Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 742 ggr
[Taxie]
0

En klo har gått av.

Hej, jag pysslade om min kanin Amy som vanligt idag med borstning och kloklippning.

Jag märkte något konstigt.. kände liksom ingen klo på främre vänstertassen (sett framifrån). Det är alltså den klon som sitter längst ned som blir själva "tummen". Vet med mig om att jag inte har klippt klon för mycket innan, och vet inte hur hon kan ha skadat sig, Kollade lite extra och närmare och såg torkat blod. Kände efter ytterligare ett flertal gånger och kände och såg en liten klo som stack ut. Det var en lättnad för trodde aldrig att den skulle växa tillbaka om den var helt av. Men hon har inte ont av det  och det finns ingen inflammation. Men ska hålla koll på det extra, om det blir värre får jag åka till vetrinären. Glad

Vet inte varför jag skrev detta, men gillar att dela med mig om saker Flört

Föresten har det hänt er nån gång att en klo gått av på kaninen?

elinyeaah
0

Har bara en gång råkat klippa en klo för långt ner, precis på pulpan.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

[Mi-rand-a]
0

på båda mina kaniner har ena deras tumklor gått av dock vet jag inte varför eller hur för dom har aldrig haft för långa klor sen har dom aldrig vuxit tillbaka heller förutom en liten stump på båda :s

[Taxie]
0

ojdå :o

Amy har heller aldrig haft för långa klor, så för långa klor skulle inte kunna vara anledningen.

Men får hoppas på det bästa, hon skuttar normalt fortfarande i alla fall Glad