Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 969 ggr
ninor
0

Flytta kanin till stall

Ev. ska min hona Hedvig få flytta till ett nytt hem där hon kommer att bli utekanin i så fall vilket jag tror passar henne mycket bättre.

Att flytta ut en kanin nu i mellersta Sverige känns lite väl sent, men hur är det egentligen med ett stall? Hur mycket varmare brukar det vara där? Funkar det att flytta ut henne till ett stall tror ni?

[RC1393]
0

Det är olika från stall till stall. Vårt stall är ett kallstall som är ca 5grader varmt när hästarna är där, är hästarna inte där så är det mot 5-10minusgrader när det är riktigt kallt ute. Just nu är det 5-10grader.¨

Andra stall håller 10-15grader vintern igenom, du får helt enkelt kolla med köparen hur varmt deras stall är :)

ninor
0

Om det är någonstans mellan 10-15 grader, funkar det att flytta kaninen då??

[Sara-]1
0

Ja jag skulle flyttat kaninen, + att ge den mycket halm att sova i för säkerhetens skull! :)

ninor
0

Någon mer som vill svara? 
Förlåt att jag puttar tråden redan, men skulle behöva svar snarast om Hedvig kan flytta till denna person eller inte. Så, kan man flytta en innekanin till ett stall nu där det är ca 10-15 grader?

Uniqs
0

Ja, jag ser inte detta som om att det hade blivit några problem! Tror att det ska funka bra :) ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~ www.Uniqs.weebly.com

[RC1393]
0

Ja, man brukar säga att kaniner klarar en temperaturskillnad på max 10grader, så är det 10-15grader så ska det gå bra, om du har max 20-25grader inomhus :)