Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 699 ggr
Mannez
0

Intressekoll kaninungar

Jag har tidigare gjort en sådan här tråd, men fick bara negativ respons, så gör en ny. Denna gång ber jag er att höra av er via PM med era åsikter och allt annat som inte hör hemma.

Nu gör jag en intressekoll på en kull som kommer i början på året och en som kommer senare i vår. PARNING för den första kullen kommer ske i början på December, ungarna föds i slutet på december/början på januari och blir leveransklara i slutet på februari/början på mars, den andra parningen sker i mitten/slutet mars, ungarna föds i april och blir leveransklara i juni.

Syftet med båda kullarna är att få fram hoppkaniner och för att alla föräldrarna är underbara individer som jag vill kombinera.

Kull ett är korsning mellan lejonhuvad dvärgvädur, dvärgvädur och lejonhuvad kanin.

Kull två är korsning mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur.

Ungarna kommer finnas på Gotland, men transport brukar alltid kunna lösas.

Priset på kaninungarna är 150 kronor, tingningsavgiften är 50 kronor och det innebär att du betalar in 50 kronor utav det fulla priset och resterande när kaninen hämtas, dock blir det annat om kaninen ska transporteras upp till dig, men det tar vi då.

Info om de blivande föräldrarna kommer här nedanför.

Hälsningar Amanda och kaninerna

Mannez
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Bella

Kön: Hona

Färg: Svart/vit zobeljapan

Ras: Dvärgvädur/lejonhuvad kanin

Övrigt: Bella är en mysig kanin, social men lite försiktig, hon hänger alltid på gallret när man kommer och tigger gärna efter en godbit. Hon är lite beskyddande om sitt revir men hon attackerar inte utav morrar lite, men detta sker nästan bara under brunst. Hon är en matglad tjej och superduktig mamma. Hon bryr sig inte ett dugg om att man håller på med ungarna. Hon har visat talang för hoppning, hennes tidigare avkommor har alla visat hoppintresse och en del hoppas med i sina nya hem och det går toppen.

Mannez
0

Namn: Ringmurens Neo

Kön: Hane

Färg: Zobel blå

Ras: Lejonhuvad dvärgvädur

Övrigt: Neo är min lilla bebis, han är extremt social, blir överlycklig när man kommer till honom, han hoppar upp på gallret och hänger över kanten, han blir lätt avundsjuk om man håller på med de andra kaninerna, för alla ska ju mysa med honom. Han är otroligt kelig och helt underbar. Han har visat talang för hoppning men klarar tyvärr inte av att hoppa med sele på sig, det trivs han inte med, han gillar inte heller att ha sele på sig och det är synd. Men båda hans föräldrar hoppar msv krok och några utav hans syskon också.

Mannez
0

Namn: Vilda

Kön: Hona

Färg: Viltgul

Ras: Lejonhuvad kanin/dvärgvädur

Övrigt: Vilda är en försiktig tjej men gudars så snäll och mysig, hon är relativt ny här så jag håller ännu på att lära känna henne. Hon är en mycket mysig tjej. Hennes mamma har två pinnar i lätt och krok. Än är Vilda bara en bebis (3 ½ månad), men jag ska så småningom börja hoppa med henne.

Mannez
0

Namn: Karamell

Kön: Hane

Färg: Svart

Ras: Lejonhuvad kanin/dvärgvädur

Övrigt: Karamell är min egenuppfödda kaninhane efter Bella, han är otroligt mysig och social, man får göra vad man vill med honom, han är lättlärd och hoppar redan väldigt bra, har precis börjat och han hoppar redan 20 cm här hemma.

Klara.b
0

Vilda är ju för fin och Neo, förälskad!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Mannez
0

1# Tack. sugen på en bebis ifrån nån av dem då? :)

KaterinaPetrova
0

Åh vilka fina föräldrar!! Vart finns du? :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Klara.b
0

#6 Önskar jag var det, men tyvärr pappa vill inte det :S

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Mannez
0

#7 Gotland står det :) Men transport brukar gå o fixa