Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 682 ggr
[Hjärnans-virvlingar]
1

(S) Japantecknad Dvv ca 15 mån...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med stor sorg i hjärtat måste jag nu göra vad som blir bäst för min älskade kaninkille Dizzy. Tiden räcker inte till och jag ser hur han saknar uppmärksamheten, därför söker jag nu nytt hem till denna underbara kille.

Dizzy är en dansk import och har stamtavla. Han är reggad på 92p. Okastrerad. Han är ute året runt och bur kan följa med vid köp.

Känner du att du kan ge Dizzy den uppmärksamhet han förtjänar skicka ett PM till mig. Hemmet är viktigare än priset och han kommer få med sig: matskål, vatteflaska, foder, sele, hö, spån, och utebur om det önskas. Även 2 hinder finns.

Dizzy finns i Åkers Styckebruk utanför Strängnäs.

atlanta
0

Lite nyfiken på din kille. Har du möjlighet att skicka bilder från sidan på honom, gärna båda, och hans stam? Skicka gärna till min mail dinah_tiger@rocketmail.com Glad

zezagena
0

Åh Dizzy-gubben Kyss Tråkigt att du ej kan ha kvar honom..

Köpte killen från Danmark förra sommaren o sålde han sen som kel-kanin då han misstänkt Hypospandias, mild form. ( urinröret mynnar på fel ställe) Han såg ut som en hona tills han var 3 mån.. Sedan normal o inga konstigheter med urinvägarna el annat.. Dock gav han i två kullar ungar med misstänkt kön/urin-fel.

Han bör därför ej användas i Avel. Honor säjs vara bärare, hanar drabbas men synligt friska hanar trol ej bärare av defekten..

atlanta
0

Ajdå…hade velat ha honom i Avel isf.

Hoppas du hittar ett bra hem till honom.

zezagena
0

Ja han är verkl superfin o hans kullsyster fått 95 P men avråder från Avel. I undantagsfall en mkt nogrann kontrollerad sådan o att testa hans linje med pappa-dotterparning.. Vad jag förstått har de Svenska japanteckn linjerna som finns haft en del fel (tandbett), så tråkigt med mera ev defekter..

Jag håller kontakt med Danmark ang detta..

Men killen är go o som kastrat säkerligen en underbar partner till någon snäll kanin-tös Skrattande

[Hjärnans-virvlingar]
1

*Putt*

Ingen som kan öppna ett kärleksfullt hem för denna underbara kaninkille?

[Hjärnans-virvlingar]
1

*Putt*

Dizzy behöver ett hem där han får massor med uppmärksamhet, han älskar att skutta runt i sele och koppel, lyssnar på sitt namn och är en underbar kaninkille.

Det skär i hjärtat att se honom sakna uppmärksamheten.

Även om han inte kan användas i Avel, kan han säkert tränas i hopp, ställas ut eller bara vara det underbaraste sällskapet.

Är det någon som kan tänka sig att adoptera Dizzy?

Hemmet är viktigare än priset och därför vill jag inte annonsera på Blocket - där finns massor med människor som inte kan ta hand om kaniner på rätt sätt och det kan vara svårt att avgöra om personen är rätt eller inte.

Denna kommentar har tagits bort.
[Hjärnans-virvlingar]
0

*Puttar*

Nu börjar det bli lite brådskande… Finns det ingen som är intresserad av Dizzy…?