men om du visste det, varför skrev du då att dem var korsning med det? Finner ingen logik i det? :P

LucyEwelyn
0

#7 För att de är dvärgkaniner. Jag skrev faktiskt inte specifikt att det var "av rasen", gjorde jag det ber jag om ursäkt för det.

teeeea
0

Så sööta:)

[luckymoa]
13

7 vad spelar det för roll? Jättefina kaniner :)

totten
0

Väldigt söta! Ska bli spännande att se hur de växer upp!

[MiniPim]
22

#7 du ser ju alltid det som är fel först, och det slutar med att alla börjar tjata om det! Rätt jobbigt!! Jättefina kaniner, du blir nog en bra ägare! :)

[Sniff]
0

Vilka söta fluffar! Kyss

Fridaaaa
2

Innan ni hoppar på mig kanske ni ska ta reda på fakta först?
Anledningen till att jag sa det är därför att många får reda på att deras kaniner är "dvärgkaniner" och sedan tror dom att det är en ras. Det var därför. Så ta reda på fakta innan ni hoppar på tack!

[luckymoa]
21

14 Kan du inte skriva pm till ts istället? Ser rätt och illa ut när du jämt ska påpeka vad folk skriver för fel… skriver det i all välmening, tror att många uppfattar dig som besserwisser när du håller på så!

Fridaaaa
1

#15 Det var inget påpekande.

[bessiethebeast]
20

Det är ju så mycket trevligare om man bara kan låta bli att kommentera varenda fel folk skriver. Det blir bara så tråkig stämning då.

[MiniPim]
8

Men Frida, vadå påhopp? När jag skriver att någon hoppat på mig så säger du direkt att det inte är påhopp, orkar bara inte! Går ur diskutioben så tS slipper allt ;)

OneSound
0

Vilka sötnosar! :D

Aut viam inveniam aut faciam

[bessiethebeast]
0

Och ja juste, glömde säga det - Extremt söta! Lycka till nu! :)

Glennfisen
0

Grymt söta! Lycka till med dem :)

// Sara

[luckymoa]
3

16 vad är det då?

Fridaaaa
1

#18 Du bestämmer väl inte vad jag ska göra? Jag har inte hoppat på någon ELLER påpekat något, alltså har jag lika mycket rätt som alla andra att skriva här.
Så är det inte alls det, kanske din tolkning men det är inte sanningen.
Och vadå "TS slipper", det är inget fel med det jag skrev. För det är många som inte vet att dvärgkanin inte är en ras, och då anser jag att det är bra att informera om det, det hade jag med velat veta om jag var nybörjare på någon ras, djurslag eller liknande.

Men visst jag kan gå ur, konstigt att folk inte vill skriva här, när folk blir sura för minsta lilla…

[bessiethebeast]
16

Dock syftade hon ju inte bara på detta inlägg. Snarare inte så konstigt att folk inte vill skriva här om man bara får kommentarer om att man skrivit fel.

Marshmello
1

Åh, helt bedårande! :D

Katten_
0

Verkligen jättefina flickor! Glad

Lycka till!

/Christel & kaninerna! Glad

[Plumskaniner]
0

otroligt härliga färger! lycka till med dom Skrattande

[MiniPim]
15

#31 men du tjatar så jädra mycket på vad som är fel!!!

Katten_
8

#28, Håller med dig..

/Christel & kaninerna! Glad

Jesperlinden97
0

Skitsöta kaniner! :3 Så små och fluffiga! :D Välkommen in i kaninvärlden, haha. Om detta nu är dina/era första kaniner :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

Millahh
0

Så söta kaniner! Lycka till med dem! Glad

LucyEwelyn
5

Det var ett tag sedan jag var här! Vilken diskussion ni har haft ;)

Allt går jätte bra! De är så himla snälla och trevliga! Buren står öppen dagligen och de skuttar ut och umgås med oss. Myser i soffan och är så gosiga! Så framåt och glada! Hoppar upp i knäet på en när man sitter på golvet. Underbara fluffbollar!

Bifogar en bild på våran Eniya <3

LucyEwelyn
4

En bild på båda våra hjärtan <3

Mannez
0

Awwh!!! Vilka sötisar. Kommer nog och kodnappar dem ;)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Marshmello
0

Men åååh så söta! Dorahs teckning är så himla gullig med :D