Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2635 ggr
[Ingo.*.Ted]
0

Eran Favorit Kanin Ras? :D

Hej! Ja som rubriken säger, har du någon favorit kanin ras? Förklara gärna vilken och varför just den rasen är din favorit! ^-^  Min favorit ras är nog Fransk Vädur! :D Den verkar vara så himla charmig, lugn och mysig.. ;)

(Hoppas den kom i rätt grupp nu, visste inte vart jag skulle lägga den och förlåt ifall det redan fanns en sån här tråd.)

Katten_
0

Dvärgvädur, har en kille, min första kanin och har ett starkt band till honom. Älskar öronen, och personligheten. Har också fastnat på rasen teddyvädur, fick hem en tjej för 1 vecka sen. Hon är verkligen underbar! Men dvärgvädur är starkast med teddyvädur som en stark 2a! :)

/Christel & kaninerna! Glad

Zvintos
0

Min favoritras är helt klart dvärgväduren. Dess sockersöta utseende med de hängande öronen och deras glada, framåt och kelsjuka personlighet gjorde att jag föll totalt för dem.

[Ingo.*.Ted]
0

Aa dom är super söta! Glad

Fridaaaa
0

Har många, men främst: Dvärgvädur (vanlig, lejonhuvad, satin, rex), Hermelin, rex, fransk vädur och belgisk jätte :D
Men alla dessa enbart i vissa färger, inte: Helsvart, helvit (i så fall blåögd), viltgrå mfl :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Rex, det är min ras så är det bara. Blev stormförtjust sen jag första gången såg dem på bild och de blir bara bättre och bättre.

Annars är jag lite sugen på Angora, de verkar så mysiga och härliga med all sin päls.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Ingo.*.Ted]
0

#4 Alla dom är jättefina! Min kopmis hade en belgisk jätte, och oj vad charmig ch stor han var! ;D

#5 Rex är en jättefin ras! Alla raser är jättefina på sitt sätt! :) Och Angoror är ju jätte fina och söta med all lurvig päls! :D

[Mi-rand-a]
0

Japan kanin, min drömkanin sen snyggare kanin får man ju leta efter, helt såld på den ååh dom är så vackra!

sen hermelin dom är ju såå söta, tyckte inte alls om dom förut men efter jag fick min har jag fallit för dom helt och hållet :)

sist men inte minst belgisk jätte, ville egentligen ha en innan min hermelin men blev inte att jag skaffa, sen efter något år köpte jag min vackra tös, dom är så fina, små hundar och så himla ståtliga men ändå flummiga på samma gång, älskar verkligen allt i dom :)

Fridaaaa
0

#6 Ja dom är charmiga hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ingo.*.Ted]
1

#7 Är lite ny på det med kanin raser, ska kolla upp Japan kaninen på google nu ;) *googlat färdigt* Gud vad charmig! Och snygg ;) Och håller med dig, hermelinerna är gulliga! Har alltid gillat stora kaniner, dom är ju så charmiga! ;D

[Djurlinnea]
0

Dvärgvädur (normalpäls och rexpäls) och Sachsengold är mina favoriter. Utseendet, charmen och färgen på Sachsengold. Personligheterna och jobbet med dvv rexarna. Vanliga dvv har ju det sötaste utseendet! :)

[Nalle-]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teddyvädur! Sötare kanin får man leta efter och har aldrig träffat en mysigare ras.

[Ingo.*.Ted]
0

#10 Dvärgväduren är poppis! :D Men den är ju himmlens gullig så det är inte så konstigt ;) Känner mig seg här, har inte hört talas om Sachsengold häller! xD Google, tack för att du finns! Oj vad snygg den va! :)

[Ingo.*.Ted]
0

#11 Aww! Vilken söt! <3 Och dom är jättesöta, så lurviga!

Frosstis
0

Rex! Jag vet inte varför, det bara är så. Jag gillar stora kaniner, och dessutom har de så underbar päls, och de har uppåtstående öron.. Vet inte varför, men jag gillar det :P Stora kaniner ska det vara! sedan finns de i så fina färger också.

Annars är det väl dvärgvädur. Har haft 2 dvärgvädurar hemma, den första var ju inte så bra men den andra.. ååååh underbar! Dock, för liten för min smak. Men dom är ju så snälla..

Sen finns det många kaniner som är fina och som jag gillar!

[Ingo.*.Ted]
0

#14 Aaa jag håller med! Stora kaniner har jag alltid gillat :)

LisaKanin
0

#11 Teddy dvv är mina favvisar också Tungan ute. Älskar "golvmopp ute på vift"-looken Kyss.

[Ingo.*.Ted]
0

#16 Haha! XD Det där gjorde min dag xD

[Djurlinnea]
0

#12 Sachsengoldar är riktigt snygga ^^

[Taxie]
0

Min favorit är Lejonhuvad kanin, därför att dem är så mysiga, goa och lugna!Glad

Jag gillar djur som är lite avslappnade och inte har massa spring i benen hela tiden ^^

Min pojkväns belgiska jätte kan ha sin lilla charm, och är lite busig av sig. Så den rasen kommer nog tvåa även fast dem har lite mycket spring i benen ^^

Ztrawberries
0

Holländsk kanin, helt klart val för mig! Flört
Deras temperament är så underbart, svårt att förklara! Man måste verkligen umgås med en för att verkligen förstå!

Och sen är de himla snygga också ^^

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥

Ph77
1

Gillar små raser, hermelin rex och liten rex är mina raser inom uppfödningen. Hade turen att få viltrysstecknade samt rysstecknade svart i somras. Härlig färg, svår(!) men härlig eftersom den ändras hela livet! (Min baby från i år)

ph77

dermot
0

Rex är min favoritras - och kommer antagligen alltid att vara. Har man väl skaffat  en Rex, så är man fast, that's the way it is.

Annars gillar jag fransk vädur och dvärgvädur, för utseendet och även personligheterna. Sen så är teddyvädurar också med på topp 5, likaså belgisk hare!

Min dalmatinertecknade Rexflicka Purjo ♥

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Jawa´s]
0

New Zealand Red är min favvo =) Första gången jag såg rasen var i min kaninbok "goda råd om dina smådjur" när jag var yngre, jag fastnade Direkt för den vackra färgen!
Sen är de så himla härliga i temperamentet, riktiga gosingar -när de själva vill. De är inte lika "hej jag går med på allt" som t.ex. många dvärgvädurar är, men när man väl har vunnit en NZ´s förtroende (vilket man lättast gör med några godbitar och kliande under ögat eller mellan öronen) så är de som skänkta från ovan, helt underbara. De är väldigt framåt och vill "vara med", jag tycker mig även märka att de favoriserar vissa människor, medan andra inte är lika intressanta, en "enmanskanin" skulle jag väl vilja kalla det om man jämför med hundraser.

Andra favoriter är belgiska harar, japaner, delinaar, stora silver (är det inte bara För häftigt att de ändrar färg?), mellerudare….det finns väl säkert fler, men dessa står väldigt högt upp på min favvo-lista =)

Dvärgvädurar och korsningar med rasen har jag hemma och har alltid haft. De är bra till hoppningen och är såklart mina bästisar, men överlag så gillar jag inte utseendet.

ninor
0

Hermelin och lejonhuvad.

Det är nog för att familjens första kanin var en fantastisk liten hermlin som blev 12 år gammal. Och min första alldeles egna kanin är en blandras mellan hermelin/lejonhuvad, samt att min kusin haft lejonhuvad kanin etc. Tycker de är gulliga med allt sitt "fluff". ;-)

[Ingo.*.Ted]
2

Alla har så olika smak gällandes kaniner har jag märkt! Några vill ha lurviga, andra vill ha korthåriga..Några vill ha pigga kaniner, några vill ha lugna! :D Vissa vill ha en bra hoppkanin eller utställningskanin och nån annan vill bara kela med den! Några gillar stora, andra föredrar små! :D Men tur det, att alla inte har samma smak för om alla älskade lurviga hade vi inte haft så många angoror kvar! XD Eller så hade vi haft hur många sånna helst för att folk bara födde upp dom! :) SOm sagt, tur att vi är olika!

[Tilde]
0

Min favorit är teddyvädur :D Eller överpälsade lejon. Fluffiga kaniner med andra ord! Skrattande

Peak303
0

Min favoritras är dvärgvädur i dess olika pälstyper. Sen även korsningar med dvärgvädur. Min första kanin var en renrasig sådan och hon var väll den kaninen som fick mig att fastna för rasen med tanke på hur underbar hon var. :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Har ingen aning, har inte haft alla raser Oskyldig

MH1994
0

Har flera favorit raser…
Satin - underbart temperament, bra storlek och fantastisk päls.
Fransk vädur - stora och goa ^^
Mecklenburger scheck - de ser så vackra ut.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

juliafrojd
0

Dvärgvädur helt klart. Älskar deras temperament & charmen.. Har ju två st, (renrasiga) muffin är min lilla hund kommer när man ropar, brukar gå promenader med honom lös osv.. Han är den mest kelsjukaste o lydigaste kanin jag vet!! ❤ O lilja är också ganska mysig, och grym på att hoppa.. 😊

[Ingo.*.Ted]
0

Vad fina kaniner alla har! Jättefina bilder <3 Jag har ingen kanin.. Oskyldig Men gud vad jag önska jag hade en Fransk vädur! Min dröm kanin :)

KaterinaPetrova
0
  • Dvärghare, tycker deras kroppar är så vackra. Plus att dom är så små, gillar när de ser ut som harar.
  • Rex, dom ser så goa och stotliga ut! Svart dalmatiner som #22 lade upp är så söta!
  • Hermelin, dom är söta med sitt "knubbiga" utseende, speciellt öronen!
  • Lejonhuvad dvv eller vanlig, långhåriga djur är charmiga, trotts pälsvården! Glad

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Mi-rand-a]
0

haha kom på att jag alltid beundrat rex och belgiska harar också, även två raser jag vill skaffa men min lista på kaniner börjar bli så lång så får se vart de leder Skrattande

[Sara-]1
0

Teddydvärgvädur och vanlig dvärgvädur helt klart! För att dem är mer som hundar än kaniner, otroligt söta och charmiga!

Qepta
0

Belgisk hare,har under alla mina år som kaninögare drömt om en hare och förra året skaffade jag två stycken. Sociala, matglad, knäppa och roliga.

Bilden är tagen några dagar efter Yras hemkomst.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[Ingo.*.Ted]
0

#35 Gud vad söt!" :D