inne och hälsar på
Min utekanin brukar få hoppa in och hälsa på då de är så kallt för mig att sitta ute, hon får själv välja när hon ska hoppa in och ut då hon bor på en balkong så när hon sätter sig vid balkondörren så brukar jag öppna men hon brukar inte alltid hoppa ut bara titta och sen vända om och fortstätta vara inne, för någon dag sen var hon inne så gott som hela dagen, brukar stoppa ut henne då jag tycker hon borde börja svettas inne och börja frysa ute sen, men direkt jag sätter ut henne springer hon in. Ibalnd hoppar hon ut själv och de gör hon oftast på kvällarna när hon varit inne ca 4-5 timmar och om hon ser mig sätta mat åt henne dit ut.
Vad jag vet så är de inte så bra att ha utekaniner inne på vintern men hon själv borde väll veta när de är dax för henne att hoppa ut? brukar känna på hennes öron då och då om dom är varma och iband har dom varit rätt så varma men ändå är hon hellre inne än ute. Sen är mitt rum rätt så kallt också, känns alltid som minus grader då jag bara har på ett element (har två) och de drar både från balkongen och fönstret så vanlig rumstemepratur är de ju inte.
Borde jag låta henne hoppa in nu när de börjar bli så kallt, på vilka sätt kan de skada henne?
dom får värmeslag och pälsen börjar fälla av vinterpälsen. inte alls bra att hon är inne!.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Men eftrsom hon får välja själv bör väll hon veta när hon börjar bli varm eller är kaniner så osmarta att dom inte förstår när deras liv står på spel ? o: