Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 972 ggr
kanina90
0

Ta in utekanin nu?

Kan man ta in en ute-kanin nu och ha den inne i vinter istället? Om den varit ute i -5 grader nu?

Fridaaaa
0

Inte nu, risk att den får värmeslag. Så, ej lämpligt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
0

Jag köpte min Elliot som unge förra året, hämtade honom 5 november. Han var utekanin, och jag hade inte den blekaste aning om att man inte kunde flytta in dem hur som helst, så sagt och gjort..han gick från att vara utomhuskanin till inomhuskanin på ett par minuter. ;-) För honom funkade det.

Så, JAG skulle säga att det går att flytta in en utekanin men att det är viktigt att göra det långsamt så att kaninen inte får värmechock. Kanske börja med att flytta kaninen till balkong eller liknande och ha dörren öppen, sedan inomhus i närheten av ett öppet fönster etc..??

louise1993
0

Jag tror också att det ska gå bra, behövde ta in min mitt i vintern förra vintern pga han blev sjuk. Det fanns ingen tid att köra någon långsam variant utan han fick flytta in bara så där. Håll noga uppsikt bara så ska det nog gå bra :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Fridaaaa
0

Man ska vara medveten om risken och göra succesivt i så fall.

[Mi-rand-a]
0

Senast förra veckan, hela vecka hade jag min utekanin inne nästan hela dagar sen hoppade hon till balkongen när hon ville ut men nu får hon bara vara inne några minuter då debörjar bli riktigt kallt här vart jag bor, men tror de ska funka om du tar de långsamt kanske börja med att ha kaninen i ett kallt rum.

Clariiz
0

Det går om du tar det lugnt. Kyl ner ett rum och värm sedan upp det långsamt. 
Att bara ta in en kanin hur som skapar särkt problem men ger du kaninen chans att vänja sig går det bra. Jag har både flyttat ut och in kaniner i både oktober, november och februari/mars. :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KaterinaPetrova
0

Lånar tråden lite, hoppas det är okej. Glad Hur fungerar det om man tar in en kanin nu som tidigare varit i en stuga utan värme? Även om det varit minusgrader ute skulle jag tro att det är 5 plusgrader inne i stugan.

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Fridaaaa
0

#7 Samma sak där, man måste ta det succesivt Glad

kanina90
0

Ok för hon jag ska köpa av har den ute nu, men jag vill ha den inne på vintrarna och sen ute på sommaren. Jag får försöka kyla ner ett rum och se hur den mår.