Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 434 ggr
[MiniPim]
0

Inneboende kanin

Jag har nästan gjort allt för att få ha en kanin inne över vintern men det enda svaret jag får är NEJ och att det kommer lukta.

Jag vill ha 1 kanin inne, inte allihopa. Och mina kaniner är rumsrena,, så det är bara att tömma toallett. Men mina föräldrar begriper inte det.. 
Jag vet att dem bestämmer över mig men nu när det blir mörkt tidigt redan vid halv 5 så hinner jag ju knappt hem efter skolan.. Så jag vill ha en kanin inne så jag kan vara med den iallfall..

Har ni något tips? på hur man kan få föräldrarna att gå med på det?

[RC1393]
0

Be att få ha den bara på ditt rum, då är det ju du som får stå ut med "lukten". Säg också det att du vill faktiskt kunna se åtminstone en kanin på kvällen :P

Men halv fem, det var sent det blev mörkt hos dig. Här börjar det bli mörkt kring tretiden, och helmörkt är det vid fyra. Om någon vecka kommer vi ha mörkt kring tre -.-

Du kan ju också be om en lampa hos kaninerna, det är faktiskt inte så svårt ordnat :) Finns bygglampor typ, som lyser väldigt stark och de tål de flest väder, så en sådan kan man bara hänga upp i ett träd eller nåt :)

Ser ut såhär:

http://www.edovan.net/?cat=3d

[MiniPim]
0

#1 PRECIS vad jag sa nyss, men ''nej, kaniner är tillför att bo ute'' säger pappa.. Åh vad jobbigt!

Oj vad jobbigt :/ men senare på vintern blir det mörkt vid ca 3-4..
Sen har jag en jättebra lampa jag har men det hjälper knappast :(

Tack för tipset :)

[MiniPim]
0

Efter 100 års tjatande ska pappa prata med mamma om det ikväll. :D :D :D

Fridaaaa
0

Kaniner luktar inte inne om man städar buren ofta.
Jag har en innekanin i vardagsrummet, hon luktar inget :D
Har även marsvin, ingen lukt. Man städar ofta :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#4 det med städningen har JAG inte problem med direkt, för alla mina kaniner är rumsrena och går på toa. då är det bara att tömma toan varje dag och städa hela buren 1 gång i veckan :)

Fridaaaa
0

#5 Ja precis :) Du kan ju tömma toalätten var morgon och var kväll :)

tussen12
0

Det är dock för kallt nu för att flytta in den tyvär.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[MiniPim]
1

#6 ja :) 
#7 nej det är det inte ;)

Fridaaaa
0

#7 Inte om man gör det succesivt.
Vi har ju 8-9 plusgrader här t.ex.

Frosstis
0

#7 det är flera plusgrader i Göteborg, nästan 10 grader

Fridaaaa
0

#20 dock måste man kolla hur kallt det blir som kallast på natten också :)

Mannez
0

Om du nu inte får ha en kanin inne så kan du be om att få sätta upp fler lampor osv? Och om ni har nån källare eller garage kan du ju flytta dit hagarna och be om att få ha dem där mär de ska rastas. Då kan du ju pyssla med dem där. Även om de bor ute.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[MiniPim]
0

#12 Ja det kan jag.. vi har en övergiven källare fast jag får inte ha kaninerna där..

LisaKanin
2

jag har två kaniner i vardagsrummet som går på låda och det luktar ingenting alls. Kan rekommendera peewee eller träpellets man eldar med i lådan, ännu smidigare o fräschare än toalätt o luktar verkligen noll. Jag är både känslig o kinkig o dessutom en tant på 43 år så hälsa från mig t dina päron attb det fktiskt fungerar. i

[MiniPim]
0

#14 haha tack för tipset :D

det ska jag göra ;)