Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 319 ggr
Chippers
0

Blev inte den stora uteburen ;(

Äh, blev inte den buren som jag sa att jag skulle köpa. Den som skulle skjutsa mig mätte och buren fick visst inte plats i bilen, ingen annan kunde skjutsa mig heller och de kunde ej köra buren hit. ;( Men men, har hittat en annan utebur istället som de ska lämna här imorn eftermiddag, dock är den mycket mindre, men den har höga ben, tak som lutar så inget regn kommer in i buren osv.

http://www.blocket.se/vi/12410468.htm?ca=11_s

Vad tycker ni om denna då? Den är väl inte för liten? Har en Hage där hon kan skutta runt varje dag också.

Elina.
0

Den har godkända mått, alltså går den att använda.

Chippers
0

Jag tycker de godkända måtten ofta är för litet .. den är väl lite större än så? Vill ju ha en så stor bur som möjligt såklart! Nu blir det denna men om den är lite liten (enligt många) så skaffar jag en större till vintern …

Elina.
0

#2: Minsta tillåtna mått är 0,5cm2 (för kaniner upp till 3kg) medan din bur är 0.7cm2

Chippers
0

Okej, vad bra :-) Min kanin väger nog max 1-1½ kg ..

Tina-A
0

Ja, det går bra att ha den buren :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Ja, buren funkar :)

KvirrZ
0

Japp den blir bra :)

- Mvh Emma

Sosso
0

drar det inte när det finns två stycken "fönster" ? bara en fundering..

Chippers
0

Jag har sett många uteburar som har två fönster eller ett stooort .. för att det inte ska bli mörkt inne eller så. Jag tror absolut inte att det är någon fara :-)

Sosso
0

#9: Jag tänkte bygga med ett stort. Är inte det bättre med 1 fönster än två? om man tänker vintrarna framförallt, blir väl korsdrag?

Chippers
0

#10 Vet inte, men de flesta burar jag ser har två stora fönster faktiskt.

huldisen
0

Tror inte att det är nåt problem med två fönster. Och man kan ju täcka för om det behövs.

Tisdus
0

Minimummåttet är 0,5m2, inte cm2.

Chippers
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hennes Hage .. dock lite mkt sol men jag har lagt en blöt, kall handduk i hagen, hon brukar ligga på den ibland :D Hon har även massa vatten och jag har hängt upp filtar som ni ser, för att det ska vara mer skugga. Hagen består av 12 kompostgaller ..  :-)

Chippers
0

Hon kommer att få vara i hagen från morgon till kväll, och i sin bur om nätterna bara.. dessutom kommer jag att köpa minst 4-8 till kompostgaller till så hagen kommer bli mycket större :D

Chippers
0

Var ute och kollade till henne för en stund sedan, hon flög rätt upp i luften, haha :) Hon älskar att skutta runt.

KajsaM
0

Hon har det ju jättebra! :D Stort och fint :)

Chippers
0

#17 Tack! Hihi :-) Vill ju att hon ska må bra och trivas ;P

KajsaM
0

Självklart (;

Stravaganza
0

Hoppas du köper den då. :)

Chippers
0

Japp ..  de kommer med buren runt 19:30 .. :)

Sosso
0

#21: Idag? x)

Chippers
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, buren är här nu. Den var mindre än vad jag trott men den funkar. Diva är ju trots allt ute i en stor Hage hela dagarna! Men tills jag skaffar nästa kanin ska jag köpa en mycket större utebur, helt klart. Innemåtten i denna buren var bara 119*56, den såg större ut på annonsen :D

Chippers
0

Så (ursäkta) jäkla sur!

Skulle lyfta upp taket, lägga ner det, och lägga in Diva då det började regna, när jag skulle stänga igen var taket av! Dåligt! Även så bir det blött på ena innsidan, snacka om att de ljög om att buren var i bra skick. Kan man kräva tillbaka pengarna och lämna tillbaka buren? Eller kräva pengar för att fixa det?

Har mejlat till de .. hoppas de svarar tillbaka ..