Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 2549 ggr
dermot
7

Ny ras, ny färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har valt att lägga Rexarna åt sidan och kommer nu satsa på dvärgvädur i färgen schwartzgrannen.

Idag kom lille Ortwin ner hit till Skåneland enda från Dalarna! Såå mysig han är alltså, helt sjukt!

Han är uppfödd i Tyskland, men jag har köpt honom från Lina M (Sörbys kaniner) som har importerat honom därifrån.

Är helnöjd ♥

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

♥

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1

♥

// Anka

pigelina
0

Jättefin Glad

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Frosstis
1

Gud vilket fint huvud han har (och färgen) Kyss

[Tilde]
0

Vilken sötnos! Kyss

Peak303
0

Så snygg :O

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

minaninar
0

Vilken underbart vacker bild på er tillsammans.. Jättefin ninis..Kyss

dermot
0

Ja, han är jättefin :D Tack så mycket :3

// Anka

Klara.b
0

Men åhhh! Vad fin! Nu väcktes "jag vill ha" begäret lite…

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Alone
0

varför har du inte berättat att du skulle få en till kanin? :O btw så såg han riktgt fin ut! om du får några fina ungar så kommer jag nog ta en eller 2 ;D

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

dermot
0

#9 Hehe du förstår väl vad jag kände när jag fick erbjudande om att köpa honom? Oskyldig

#10 ÖVERRASKNING Skrattande haha, nej men jag ville hålla det hemligt :3

Vad duktig jag är på att stava btw… Schwarzgrannen*

// Anka

Suskiv
0

Åhh vad fin.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zakarias
0

Ååh han har ett såndär mull ansikte som är så fint!! Längtar tills de blir en schwarzgrannen kull! ;)

Klara.b
0

#11 Mmm

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Fridaaaa
0

Härligt fin :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Åhh vad fin han är! :3

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

dermot
0

#13 hehe, nästa år så ;) bara jag får tag på en passande hona :P

Visst är han snygg? :D Och så jäkla social, kommer till en direkt!

// Anka

Zakarias
0

#17 Vad är han utställd på? :)

dermot
0

#18 95p och 92,5p :)

// Anka

Zakarias
0

#19 Båda bedömmningarna i sverige? :)

dermot
0

#20 Nej, juste det ja, 95p i tyskland så det är väl samma poäng kan man säga. :)

// Anka

Zakarias
0

#21 Ok :) Dock så är ju det inte samma standrat i tyskland som i sverige :)

Usch su får mig att vilja skaffa en vanlig dvärgvädur med mullansikte :O Mina är så snipiga i facet :/

dermot
0

#22 Jag vet, men drar man av 2-3 tyska poäng får man vad den lär få i Sverige. Vad jag förstått det som i alla fall. :)

Hehe du får ha en av mig sen då :D

// Anka

minaninar
0

#22,23 Vad är det för skillnader i bedömningen? Blir man ju nyfiken på.

dermot
0

#24 Kan nog visa när jag fått hem stamtavlan + bedömningskorten ^^

// Anka

Zakarias
0

#23 Aa så har jag också lärt mig :) Du kan ge dig på att jag ha ha en  ;)

#24 Tyskland har en annan standard än Norden, så därför kan det vara lite annars.

[Djurlinnea]
0

Åh, han är så fin! :D och nu när ni är 3 st med schwarzgrannen kommer jag nog dö lite varje gång ni lägger upp bilder.. Så vackra! ^^

dermot
0

#27 Hehe ja, de är sjukt fina! :D

// Anka

[Djurlinnea]
0

#28 Ja :D

minaninar
0

#26 Jag blir sjukt nyfiken på vad det är de bedömer annorlunda, dvs i vilka kategorier, samt vad de tycker är optimalt jämfört med svensk standard.Tungan ute

Zakarias
1

#30 Vet iaf att på hemeliner får dem väga 2hg mer. Mer insatt är inte jag ;)

MyHumlan
0

Så fin! :)

dermot
5

Visst är han! :)

Ny bild på snyggingen Kyss

// Anka

Zakarias
0

Ögongodis indeed!

dermot
2

Har även hittat en hona till honom!

En viltgrå som har 50% chans på att bära chinchilla och gult, vilket kan ge fler swg med Fjortis :D

(Har lånat bilden av Carina, uppfödaren)

// Anka

Michiis
0

Han är verkligen superfin!! :D

// Michis

Zakarias
0

#35 Ännu en med mullansikte!!!! Geee mig! :)

dermot
0

Hihi :D

#37 Åhnä… MINA! ;)

// Anka

Zakarias
0

#38 När blir det kull då? :)

dermot
0

#39 I Maj-juni någon gång tror jag, kanske tidigare. :)

// Anka

Zakarias
0

#40 ÅÅHHH ;)

NaDa...
6

Annika, du får seriöst sluta avla på så fina kaniner.
DET ÄR FÖR LÅNGT NER TILL SKÅNE..

~ Kram Nadja ♥

Alone
0

åhh en sån snygging!

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

dermot
1

#41 Mohaha sugen? ;D

#42 Hehehe, finns säkert transport ;) Fjortis kommer ju ända från dalarna och Edla (den viltgrå) kommer från Sollentuna ^^. Ska sätta in pengar för henne imorgon :D

#43 Visst är han :D

// Anka

NinaS
0

Vad vacker han är! En av mina första kaniner såg ut ungefär så, men han var omplacering med okänd stam, så har ingen aning om Vilken färg? han egentligen var. Är själv lite sugen på ett schwarzgrannenprojekt, fast på en annan ras, får se om det kan bli så. Du får väldgt gärna berätta mer om färgen sedan, vad domarna säger på utställning osv. Sånt är intressant!

dermot
0

#45 Vad spännande! Vad är det för ras du tänker på då? :)

Jag är rätt ny på denna färgen, men kan berätta sen när jag "kan" den lite mer .^^

Någon som har NAMNFÖRSLAG till honan?

// Anka

Zakarias
0

#46 Hera eller Silje kanske? :)

NinaS
0

#46 Liten rex tror jag det skulle vara fint på. Men har inte fått hem första kaninen i den rasen än (han kommer i okt/nov), så måste ju först se om det är en ras jag vill satsa på. :P Annars tror jag det skulle vara jättegulligt med schwarzgrannen-hermeliner, men där har jag redan ett projekt (lux) som räcker för tillfället.

dermot
0

#47 Tack för förslagen!

#48 Aha! Ja, det skulle vara jättesnyggt på liten rex!

Jag tror Stockrosens (? Madelen Dahlin) har som projekt med att ha fram schwarzgrannen hermeliner, eller så dök det upp, något av det.:P

Tyvärr, till min stora sorg bär Ortwin på bettfel, en avkomma från honom har tångbett. Detta är andra rasen som jag fått bettfel på. Känns sjukt kasst att jag ska ha sån otur. Fn alltså. Min lille Fjortis :(

// Anka

Zakarias
0

#49 Åh vad synd! :( Hur kan du vara säker på att det är genetiskt bettfel? Skulle kunna vara svår födsel.

dermot
1

#50 Inte jag som har ungarna, utan Lina som jag köpte Ortwin av. Vågar bara inte ta risken, känns inte värt det..

// Anka

NinaS
0

#49, 51 Fy vad trist! :( Men bra gjort av dig att inte riskera att föra det vidare.

Zakarias
0

#51 Okej, men det är nog bäst så. Så vad händer nu då? Ska du skaffa en ny hane?

starfredberg
2

Jag har en schwartzgrannen hona som jag lyckades få genom att para en bluw white hane och en chinchilla hona :)

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

minaninar
0

#49 Neeej så sorgligt.SkämsRynkar på näsan Lille Fjortis. Hur vet de att det är han som bär det och inte honan?

Han är iaf helt underbar, men väldigt dumt om man nu hade tänkt avla förstår jag ju…Rynkar på näsanRynkar på näsan

Zakarias
1

#55 båda föräldrarna måste väl bara på bettfel för att det ska synas?

NaDa...
0

#49 Usch vad tråkigt.. :(

~ Kram Nadja ♥

minaninar
0

#56 Det kanske stämmer. Jag kan inte ett jota om sådana frågor.. Tungan ute Därav frågan.

Men jättetråkigt. Och synd att det inte går att belägga om det är genetiskt eller om det finns annan förklaring, tex. skada, näring osv..Rynkar på näsan

Lille Fjortis hade man ju gärna sett som pappa till en drös ungar..Oskyldig

dermot
0

#53 Vi får se, ska fundera lite på det…

#54 Vad fin!!

#55 Japp,det krävs från två håll. Vad jag förstått det som i alla fall.

Mycket sorgligt :( får i alla fall tillbaka pengarna så antingen kastrerar jag honom eller så skaffar jag en annan hane. (Funderar på en från Kolartorpets om den är kvar)

// Anka

starfredberg
0

#59 tråkigt med bettfelet på Ortwin ;/

dermot
0

#60 Ja :(

Är din hona märkt?

// Anka

starfredberg
0

#61 Japp :)

dermot
0

#62 Hoppas hon inte är till salu… ;) Superfin verkligen! Kommer säkert gå bra på utställningar senare.

// Anka

[Djurlinnea]
0

Nej vad tråkigt! Bettfel är verkligen inte kul…

starfredberg
0

#63 Haha nä du det är min lilla gullunge ;) :) Jo hoppas det :D

Zakarias
0

Vet en jättefin hane med gulanlag nära mig, sund bara att han inte är till salu :( (ganska gammal)

dermot
0

Ny bild på lilla Ortwin :3

Idag kom även honan ner från Sollentuna. Har döpt om henne till Lexie :)

Ska ta bilder på henne imorgon, ligger i feber nu + att jag tyckte hon kunde få vila efter den långa resan.

// Anka

minaninar
0

Åh vad fin han är… <3Kyss

Elina.
0

Tråkigt med bettfelet, men tur i oturen att det upptäcktes nu och inte först någon generation senare.
Hoppas du hittar nytt avelsmaterial kommer vidare med aveln trots allt :-) Finns ju inte många dvv i schwartzgrannen här i norden

dermot
1

#69 Ja, precis! Hade varit riktigt jobbigt om man upptäckt det efter 4-5 kullar och man fått ihop några stycken att avla vidare på..

Kanske lånar jag in en schwarzgrannenhane till våren. Annars kör jag på viltgrå så får swg ligga längre fram i tiden. :)

Lexie

// Anka