Hur stora burar har ni?
Hur stora burar har ni? =)
Mina burar
Innebur: 100*50
Tvåfackaren: 120*60 fack
Enfackaren: 130*60

Ca 100 * 60. Sen springer de lösa i boxarna ca 7-8 timmar om dagen & är utomhus och promenerar ca 30 minuter per dag. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Min bur är 120*60 cm.

mina burar är ca 120*100;P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Hampus innebur är 120*60 :)

7# Bajsar dom inte på mattorna? ;S
www.frihetenskaniner.se
8 burar är ung. 110*120cm, 3 burar är runt 120*72cm, 1 bur är ca. 135*70cm och den sista buren är ung. 280*110cm.

9# Wow, det måste ta mycket plats! 280 * 110, vilken härlig bur!
www.frihetenskaniner.se

#9 Bild på 280*110 buren?
Kajsa: Har ingen bild på buren, och får inte med hela buren på bilden om jag försöker mig på att ta en bild :P Lite halvtrångt i kaninhuset med alla burar.

120 * 60 Är min vinter bur som jag har åt min kanin på vintern & sen har jag en ute bur som jag inte vet hur stor den är som hon bor i hela sommaren.
Håller på att bygga en som är 135x70cm och 70/90cm hög :) (0,95m2 ^^)
Sen så ska jag bygga en rasthage/Sommarbur som är 180x180cm, och 140cm hög. :) (3,3m2 ^^)

Elina. Haha om man ändå hade en sån stor bur ;)

Har inte mätt min x) men tror den e 120*nånting ;) Ska bygga en ny utebur i sommar och eventuellt en ny innebur (jag e häääändig xD) som ska vara två burar på varann då jag funderar på att skaffa en dvärgvädur i höst/vinter ev. nästa sommar. Då har jag mer tid över :)
#8 dom var väldigt, väldigt duktiga på lådan från början, men nu ligger det ofta några små pluttar där, men dom ska snart få flytta ut till trädgården igen! ;) och då slänger vi alla mattor och sånt..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Lucias bur är 120x60 och Flaffys bur är 150x74

#16 Bygga en innebur också? Du är duktig du :)

Minsta buren jag har är 140x90, och den största som Flora och hennes 11 bebisar bor i är 210x90. Resten av burarna ligger däremellan. Runt kaningården finns ett stängsel så jag öppnar en bur per dag och låter kaninen skutta fritt under dagen, de får turas om.
Inte säker på måtten på våran bur då den är gjord för hand. Ca 140x60 skulle jag gissa, borde ta och mäta den någon gång :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Gör det :)
www.frihetenskaniner.se
Den va 130 långsidan, kortaste sidan var 70cm och det var 65cm i tak. Skulle alltså nästan kunna få plats med en belgisk jätte i den buren! Jag skulle aldrig ha en belgisk jätte i en sån bur, varför har jordbruksverket alltid så små mått..? :) Aja!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

min bur är 2m lång 60cm hög och 50cm bred :P

Albins bur är 250x100 (större än jag trodde!)
Gimzans bur är 70x100, aldeles för liten enligt mig, men hon har ju en utehage som hör till buren där hon är hela tiden, så egentligen räknas ju det också in i buren..

En 100*60 gallerbur, en tvåfackare ca 190*60.
Engla bor i tvåfackaren men buren är alltid öppen på dagarna så hon kan springa runt om hon vill i boxen.
www.frihetenskaniner.se
Huldas bur är 120x80
Mozarts bur är 130x70cm
Pyrets bur är 102x67cm
Funderar på att göra helt nya burar till dom, kommer då kanske göra ca 1m2 burar åt alla tre kaninerna var :)

Jag ska bygga en som är 120 x 80 :)
Oj såg att jag skrivit fel :P Pyrets bur är 112cm x 67cm :)

33# är det dom burarna på bilden som är 90x140? Ser mycket mindre ut……..men det kan ju vara foto gör det, himla fina är dom iaf, som ett riktig kaninstall =)
#33 Den är precis som Jordbruksverket säger att den ska vara, dock kommer jag nog bygga en ännu större åt honom :)
#34 Stämmer. Tycker också de ser mycket mindre ut, så jag blev lite chockad när jag mätte dem, var tvungen att mäta 2 gånger för att vara säker^^
#35 Okej! Tyckte det lät litet.. :) Men det räcker ju då om den är laglig;) Men ju större desto bättre^^
#36 Joo precis ^^ Men jag tror att jag ska göra en rastgård som är ihop byggd med buren så att han får stor yta att röra sig på dygnet runt :)

uppdatering ;)
Har 4 burar. 3 st 100x60 och en 120x60.
Moses bor i en av 100-burarna. Honan kommer bo i 120 buren när hon kommer, men båda kommer ha fri tillgång till hela lägenheten när vi är hemma.

150*90cm*2 asså det är en tvåvårnings bur:) bild kommer
Jag har 3 inneburar, 1 100x55, 2 120x60 och 2 uteburar som jag inte vet måtten på just nu :/
- Mvh Emma

40#11m och 21m gud vad stora!!

#41: Alltså, hon har 1 bur som är 100*50 och 2 burar som är 120*60. Du missuppfattade det rejält ;P
www.frihetenskaniner.se
#41 nej asså 1 st 100x55 och 2 st 120x60 xD
- Mvh Emma

42# HEHE a det kan man ju säga!! tyckte att ddet lät lite väl häfftigt hehe!! och så va det ju ine burar med aja tänkte inte ordentligt haha
Tror inte mamma skulle bli så glad om jag hade så stora burar inne xD
- Mvh Emma

hehe nej XD

ska mäta alla mina burar imorgon, så får vi se hur de är. :)

Mina kanier har ett "riktigt" hus på ca 8 kvm sen kan dom genom ett litet hål hoppa ut i en utebur som är säkert 15 kvm. Just nu bor bara en kanin där men meningen är att alla mina fyra kaniner ska bo där. Ska bara vänta på att Harry har varit kastrerad någon vecka till så ska jag prova att sätta ihop dom.
#48 Lät stort o bra! Bild?

Det är klar att jag kan visa en bild, men nu är det för mörkt ute och imorgom bitti åker jag till Åland men på söndag ska jag försöka komma ihåg att ta ett kort.
Okej:)

Min kanins bur är 90*¤45 cm (tillfälligt!) men imorn ska hon få en ny riktig utebur som är 175*70 cm!

Uppdatering :)
Har nu en tvåfackare som är 110x65cm per fack :)
Och Mozarts bur såklart, på 130cmx70cm :)
4 stycken av mina burar är ca 120x60 cm. Alecs' bur är lite mindre, vet inte exakt storleken. Men när hästarna är ute så får kaninerna vara i deras boxar. Och när vi flyttar i höst så ska jag bygga ganska stora sommarburar ute och stora inhägnader i ett av småhusen. :)
/Matilda
Huberts innebur är 120x60cm ungefär men nu bor han ute i en bur som är 1x3m :D
Innebur: Gissar på 100*50
Snart utebur: 150*75*75
Innebur till Nala 100x50, uteinhägnad 4 kvm med utebur i sig
Ackis utebur 125x55 i en rastinhägnad på 2x1m
Båda har en lekinhägnad på ca. 5x6m dem är i varje dag
Min Ellas bur är liten, bara 70x40x50 cm. Men hon är för det mesta ute i lägenheten om dagen och använder bara buren till att gå på toa, sova och äta. Men jag har börjat kolla på lite större burar ändå. Hon är ju ändå större nu än då jag skaffade henne :-)

#59 .. den är väl inte ens laglig att ha kanin i? :/
Fast är hon mest ute och skuttar i lägeheten gör det nog inte så mycket även om buren är för liten. :D
#60 - Nej, om hon inte skulle kunna vara ute så som hon är så skulle jag aldrig vilja ha en sådan bur till henne. :-)

#62 Vad stort och fint!