Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 793 ggr
Chippers
0

Ny bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På måndag ska jag äntligen köpa en riktig utebur till min kanin som jag räddat!

Buren är 175*70 cm, ganska stor väl?! Ville ha en sån stor utebur som möjligt, har letat jätte länge, och äntligen hittade jag en. Den kostar bara 350:- !! Och är i bra skick. Den har rävsäkert nät.

Ska ha en stor hage runt buren också.

Vad tycker ni? Trekantsburen som är ovanpå ska jag ej ha.

Dock ska jag sätta dit ben och ev måla om hela buren till vit eller ngt .. :P

[Niike]
0

Ser bra ut!

Stravaganza
0

Jag som tänkta köpa den! Finns på blocket..

Chippers
0

Jasså? :D Hihi. Redan tingad. Du hittar säkert en annan! :)

Tina-A
0

Jättefin! Ja, ben måste den ha på minst 40 cm så det är bara till att börja snickra! :D Kanske därför du fick den så billigt? ;) Ett bra kap i alla fall!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Chippers
0

Nej, jag tror inte det var därför, jag prutade, från början skulle den kostat 500:- med trekantsburen och tillbehör, men tillsut blev det bara 350:- med endast buren och grejjerna den står på :) , den står inte på marken så egetligen behöver inte buren ben, men jag VILL sätta dit ben så att den kommer ännu högre upp :) Benen kommer jag fixa till sen. :)

Tina-A
0

#5: Nej, den behöver inte ben utan kan stå på ett bord. Den måste i alla fall vara minst 40 cm ovanför marken om buren ska stå ute året runt. Ska kaninen bara vara där i på sommaren behöver den inte vara 40 cm upp men jag uppfattade det så att din kanin ska bo där året runt? Då måste den alltså vara minst 40 cm ovanför markhöjd :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Chippers
0

Okej :) Jag kommer absolut fixa till ben långt innan vintern iaf! Min kanin bor ute året runt ja :D

senna
0

jättefin, och den blir säkert finare om du målar om den och så,
tycker dock att dörren är för liten, om det är den enda. xD , men annars: jättefin. ;)

Chippers
0

Tack!

Okej, jo, dörren är lite liten möjligen.. men men :/

ciss
0

Tycker också att dörren var liten, men ifall det var min bur så skulle det inte göra så mycket, Engla kommer alltid fram till dörren och vill kelas :)

Jättestor och fin bur!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Jättestor och fin :D

- Mvh Emma

Chippers
0

Tack =)

Proanders
0

Möjligen så är den mörk inne, och kommer att bli varm.

men du kan såga upp lika stort hål som dörren sidan om, och sätta nät där…ser låg ut åxå…eller.??

Gör också en annordning så att du kan hänga en "jutesäck" eller nåt framför grinden, annars kommer det att regna in till ninen..

Chippers
0

Jag kan göra ett nätfönster på kortsidan :)

Proanders
0

#14: Ja, men det är lite olyckligt att göra det där.

Buren bör ha tre (3) vindtäta sidor, hade du haft ett tak som stack ut lite över buren, så kunde du gjort en springa på ca 50 * 5cm i gaveln.

Chippers
0

Okej, då får det vara som det är då :)