Hjälp mig!!! Snälla???
veterinär är väl det säkraste valet
Det där såg riktigt rött och irriterat ut. Vet faktiskt inte alls vad det kan vara.
Är nog bra om du kommer in till en veterinär som kan undersöka och ta prover om det behövs. Var noga med att komma till en kunnig veterinär och en veterinär som faktiskt gör något.
Tvätta rent hemma med ljummet vatten.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 & #2 Okej! :)
Är det underlivet du fotat????
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#4 Jaa
5# vad har hon fått och äta?????
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Är inte veterinär en självklarhet?
#6 Hon har fått vanlig pellets och Cuni Complete fast hon har varit dålig i magen några dagar så då fick hon bara hö. #7 Jag hade tänkt det men jag kan inte just nu då de inte tar emot varken telefonsamtal eller besök. Ska dock ta kontakt med dom så fort jag kan.
#8 Man ser att hon har spår av blod, Pröva att torka försiktigt med ljumet vatten,Dutta försktigt Och kontakta vetrenär så fort du kan!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ser ut lite som syfilis… kaninungar kan få det lätt genom andra ungar och deras mamma.
Det blir svullet och varigt vad jag vet och sen så kanske kaninen bet på det och hon började blöda
Tycker du ska besöka veterinär
//Joanna
#8 Ringt jourveterinär och hört?
Kontakta direkt imorgon bitti, och tänk på att söka upp en veterinär som verkligen är kunnig på just kaniner, viktigt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du inte är säker på att det är blod så kan det ju vara att hon har kissat rött av någonting hon har ätit
Hon var död när jag kom hem från skolan… :'(
#13 Gud vad hemskt, beklagar! 
Beklagar.. Men varför ringde du ingen veterinär och såg till att få en tid imorse? När du kom hem från skolan var det ju uppenbarligen för sent. Och jag må låta okänslig nu men så får det vara, för sånt här gör mig bara arg.
#15 Det skulle TS föräldrar göra då TS inte är mer än 12 år.
(om man kollar presentationen) så det kan man inte klandra henne för.
Tråkigt, har man djur måste man ta ansvar och är man inte så gammal ska föräldrarna göra det :/
Jag vet tyvärr föräldrar som skaffar kanin till sina barn för att barnen tjatar om att få en kanin. Och föräldrarna är inte ett dugg intresserad av kaninen och att ta hand om den, om den blir sjuk tex.
Man ska inte skaffa djur om man lastar över allt ansvar på sina barn för att dom tjatar om att få ett djur
#17 Ja tyvärr är det så, men det är oansvariga föräldrar som gör så :(
Hacka inte på TS. Hon har det säkert jobbigt nog som det är redan.
jag har inte hackat?
#20 Det var inte riktat till dig. Det var bara allmänt.
#13 Vila i frid! Styrkekramar till dig vännen ♥ Vet precis hur det känns.. Min hamster dog igår. 
Instämmer med #16 till fullo!
Är ens barn 12 år (under 15 år är BARN, mellan 15-18 så är man gammal nog att spara pengar själv till veterinär till de djur man skaffar) och skaffar kanin, så ska SJÄLVKLART föräldrarna ha det yttersta ansvaret. Om barnet kommer och berättar att kaninen är blodig&sårig från underlivet så är det FÖRÄLDERN som ska kontakta veterinär och se till att kaninen får vård. Då utgår jag från att barnet som ifråga fått kaninen meddelar sina föräldrar att kaninen inte mår bra, och att föräldern är tillräckligt ansvarsfull för att kontakta veterinären.
Tyvärr så låter många sina barn skaffa just kanin för att de inte kostar så mycket att äga, och därmed så tycker de att veterinärkostnader är en onödig utgift - bättre att köpa en ny kanin isåfall.
Beklagar TS för förlusten av kaninen.
#23 Är verkligen en 15-åring kapabel att skrapa ihop kanske 2-3000?
Jag tycker inte att ett barn ska behöva vara ekonomiskt ansvarig för sina husdjurs veterinärkostnader innan 18 års ålder. Mat, godis osv, visst.
Beklagar ts… Det finns nog inget du hade kunnat göra.
24# Kan tillägga att jag är 15 och kan skrapa ihop 3000 till vetrinärvård. Har dessutom 5000 kr undanlagt. :) Men beklagar verkligen TS!
Hälsningar Amanda och kaninerna
#25 det är bra, dock långt ifrån alla 15 åringar som kan det :(
26# Ja och det är ganska tråkigt att se. Jag har alltid 5000 undanlagt ifall det behövs åt kaninerna.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Är man kapabel att själv köpa sig ett husdjur så bör man som 15åring försökt få ihop en buffert anser jag. Som 16åring hade jag råd att köpa hund (7500) och tillbehör (ca 1500) samt helårsförsäkra honom (2400), utöver det la jag pengar på hundkurser (1000). Hur? Jag började jobba redan som 13åring. Hunden var helt och hållet min idé, och han var enbart min. Mina föräldrar var självklart med som stöd, men för att jag skulle få köpa honom så skulle jag ha en plan och en buffert så att jag hade råd med enkla veterinärbesök. OM jag uppfyllde dessa kraven så var de villiga att stå för oväntade DYRA veterinärutgifter, ex om han skulle blivit påkörd och summan TROTS försäkring skulle blivit dyr.
Så jo, jag anser att en 15åring som köper sig en kanin ska ha tillräckligt mycket förnuft att ha en buffert sparad innan, och försäkring om man vill gardera sig.
Jag betalade kaninen HELT SJÄLV! Jag hade dessutom sparat de pengarna till London då jag ska dit snart. Men jag ville ha henne! Min skola börjar runt 8 och jag brukar ge dom mat efter skolan (runt 2). Hur ska jag hinna till veterinären när jag är hemma själv och behöver skynda mig till skolan. Jag och min kompis tar hand om dom. Punkt slut!
OK?
Då får man sjukanmäla sig och/eller kontakta läraren och säga att man behöver åka till veterinären med ett sjukt djur. Det är emot lagen att låta sitt djur lida. Ingen vettig lärare skulle låta dig bryta mot lagen och låta ett djur plågas till döds. Jag har varit hemma med sjuk hund, och lärarna har förstått det. Självklart hänger det på att man sköter sig i skolan övrig tid så att det inte är något återkommande.
Det finns veterinärer som tar tid efter klockan 16.00
Fick en gång en tid 17.00 eftersom jag går i skolan och det inte var jätteakut
//Joanna
30# Men nu får du väl ge dig.. Stackarn är 12 år och har precis förlorat sin kanin.. Det var inte hennes ansvar att kaninen skulle komma till vetrinär utan hennes föräldrars.. Hon ska inte behöva sjukskriva sig från skolan för att hennes kanin ska kunna få träffa en vetrinär utan det är HELT OCH HÅLLET hennes föräldrars ansvar!
#32 Jag var förstående och sympatisk. Men när hon berättar att det var HON som köpte kaninen och utöver det sparat ihop pengar till en London-resa så brast det lite för mig. Då är hon uppenbarligen tillräckligt mogen för att förstå att en kanin som blöder från underlivet inte mår bra.
Jag får be om ursäkt ifall jag tog i lite väl mycket.
Finns veterinärer som har öppet dygnet runt, och även om det är långt bort så kan man ju i alla fall prata med dom över telefon..
Och som tidigare skrivit så kunde ni ju ha åkt in med kaninen imorse, jag har själv behövt åka in akut till veterinär innan skolan då jag upptäckte att min ena kanin var döende så tog med han på skolbussen och gick från skolan till veterinärstationen då det var snabbaste sättet att ta sig dit då mina föräldrar redan var på jobbet så skule ta minst en timme innan dom hade hunnit skjutsa mig till veterinären annars. Kom inte ihåg exakt allt dom gjorde med honom men han fick en hel del sprutor men avled tyvärr :/
Kan tillägga att jag bara var 13 år då, så man kan visst ta ansvar. Hade pengar undanlagda utifall något skulle hända. Men självklart är det ju föräldrars ansvar om man är under 18 år men dom måste då vara beredda på att betala dyra veterinärkostnader om oturen skulle vara framme redan INNAN man skaffar kanin.
Tråkigt att det slutade så här för din kanin, jag beklagar sorgen och hoppas ni tänker efter innan ni skaffar djur nästa gång.