Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1284 ggr
Marshmello
0

Konstiga/roliga idéer din kanin har

Haha, vet inte om rubriken blev så lämplig, men… ;)

Skriv konstiga/roliga saker din kanin har fått för sig att den ska göra. :D

Min kanin gillar att sova på plast. Jag tyckte att det kunde väl vara mysigt med en stor hög med halm osv, för Winnie att sova i. Det tyckte inte hon, hon gillar inte spån eller halm, så hon gräver bort spånet och halmet, och har en sovhörna direkt på plasten… Knasig kanin… :D
Men hon får ju lite att roa sig med iallafall, i jakten på den perfekta sovplatsen… ;)

Jessicahagstrom94
0

Oliver brukar också putta bort burmaterialet och ligger direkt på botten på buren liksom, haha :) sen brukar han tvätta min kudde, sitta på ryggstödet i soffan i vardagsrummet och tycka att man ska klia honom på huvudet, han flyttar på matskålen när han äter så när han har ätit upp står matskålen aldrig där den stod från början och han äter gärna hö utifrån buren, för vi har en sån där plastgrej man sätter på utsidan av buren med hö i..
och det var väl ungefär det jag kunde komma på just nu :)

[Mi-rand-a]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena kanin (snuttis) har alltid varit matglad så när jag hade flyttat in i mitt nya rum så hade jag lite stökigt innan jag orkade göra i ordning allt.

Jag hade glömt lite mat på fönsterbänken och hade inte orkat ta bort de då de inte riktigt va så brottom, vad skulle hända liksom ? sen kom jag in i mitt rum å snuttis var borta, jag leta och leta till jag kollade upp och gissa vem som satt och åt av maten jag glömt?

[Mi-rand-a]
1

Sen min andra kanin har ju också sina dagar, som när hon va skendräktig? och skulle boa inomhus (bor utomhus) :)

[Tilde]
0

Willow ligger också gärna på buren direkt istället för underlaget (det sopar han bort). Tycker han inte att han har fått tillräckligt med mat en dag så slänger han ner matskålen för trappan. Det har hänt flera gånger att jag blir chockad av dunsen! Tungan ute

Charlie får för sig att hoppa upp på allt möjligt. En dag hoppade hon upp på taket till Willows bur (det är en tvåvåningsbur)!!! Nu har vi fått lägga massa saker på taket så hon inte ska kunna komma upp igen. xD

AkaiTsuki
0

Visst händer det här med, sopar bort ströet så han kan sova på plasten. Fast sitthyllan är också go att sitta på.

Andra hyfs är ju att kasta runt matskålen, kasta runt toaletten och få loss höhäcken, bita på galler, stampa runt som en galning, hoppa glädjeskutt in i toan, dra ner hö och sen gnaga galler för att få mer nytt hö även som buren är proppfull av hö, käka på kläder för att få uppmärksamhet och massa annat.

Min kanin är väldligt envis och älskar uppmärksamhet men det är ju också hans charm :)

//Joanna

[Mi-rand-a]
0

Haha kom på en till sak båda mina kaniner gör och de är att gräva i sopor! försår inte varför men dom brukar kika ner dit eller hoppa in i hela skräpkorgen och rota runt tills jag märker vad dom håller på med!

NaDa...
1

Coco ska alltid åka skottkärra när jag kör den.
Alltid, oavsett om den är överfull eller tom.

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

Mannez
1

En utav mina kaniner, Karamell heter han, han brukar springa som en dåre när man går med honom i sele och rätt som det är tvärvänder han och med ett jättesprång hoppar han mellan mina ben och fortsätter sedan springa för han tror att matte hänger med.

När han gräver brukar han också få för sig att lägga sig ner och rulla, med selen på, sedan får han för sig att resa sig upp och springa som en dåre.

Haha, han är så härlig min lilla grabb, stolt uppfödare av honom <3

Hälsningar Amanda och kaninerna

slarvigt
0

Alltid när jag kommer med den stora hö-säcken för att ge hö, så blir min kanin som galen. Han springer runt, runt, runt, runt, hoppar upp på bur-taket, vidare över till hö-säcken och börjar smaska hö direkt från påsen… Sedan när jag burit bort säcken och han har nytt fräscht hö i buren så är det helt plötsligt inte intressant längre…

Han bor i köket och får bara komma ut i resten av lägenheten ibland, men varje gång man öppnar köksdörren kommer han rusande emot en och vill försöka smita ut. Ibland lyckas han, men eftersom han vet att han inte får vara där ute då så springer han in igen så fort man börjar gå efter honom :P

Han har ett hus som han ska kunna sova i och vara ifred från oss när han är i det, men han väljer alltid att lägga sig på en köksstol, under köksbordet, när han vill sova/vara ifred.

Om det har hamnat godisar på golvet så har jag alltid knackat i golvet bredvid dem för att kaninen ska hitta dem. Numera kan jag springa omkring i lägeheten och knacka på det speciella sättet i golvet så kommer han springande. Och när vi hoppar hinder, så brukar jag hoppa först sedan klappar jag mig på knäna och då kommer han efter, skitglad, haha :)

Peak303
3

Bentley har en tendens att alltid försöka hoppa upp på saker som är högre upp. Ex. på kaninburens galler (PÅ SIDAN) på uteburen. Har bild på det men hittar den inte.

Sen har jag även Holly som ja jag vet inte ens hur man ska förklara det.. Men ser ut som om hon försöker komma upp ut taket på allting då hon tom gör detta i buren.. (BILDEN) x')

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
0

Viola har fått för sig att det är kul att sitta i fönstret och kolla haha :D Och på ena bokhyllan :D (mobilbild)

#10 NAW! haha :D Vad sött :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.