Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 406 ggr
[Tilde]
0

Helt annorlunda beteende

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina Willow beter sig totalt annorlunda inomhus än utomhus! Ute får man knappt ta upp honom och han kommer bara fram ibland och slickar på en. Han hoppar ibland upp i mitt knä, men helst då om det finns mat/godis i närheten. :P

Inomhus sätter han sig i mitt knä och vill bli gosad med. Han slickar på mig konstant och vill knappt lämna min sida, utan lägger sig ner precis vid mig och njuter. Med andra ord är han supergosig :)

Det verkar nästan som han knappt känner igen mig utomhus? Obestämd Eller vad kan det bero på? Får lust att göra honom till innekanin, men jag vet vad sambon tycker om det, haha…

LisaKanin
0

Kan vara att han känner sig osäker inne om han inte är van och inte är inne så ofta, och då känner sig tryggare med dig. Min kanin är som gosigast när han är lite skraj och osäker, tex när man åker bil eller när man är i nya rum eller på ställen han inte gillar. Då hoppar han frivilligt upp i knät och lägger sig tillrätta och gosar. Annars vill han bara vara på golvet och komma fram och gosa på sina villkor.

[Tilde]
0

#1 Han har varit inne massa gånger, så han borde vara van vid det här laget. Tungan ute Är han på nya ställen brukar han tycka det är roligare att utforska än att vara med mig dock… hah.