Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 412 ggr
tilde&twix
0

Hane sökes till hoppkull i vår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Nu har jag och min kompis, som fött upp min kanin Charly, bestämt oss för Att ta en kull ihop på Charly. Hemma hos henne eftersom att jag har två kanintokiga hundar. Om ni undrar varför vi väljer Charly och inte hennes mamma är det pga. att Charly's mamma pensionerades efter senaste kullen.

Chasing Shadows "Charly" är min lilla ängel. Hon är närmare fem månader om jag inte minns fel. Rasen är fluffig blandning av lejonhuvad, teddyvädur & angora. Hon är brokad, vet dock inte Vilken färg? förutom vit. Charly har stående öron, men hennes nästan identiska syster har fällda, så det är lite olika. Det finns iallafall vädur i genetiken. Charly är ganska liten och har svårt att gå upp i vikt, därför ger vi henne väldigt mycket mat. Hon är inte undernärd, men hade nog varit om hon inte fått 1 dl pellets + en massa hö varje dag. Charly är för liten för selen, men vad jag har sett är hon väldigt duktig på att hoppa. När hon blivit lite större ska hon få träna mer. Hon har hoppat ett antal ggr över en 30 cm's planka och jag tvekar inte på att hon kan högre. Vi ska tävla minst två gånger till våren, före planerad kull. Jag har kontakt med båda ägarna till Charly's föräldrar och båda hoppar. Dom tävlar dock ej.

Söker då en dvärgvädurs hane, gärna lite fluffig. Inte alltför stor. Ska finnas inom malmötrakten, ev. ystad då jag bor i trelleborg. Helst i trelleborg. Härstam/stamtavla är ett måste. Dock räcker det med mor&far. Han bör vara vaccinerad, om inte så kan jag fixa det till självkostnads pris. Som tack får man valfri unge ur kullen, även en kaningoodiebag med hopptillbehör, leksaker osv. Kontakta mig.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

tilde&twix
0

Puttar lite lätt. Glad

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

lovemysack
0

Jag har en japantecknad hoppkanin som är fem månader har tävlat tre gånger och här tagit en pinne!! ;) PMa mig om du vill veta mer! :) Kram.

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.