Kaniner & Råttisar ihop?
Är det någon som har nån erfarenhet av att ha kaniner och råttor ihop?
Vi har 2 kaniner och 3 råttor. Kaninerna bor i köket (världens största "bur") om dagarna när vi inte är hemma och blir utsläppta i resten av huset när nån av oss kommer hem.
För ett litet tag sen blev vi oxå råttis ägare. De bor i en stor bur i min ena dotters rum (hennes råttor). Hon släpper ut dem på kvällarna så de får springa lösa och rusa av sig. Men det blir kanske bara nån timme eller två och i hennes rum, sen vill hon ner och vara med kaninerna oxå.
Nu är råttorna inte så stora än (5 & 4 månader) och rätt busiga men när de blir större och lugnat ner sig lite (när är en råtta egentligen fullvuxen??) hade det varit roligare att kunna ta med sig råttorna ner i vardagsrummet och låta dem springa där med.
Och därför undrade jag om det var någon som hade nån erfarenhet av att ha kaniner och råttor lösa tillsammans? Under uppsikt då.
Jag hade inte haft dom lösa ihop.
Det kan lätt bli missförstånd emellan dom och då kan t.ex råttan bita. Så jag hade inte haft de :) Inte ens under uppsikt.
Jag har hund & katt med kanin under uppsikt men just råttor litar jag inte 100% på, av erfarenheten jag har av råttor (hade råttor bland annat på gymnasiet som skötdjur) :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.