Registrera sig som uppfödare?
Jag har börjat fundera på att bli kaninuppfödare.
Och funderar nu på om kaninraser har olika klubbar? Eller är det en som gäller alla raser?
Om du är utställningsintresserad är det SKAF som gäller, för alla raser.
Är det hoppning du kill hålla på med så är det SKHRF.
Måste man göra något av dem?
Jag är mer intresserad av själva uppfödardelen att registrera mina kullar å sånt. 
Alltså, om man vill bli medlem i SKAF, måste jag ansöka om det 1 Januari, för att få ett helt år? Eller kan jag ansöka idag och få för ett år framöver?
#3 Går du med nu så är du medlem till sista december 2013 om jag inte minns fel…
Du behöver inte gå med någonstans om du inte vill sälja kaniner med stamtavla/ställa ut (SKAF) eller tävla hoppning (SKHRF).
#4 Det stamtavla jag var ute efter ^^
#5 Om du vill kunna skriva stamtavla på kaninerna måste du tyvärr även ställa ut. Fast det är ju kul ;)
#6 Jo men det vet jag. Det var framförallt stamtavlan, sen får man ju självklart göra det som krävs för att kunna få stamtavla 
Måste man göra prov för att bli reggad uppfödare?
Du måste bli medlem i SKAF, din länsklubb. Sedan kan du ansöka om att få bli uppfödare. Sedan går du tillgång till att skriva stamtavlor, köpa materialet som behövs (Benringar, stamtavlor etc). Lycka till. Allt du behöver veta finns på skaf.info läs på alla regler. ;-) Även utställningar finns där….
ph77