Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 377 ggr
WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Hjälp mig med fodret!

Hjälp mig nu, blir galen!

Vad ska jag ha för foder till mina kaniner, ett bra och nyttigt kaninfoder, med bra fetthalt, protinhalt etc

En av mina kaniner är ett år, jag hoppar med henne, ganska stora hinder och såklart så blir är hon ganska slut efter att vi tränat ..

Min andra kanin som är 3 och ett halvt, hoppar jag sällan med, båda får vara lösa mer än 8 timmar varje dag, ute på sommaren och inne i en stor box på vintern, ute om det är fint väder..

Men nu till frågan, vad ska jag ha för foder, kan jag ha samma till bägge två?, dom är i samma bur på natten och på dagarna, så det är lite svårt att säga, det här är din mat som du ska ha, och detta är din mat..

Så vill ha en bra och nyttig mat, helst utan pellets då de är väldigt bortskämda, men om det finns bra mat med pellets så får det vara det, dom får väl lära sig att äta det… Så någon som har förslag på bra mat, vill gärna se fetthalt osv. Har även tre marsvin som jag vill ha ett bra foder till, kan man ge samma kaninfoder till dom kanske?

Tacksam för svar! Glad

Fridaaaa
0

Ja du kan ha samma.
Du kan ju ha 2 skålar på olika håll i buren annars? :) Eller ge en mat i hagen och en i buren? :)

Marsvin behöver i regel inte ha pellets. Ge dom havregryn t.ex istället :) Läs här: http://www.nums.n.nu/kraftfoder-eller-inte#comment

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Okej tack :)

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Så man kan ge allt detta, kan man blanda det oxå? :)

Fridaaaa
0

#3 Ja man kan ge det och blanda dock ska man inte kanske blanda allt på en gång osv :D Men PM _charlie här på iFokus, det är hon som skrivit det :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Okej, tack frö svaren :)

tussen12
1

Djur och natur svenska kanin&marsvins pellets ger jag mina :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story