(S) New zeeland ungar
Vi har nu tre kullar new zeeland kaninungar och tänkte sälja av några till liv.
- Ålder: Födda v.40. Lev. klara v. 48
- Ras och färg. New Zeeland 12 st vita, 1 viltsvart och tre svarta. Stora och fina. 300 kr/st, finns öster om uppsala.
PM eller maila nosen@live.se

Har de stamtavla? =)

Nej det har dom inte.
Vad menar du med "tänkte sälja av några till liv"?
#4 antagligen, (om jag inte är helt ute och cyklar!) så menar hon att dessa slipper slakt. bara en vild gissning men det lät så :)

Precis, vi föder upp till slakt, men säljer några levande om det finns intresse.
#7 tycker faktiskt du kan hålla det för dig själv i denna typen av tråden för att slippa massa diskussioner 

#7 Ja jag tycker också att du kan hålla det för dig själv!! Det är inte vad denna tråd handlade om!! Det är inget fel med kaninslakt!! Vill bara ha svar från såna som är intresserade utav bebbarna!! Tack!
#5 och #6 Ah okej, tänkte det, men var inte säker. :)
Lägg ner med påhopp i annonser där annonsören använder vissa kaniner till produktion! Varför ens kommentera att man inte gillar läget. Jag är uppfostrad med att man inte uttrycker sig om man inte har nåt bra att säga, tyvärr verkar den uppfostran inte gälla alla.
Så trött man blir…
Mind your own business =)
Ber om ursäkt till TS för OT.
Ungarna ser jättefina ut! Jag hade varit intresserad om jag inte hade satsat mer på new zealands med papper nu för Både utställning och produktion.
Den viltsvarta är verkligen ögongodis! =)
#11 Förlåt om jag också stör… Men vad betyder TS? Hehe känns som om jag inte kan någonting.. :P
#12 Trådskaparen :)

#11 Tack så mkt, förstår inte heller varför man måste kasta ur sig så dåliga kommentarer som inte har med saken och göra.
Du har ingen med stamtavla att sälja eller vet nån som har?
#14 Jag har hittills bara en NZR hane med stamtavla, så jag har ingen att sälja just nu men förmodligen till våren. Lite klurigt att hitta en hona med stam som inte är släkt med honom, finns tyvärr inte supermånga new zealands i utställningsvärlden.
Min röda hane är köpt från Ekebogård, Sandra Hansson i Fjugesta. Vet inte om hon har några kullar nu men här är hennes mail: ekebogard@hotmail.com
Tycker slakt är hemskt.. men ungarna var fina. Skulle vilja köpa en och ha den som kompis till Kiara :)
Men som sagt, är absolut inte säker.

#15 ja det är inte lätt att få tag i ens utan stamtavla :) Tack så mycket ska prova maila henne! :)
#16 Du är välkommen om du är intresserad, dom är väldigt trevliga och mysiga. :)

#16 Jag har även en tjej på anrt 2 år som är gotland/Nz, Vit med svarta fläckar, som jag tänkte försöka hitta ett nytt hem åt som sällskapskanin, hon är min favorit, mkt snäll och mysig och vill hellre ha ett hem som sällskap då hon inte passar i våran produktion.