Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 909 ggr
vevve89
7

Vackraste

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vackraste gamle gubbe<3

Pussade på gubben när jag höll på med medicinering för ett par dagar sedan!

4:e oktober ska han troligtvis opereras och få ögat borttaget… (beroende på hälsokollen)!

Hell
1

Jag hoppas verkligen att det går bra för er, det kan verkligen inte vara lätt. :/

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Merlina
1

Pnötnos!Glad Hur gammal är  din gubbe?

minaninar
0

Lycka till säger jag här också!KyssKyss

Fin bild!

vevve89
1

#1: Näe det är/har inte varit lätt senaste månaden. =/ Varit upp och ner hela tiden, speciellt nu men fick iaf höra att de vill ta sig an honom ang operationen i fredags vilket gjorde att en hel del lättade! Men risken är stor fortfarande…

#2 Han fyller 9 år 29:e oktober!

Merlina
0

Håller tummarna!!

Hell
0

#4 Förstår det, det är ju aldrig riskfritt och speciellt inte på en äldre sjukling. :( Men möjligheten finns i alla fall så låt oss hoppas att det går så bra som det bara kan bli, och får ha många år kvar tillsammans med dig.

Usch, sånt här är verkligen det värsta med att ha djur. Man älskar dom så innerligt och det är så svårt. Men nu får vi hoppas att operationen blir av! Och att han slipper ha ont, stackarn.

Tinycee
0

Åh, hoppas att det går bra i alla fall :)

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

vevve89
2

#6 Han är stark och hoppas verkligen han får stanna längre hos oss. Skulle inte vetten sett hans födelsedatum skulle hon tippat på att han va 5-6 år (sa de när vi va där för 3 månader sedan). Men skulle det gå helt fel har vi gjort allt vi kan för honom även om det kommer vara tungt!

Ont verkar han som tur är inte ha. Han slipper smärtstillandet nu och äter, hoppar runt och gör det han ska som vanligt. (Vetten vi har på Bagis vill inte riskera hans mage så länge han inte visar att han har riktigt ont då han redan gått på smärtis i över 2 veckor)

Vetten på Bagis kommer få ett kort och en liten text oavsett hur det går då han har varit en kanonveterinär och gjort allt han kunnat. (har nu blivit skickade till Roslagstull, som egentligen är våran vanliga vet)

Hell
1

#8 Det är ett bra tecken. :) Skönt att han inte verkar ha ont och att ni har fått tid, alla inblandade har verkligen kämpat!

vevve89
1

#9 Det är det. Både igår och idag har han nästan "klättrat" på burdörren för att få komma ut på utedelen å äta gräs! Blir väldigt glad när jag ser honom må så pass bra trots omständigheterna.

Vi bollar hela tiden, diskuterar vad som är bäst och allt men just då han är så hård i skallen (& stark i hjärtat) valde vi operationen. Annars hade enda valet varit avlivning å då hade vi inte gjort allt vi kunnat.

Hade varit en otrolig skillnad om han inte var som han var, och istället tex som min hona (som han bor med i vanliga fall) som är otroligt lättstressad, inte tycker om att bli hanterad för 5 öre osv. Då hade det varit helt andra diskussioner då hon aldrig hade klarat ngt sånt här svårt!

Hoppas VERKLIGEN på det bästa om 1½ vecka!

vevve89
4

Nu är det bara 6 dagar kvar till hälsokoll och troligen operation!

Har faktiskt tagit ledigt från jobbet för att kunna åka in med honom, höra själv vad vetten säger och sen sitta hemma och sysselsätta mig å va orolig hela dan! Känner inte att jag kommer kunna jobba den dagen då jag kommer vara helt uppåt väggarna orolig för min älskade gamle gubbe… <3

minaninar
0

#11 Vet du hur länge operationen pågår? Samt när du får träffa/besöka honom? Det finns kanske ställen i närheten av Roslagstull man kan hänga på. Är det fint väder är det fint o promenera vid Brunnsviken.. Sedan kan man ju irra ner i City.

Jag kommer vara i Örebro då två dagar, men jag ska tänka på er! Jag hoppas allt ska gå bra för Robin. Och att det ska gå lite snabbt så du slipper våndas så länge..Skäms Alltså tar det inte för lång tid så får man också sitta där och vänta, har för mig att jag sett någon annan göra det..

vevve89
0

Det kommer troligtvis bli så ätt han får sova kvar beroende på återhämtningen, om Han klarar det. Å hämta får man ju inte göra förrän på kvällen! Men hoppas på att dom ringee fort… Tack för tankarna, d uppskattas!

minaninar
0

#13 Jag kommer skicka många goda tankar från Örebro, även om jag inte kan komma hit o uttrycka dem.Kyss

Hell
0

#13 Jag kommer tänka på er hela dagen, jag hoppas verkligen att det går bra för er!

vevve89
0

#14 & #15 tack för tankarna!

Tinycee
0

Hoppas att det går bra för er <3!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

vevve89
0

Ska ringa vet om ca en halvtimme då det andra ögat börjat rinna. Är det fel på det också nu så finns inget mer att göra än att ta bort honom så hoppas att det inte är något fel där! =/

minaninar
0

Oj.Foten i munnen Vi hoppas att det inte är så illa.

Kram till er.

vevve89
0

#19 Det var det inte! =)

Han hade en vagel i ögat som gjort att det runnit lite, inget fel på ögat alls! Är helt överlycklig. Att man kan bli så glad över en liiiiten vagel visste jag inte. Nu är det torsdag som gäller.

minaninar
0

Åh.. skönt att höra. Ja håller tummarna som sagt.Kyss