Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1483 ggr
[gulletussen]
1

Kaniner på balkong?

Hej, kan man ha kaniner på balkong i inneburar , även på vintern?

Min kompis har sina två kaniner ute på balkongen, hon har en stor balkong och kaninerna  bor i vanliga inneburar, hon har ställt in burarna längst in mot väggen där inte regn,vind eller snö kan komma… Hon undrar om hon kan ha kaninerna i de burar hon har nu,även vintertid?

bambiiii
1

Asså.. neej..

Kaninen kan ju frysa ijäl… själva betongen på balkongen blir ju iskäll vilket gör att burarna fryser, så köp en vinterbur på ben med massa halm, så trivs kaninen bättre :D

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Yome
1

absolut inte, plastet fryser och sedan spricker de + för kallt som #1 säger, köp en vinterbur :)

[Tilde]
1

Nej de ska bo i utebur om de bor på balkongen - i alla fall ha stora hus eller annat som kan agera som bur! Det är ju fortfarande utomhus och buren behöver både tak och täckta sidor för att skydda mot regn, vind och kyla (samt värme). Som Jana säger ska den också stå på ben om balkongen är i betong. Halm hjälper också att hålla värmen :)

minaninar
1

Ska vara riktigt utebur på ben! Som de andra säger! Viktigt om man ska ha djuren ute att ordna för dem ordentligt. Dessutom är det viktigt att man umgås med djuren varje dag - hon måste alltså vara ute på balkongen och vara med dem ett par timmar om dagen.. Eftersom de inte kan komma in o vara med henne eftersom det blir för varmt för dem.

Låter lite som om kaninerna åkt ut i kylan.. Du får väl försiktigt prata med henne om det verkar som om hon inte bryr sig tillräckligt om dem längre..? Är de ute på balkongen så finns ju risken att något händer dem utan att man märker det så snabbt. Därför extra viktigt att varje dag umgås med dem någon timme på dagen o någon timme på kvällen - åtminsoneSkäms Bara ett litet intryck jag fick av din beskrivning att de kanske åkt ut för att det var jobbigt att ha inne. *:s*

[gulletussen]
0

#4:

Ok, ska prata med henne.

Hon har kaninerna på balkongen nu då hon flyttat till lägenhet,förut bodde kaninerna i inneburarna inne i ladugården.