Hjälp ang kaninfödsel.
Rör kaninungarna på sig under den sista tiden innan födseln?
Ja.
Jag kunde känna ungarna i magen de sista dagarna, och kände dem senast ett par timmar innan de var födda.
Lyft inte kaninmamman precis innan födsel :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#2 var står det att hon lyfter kanin mamman????? Jag vet att på många djur så lägger sig bebisarna till Rätta och slutar röra sig! Mina mina honor är i dag på dygn 30 och jag känner som små ff ;-)
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#1 - Okej!
#2 - Det har jag inte gjort heller.
#3 - Är lite osäker på när hon parades, men har för mig att det var 27 otkober, så alltså är hon på dag 34 eller något. Har enbart känt en rörelse för någon dag sedan, men hon är som vanligt osv, så antar att jag räknat tokigt!
Antar att du menar augusti och inte oktober. Kan ju vara bra att skriva upp datumet då parningen skedde så man vet när de senast ska komma. Annars är det nog bara att vänta, eller ringa vet och höra vad de tycker.
#5 - Ja, jag menar augusti.
#3 vart står det att jag påstått de då? :) haha
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
#7 - I ditt inlägg #3.
#8 Du läste nog lite fel :)
#9 - Ja det gjorde jag.
Jag menar ditt inlägg #2.
Du skrev att man inte ska lyfta mamman innan födseln, vilket jag inte heller gjort. Så är nog du som skrev fel.
#10 skrev inte att du gjort det :) Skrev bara att du inte ska göra det :)
#11 - Dock frågade jag inte heller om man skulle göra det eller inte.
Men tack endå! Hon var skendräcktig..