Transport av utekaniner!
hej! Behöver transportera mina utekaniner i bil ca sex timmar. De gillar att åka bil men problemet är att jag är orolig över om de kan vara ute igen efter några timmar i värme… Någon som vet hur länge en utekanin kan vara inne utan att ta skada? Tacksam för svar :)
Du behöver ju inte direkt ha varmt i bilen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har suttit i bil i mitten av vintern med kanin i 13h (stockholm - pajala) och det var ca -26 grader där uppe och hon klarade övergången galant. Fick vänja henne mot varmt och kallt gradvis innan dit och hemgång och det var inga problem :)
Det finns en grej som kallas kylplatta eller någonting som kyler ner djuret, dock så skulle jag lagt den så att de kan lägga sig på dem om de tycker det är för varmt
//Joanna
Lägg inte i hela bara! lägg i EN som kaninen kan uppsöka om den tycker det blir för varmt! Annars kan den bli sjuk och tillochmed få förfrysningsskador…
Jisses! I somras la vi in två isklampar m handdukar runt och det verkade gå jättebra : ). De sökte upp dem och tryckte sig mot dem när det blev för varmt! De fick kyla i vanliga burenockså som var mkt uppskattat