Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 355 ggr
Melao
0

Möjliga färger?

Vilka färger kan man få beroende på hanens färg om man parar en svart kanin? Räkna med att den svarta kaninen har viltgrå och svart i stammen.

Tack för svar :)

/Mela

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Zvintos
0

Tja, det är inte bara hanens färg och gener som spelar in utan även honans. Hon kan bära på färger som inte syns i stamtavlan. Men av det man vet så är det enda att hon är svart och kommer således mest troligt få mestadels viltgrå och/eller svart, beroende på om hon paras med en viltfärgad eller en enfärgad.

[_hsleiufhbtv]
0

Sorry för lite trådkap här, men svart är dominant över alla färger va? Eller har jag fel för mig?

Zvintos
0

#2: Det stämmer inte. Viltgrå är "originalfärgen" och således den som är mest dominant. Svart är den mest "dominanta" av de enfärgade, men räknas ändå inte som dominant egentligen.

[_hsleiufhbtv]
0

#3 Okej, tack (:

Ph77
0

tips?, sök på nätet efter en färg-beräknare. Om du bara vill veta rent generellt och inte har kunskap om anlag osv. Då kan du lätt se vad du kan förvänta dig för färger i kullen. Ska jag se om jag hittar sidan igen?

ph77

[Wera]
0

Saknar hon gult blått och brunt kommer det nog bara bli svart om du parar enfärgat.viltgrått + svart om du parar med viltfärgat. Men bär hon på blått långt bak och du parar med en blå eller som bär på blått kan blåa färger dyka upp. Samma med gult och brunt. Vanligtvis blandas enfärgat blått in med svart har jag märkt så kanske blå kan vara värt att prova. Eller viltblå för bär hon inte på blå kan viltgrå och svart ändå dyka upp. Parar du enfärgad blå och hon inte bär på blå dyker nog bara svart upp. Eller om du hittar en hane som bär på både blå gul och brunt finns ju kanske chans får någon av dessa färger IFALL hon skulle bära på en av dessa färger.

Melao
0

Okej.. Tack för hjälpen, det var ungefär vad jag misstänkte.

#5 Det vore jättesnällt!

Oho för att satsa det sista på mirakel!