Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 385 ggr
KajsaM
0

Göra idag med era kaniner?

Här tänkte jag att vi skulle skriva vad vi gör med våra kanin. Men kan också skriva vad dom får att smaksa på Glad

[Zoie]
0

Jag är bortrest så min brossa tar hand om min kanin … Så Zoie är väl antagligen i sin bur och äter hö som hon brukar :D

twinnie
0

Idag har jag varit på långpromenad med Moses. Gick bort till en gård där han fick träffa en annan kanin. Sen gick vi hem :)

KajsaM
0

#2 Mysigt :)

Nu är Hampus i lekstugan och myser. Han får komma ut lite senare pga vädret :)

[Quellii]
0

Här är det regn hela tiden ;P Dock hann jag med en promenad med Mozart igår medan det var uppehåll :) Ska borsta Ballerina, det behövs då allt spån fastnar i hennes päls :P Så jag måste byta underlag i buren till Toa-lätt och matta ^^
På morgonen har alla kaniner fått kraftfoder, en bit knäckebröd och en bit morot :)

KajsaM
0

#4 Här med, bara regn och regn *suck*

myriis
0

Ska snart och handla, men ska släppa ut kaninerna i rasthagarna först.. ;)
Sen är det inte så mycket planerat. Kanske en liten selepromenad med någon.
Idag ska dem somvanligt få pellets och en morot. Sen även äpple och gurka tror jag.. ;)

Här skiner solen ;D

Npe
0

Jag ska mysa me min kanin! :D hon e jätte mysig fast när man ska ta upp henne så morrar hon :S :P iaf så e det bra att hon e snäll när hon e uppe ur buren :), men derför hon "morrar" e nog för att hon försöker försvara sitt revir :P :)

Npe
0

lr vad tror ni?

[Niike]
0

Just nu är det fint väder här och jag skäms egenligen över att jag sitter inne vid datorn. Men jag kan inte låta bli!:P Men jag ska gå ut och ta ut någon av kaninerna i uteburen och en i kompostgallerhagen om jag hittar något att ha som tak… Sen ska jag ta ut Niike och Fia i sele och gosa med Alpha:) De ska få lite morotsbitar, torkat bröd och grenar. :)

tillan_93
0

Holger sitter här med mej,, eller sitter och sitter egentligen halvsover han;P

Keligast
0

Inget presic planerat :/ men jag skall snart ge dom frukost xD (vaknade för en halvtimme sen) sen skall jag börja måla på bräderna som sedan skall bli en Hage till mina kaniner^^ sen skall jag nog ta ut albin eller mimmi i koppel och gå en runda..

jees94
0

I morse fick han pellets, äpple och nytt hö och vatten..! 

jag har klippt klorna på Nisse, och det var första gången han inte sprattlade…

Sen har jag tränat hoppning.. Vi har tränat ca 5 ggr och han hoppar redan 5 hinder som är ca 15-20cm på rad utan att stanna!!                                                                                     

Nu är han i hagen!

Tina-A
0

Idag har vi haft Molle och Leah ute så har domfått skutta runt på gräsmattan. Myspys ;)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Llinnea-
0

Idag ska Malaika få komma ut och skutta i gräset :)

huldisen
0

Jag ska ta in Hulda så hon får springa ^^ för det regnar här med massor *suck* Och så ska jag städa i hennes bur :)

KajsaM
0

Nu är det lite uppehåll så Hampus är ute i hagen just nu :) Morot och knäckebröd har han fått idag (:

malinroth
0

Imorse har hon vart ute i lägenheten och busat sen har hon vart i buren då jag vart borta snart ska jag hämta två kompisar från tåget som kommer och hälsar på oss :) Så när vi kommer hem ska hon få busa med nelly och med sophie och Marie och med mig såklart :) Kommer nog inte att gå ut med henne idag eftersom det spöregnar :( Men hon har ganska skojj när hon är inne och röjjer också ;P Förutom hö vatten och pellets har hon idag fått lite broccoli och en banansnutt, när vi kommer hem ska hon få lite mer grönisar :)

Hon är så söt min lilla rackare hon har börjat bära omkring på sin favoritboll inne i buren ock kastar det över sin gnag gren för att sen hämta den igen XD värsta söta!

L8sson
0

mina kaniner fick besök av alla mina marsvin ida hehe dom tycker de e kul så varför ska dom inte få ha kul :P

Zilja
0

Kaninerna ska snart få gå ut. och jag ska hoppträna lite med min kanin dennis och gå promenad med min kanin zilja . (:

[Niike]
0

Förut var jag ute och tog ut Niike och hoppade lite med honom. Det gick inte bra:/ Han ville inte hoppa:P Jag tänkte ta ut Fia och Alpha också, men då började det såklart regna, så jag gav alla tre kaninerna varsin torkad brödbit och gick in. Nu ska jag ut och ge dem lite morötter, ta ut Fia och Alpha och sedan gå och plocka brännässlor och rönnbär som jag ska torka. Är rönnbären mogna än förresten?

Sosso
0

Inget planerat, men Putte har jag i allafall tagit ut i sele så att han har fått skutta lite. Innan det var han lös på mitt rum. Lisa har bara varit lös på mitt rum och umgåtts med marsvinet Harry :) Sen ska väl även Lisa ut på en prommis ^^

[Quellii]
0

#20 Här uppe i Norrbotten har det inte kommit några bär ännu :P

[Niike]
0

#22 Okaj, får kolla läget här nere i småland:)