Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 887 ggr
lakrits93
0

(K) Söker Kaninhane

Hejsan!

Jag söker efter en Dvärgvädurshane, antingen en leveransklar unge eller max 2år.

Den ska helst inte vara svart, och föräldrarna ska inte vara svarta. Skulle vilja ha ljusa färger och en som har bläs eller är manteltecknad.

Ett önskemål i teckning så är jag intresserad helst av Wiener.

Men kom med förslag och bilder. :)

Mvh// Peter

Itchy
0

wiener är en teckning, inte en färg

You can't spell Bitchy without Itchy

lakrits93
0

#1. Justja Tack!

Beatrice_Love_Kaniner
0

Varför just hane?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

lakrits93
0

#3 Jag vill ha en hane pga att jag har planer på att ställa ut!

[Tilde]
0

Var bor du? Jag har bara lejonhuvade ungar, men en är viltgrå brokad (wienertecknad) hane och den andra viltgrå wienertecknad. De blir dock inte leveransklara förrän första veckan i november ungefär. Tungan ute

Ah, såg nu att du ville ställa ut, så då passar inte mina ungar som har lite hermelin i sig… fast man kan väl inte ställa ut wienertecknade ändå?

Beatrice_Love_Kaniner
0

#4 hihi, man kan ställa ut honor också ;)

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Itchy
2

#6 vissa vill inte ha honor helt enkelt, bara att respektera det

lakrits93
0

#5 Jag ska flytta, så då kommer jag befinna mig i Arboga. Okej, vill helst ha en dvärgvädur, men hur gamla är dom nu? :)

lakrits93
0

#6 jo ja det kan man väl.. men vem säger att jag måste köpa en hona?

DuBetMig
0

Sen har du ju två, snart tre honor. Kanske kul med lite variation även om du inte kommer ställa ut. :) *tänker jag iaf* ^_^

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

[Tilde]
0

#8 De är ca 4 veckor gamla, men de är inte renrasiga, tyvärr. Söta är de dock! Och riktigt nyfikna och gulliga. :)

lakrits93
0

#5 Aha då, blev det inte så bra.. Jo jag tror man kan ställa ut dom :)

DuBetMig
0

Förövrigt: Tycker vi ska hålla oss till TS fråga, och inte diskutera om varför han vill ha just hane. Det är ovesäntligt i detta sammanhang.

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

lakrits93
0

#10 Precis! Dom honorna jag har nu kan jag inte ställa ut. Det är det tråkiga.. Och som du säger så vill jag ha variation :P.

#8 Det va tråkigt! :(  Ja det kan jag förstå att dom är :D

Itchy
1

och peter, om du vill ha en utställningsbar kanin så ska den ju vara öron/ringmärkt & reggad I SKAF, kan vara bra att veta ;)

och Wiener kan man inte ställa ut

lakrits93
0

#15 Men det vet jag att det måste. Har hållt på med utställning förut. ;) Jag tror faktis man kan ställa ut wiener, om inte så får jag helt enkelt ha han som sällskap och hoppning! :D

Itchy
0

#16 man kan bara ställa ut wienertecknade i pet klass

lakrits93
0

#16 Ja jag såg det, läste lite för snabbt :P..

Suskiv
0

Om du bor i Arboga så är mitt tips? att du går in på http://vlkaf.webs.com/  http://www.orebrokaf.se/ och http://www.sormlandskaf.se/ de har listor på olika uppfödare som bor i närheten. Där bör du hitta en uppfödare som har en uställningsbar dvv i ljus färg. Vill du ha en sutsällningskanin så är det dumt att köpa nått som inte är utsällningsbart. Just dvv finns det många utstsällningskaniner av.

Wiener är inte utställningsbart så vill du ha med vitt så är det manteltecknat som gäller.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

lakrits93
0

#19 Okej Tack så mycket :)..  Ja wiener var bara ett förslag, läste lite för fort att man kunde ställa ut wiener.

Men tack! :)

[luckymoa]
2

Vill du ställa ut ska du ju INTE ha en wienertecknad eftersom de inte e godkänt! Råder dig att läsa på mer om vad som e godkänt och inte innan du köper en kanin, så du inte blir stående med en kanin som inte går att ställa av olika anledningar sen…

sweetys
0

Jag har en vit blåögd dvv rex hane kvar till salu. Sjukt social och mysig! Skulle lätt behållt honom själv om han varit i annan färg (har så många vita blåögda redan). Han blev 8 veckor i tisdags. Har blått och zobelsiames bakom och ger såklart wienerteckning själv. Har föräldrar som hopptävlar så han skulle funka till det också;) Finns i Västerås, alltså rätt nära Arboga. Kan berätta massa mer om det låter intressant.

hejsansvejsan123
0

Hej!

Jag har en kull hemma på 6 kaninungar:)

5 till salu.

Ras: dvärgvädur

färg: Blå och en blå wienertecknad:)

leveransklara: nu

Gå in på min hemsida för att se mer bilder:)

http://www.kaninn.n.nu/till-salu

/ hejsansvejsan123

lakrits93
0

#21 Jo jag vet att man inte kan ställa ut wiener. Men läste för fort när jag läste om vilka som inte var godkända i utställning.. Och jag har kaniner, så jag vet. Har haft kaninuppfödning när jag var mindre..

#22 Okej :) har du bilder som du kan skicka? här är min mail lakrits93@hotmail.com  :)

#23 Jag ska kolla på din hemsida, så återkommer jag :)

hejsansvejsan123
0

# 24

Säg bara till ifall du vill ha fler bilder på dem:)

/ hejsansvejsan123

lakrits93
0

#25 jadå :)

sweetys
0

#24 absolut! Sitter med mobilen nu men kan skicka imorrn. Finns också bilder på min hemsida www.sweetys.se samt http://sweetys.dayviews.com Han heter Sweetys Timberjack Dragon (kullen är döpt efter drakarna i filmen Draktränaren)

lakrits93
0

#27 okej tack så mycket :)