Har kollat på kaninburar
Förra veckan var jag och kollade på kaninburar, de sa att burarna var i bra storlek för jättekanin,men då när man kom dit fick man se att burarna var jätte små, ungefär 100 lång och 50 bredd, 50 höjd. Vet inte hur dom tänkte, :(
Tycker att marknaden inte har så bra utbud av kaninburar till stora kaniner… Förstår att du letar efter en innebur, har du kollat blocket? Du kanske kan bygga en egen bur? :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Då blir man ledsen :(
för att få en tillräckligt stor bur till en jätte behöver man en hemmasnickrad bur eller specialsnickrad. inga andra burar är tyvärr bra till jättar :( Dom kräver ju mycket yta….
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ajaj, varför vet de inte det?!? Är ju deras jobb
ph77
Har en ´bur jag köpte från pwss som är till jättar (tror inte dom säljs nå mer) dock hade jag aldrig haft min jätte instängd i den utan bara att den hade fått hoppa in och ut som den velat så de slutade med att min lilla hermelin fick buren och min bortgågna jätte fick vara frigående :)
#1: Nej gud!, tycker verkligen att de borde tänka på att försöka ordna burar för jättarna också, är ju välldigt svårt att hitta en bur med rätt storlek,man vill ju inte att kaninen ska få bo i en bur de inte ens kan röra sig i! Känns trist faktiskt…
#4 var den minst 130x70x70 menar du aldrig sett :P
Dock bör jättar har minst 1,5-2 kvm, för dom har stort rörelsebehov. Godkända mått är alldeles för litet :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch >.<
Häromdagen va jag på ZooGiganten utanför Lund/Malmö där de faktiskt har en del 120-150 burar, men såklart även en heel del 100cm. Så kommer en familj precis nära där jag står o frågar ett biträde om de "bara har sånna stora kaninburar" med en bekymmrad röst. Hon tyckte väl det var omständigt och jobbigt, inget de skulle ha hemma nu när dottern ville ha kanin (var såå tydligt, ungen såg superglad o pepp ut, mamman helt sliten och som att hon helst bara ville hem)