Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 750 ggr
thildatessie
4

OT-Djurakuten ikväll..

Har ni kollat på djurakuten nu ikväll kl 19.30 på 3an? Var två tjejer som kom in med sin lilla gemensama kanin. Han hade nog blivit skrämd av något och de hela slutade med att ett ben stack ut ur benet. Dem fick avliva honom.

Till saken… Tjejerna hade egna sparpengar med sig som de var rädda inte skulle räcka för besöket (min fråga är var är föräldrarna? MEN jag vet inte något om bakgrunden men man tänker de värsta direkt…)

Det värsta var ändå i slutet när rösten sa "Tyvärr fick han avlivas och tjejerna blev såklart väldigt ledsna men nu kan de sparade pengarna gå till en ny kanin som det var tänkt från början"

Kanske fjantigt men jag tyckte att det lät så mycket som att kaninen bara var slit och släng när de sa så…

[Mi-rand-a]
1

stackars kaninen :/

Det är ju föräldrarnas ansvar och tycker självklart dom borde varit med ifall de gått och räddat och inte tjejerna haft råd men tycker också de är bra att dom tog sitt ansvar och iaf tog pengarna dom hade istället för att bara avlivat kaninen hemma tex. så tror kaninen betydde något ändå.

Jag hade nog inte klarat av att köpa en ny kanin på engång men tror också dom tänkt köpa antingen en avels hane/hona eller en kompis till den andra så kanske inte va så hemst ändå :)

minaninar
0

Usch till det hela. Säger jag med. Var var de vuxna undrar jag med!!??

Så sorgligt att tv framställer saker så. Det är ju inte flickornas fel, utan tv som säger sådant.Foten i munnen

thildatessie
0

nej det var absolut inte tjejernas fel! Dem ville betala och älskade sin kanin…. TV däremot :S

Fridaaaa
0

TV gör allt för att tjäna pengar, så är det bara, så dom klipper ihop saker och ting som dom själva vill, istället för att ge sanningen istället.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
1

#jo men jag menade mest det som sades i slutet med att de skulle köpa en ny kanin som det egentligen var tänkt.

mandyosv
3

Det var väl jättebra att de tog kaninen till veterinären Glad

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

elinyeaah
0

Tycker som #1, men såklart har föräldrarna ALLTID ansvar.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

[Tilde]
0

Nu tittade jag inte på programmet, men jag tycker också det låter som de ville köpa en till kanin, en kompis till den sjuke. Såklart planerade de inte att kaninen skulle bli sjuk så de kunde byta ut den. :P TV uttrycker sig väl bara fel.

Men ja, dåligt av föräldrarna!

Fridaaaa
0

Ja vi lär inte få veta hela sammanhanget. Vem vet vad dom har diskuterat innan osv. Och föräldrarna kanske är med ute? Som inte vi fick se?
Inte vi kan dömma :)

Fridaaaa
0

Kollade på det nu, och då hade dom planerat att köpa en till kanin innan denna blev skadad. Tycker det är bra av dom att ta dom pengarna till den kaninen :)
Dock reflekterade jag över att veterinären hade kaninen på rygg trots att den var så stressad.

thildatessie
0

Jo det var jättebra gjort av tjejerna och de ville ju ha en till kanin innan men just sättet som prgramledaren sa det på. Det lät som att det var slit o släng..

Frosstis
0

Jag såg lite på det. Tyckte det var synd om kaninen när det låg på rygg, de filmade ju ögonen och de var jätterädda.