Fakta om era kaniner! :)
Skriv fakta om en av era kanin/kaniner! 
Namn:
Smeknamn:
Ras:
Färg:
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x
Född:
Köpt:
Kastrerad/Steriliserad:
Tycker om att göra:
Tycker inte om att göra:
Jag bor sähär:
Personlighet:
Jag börjar ! 
Namn: Bella
Smeknamn: Belsebub
Ras: Engelsk scheck/Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: viltgrå
Andvändning: kel
Född: 15/12-07
Köpt: Hon är född här.
Kastrerad/Steriliserad: Nepp
Tycker om att göra: Bråka med mig
Tycker inte om att göra: Klippa klorna
Jag bor såhär: I en utebur med två våningar, måtten 160x70x80.
Personlighet: Hetlevrad
Namn: tufsan
Smeknamn: tussen
Ras: lejonhuvad kanin
Färg: blå wiener tecknad
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x kel,
Född:2009 9 juli
Köpt: uppfödare
Kastrerad/Steriliserad: kastrerad
Tycker om att göra: hoppa
Tycker inte om att göra: att bli bärd
Jag bor sähär: i en trevlig bur, Dock lite liten (100x50) men ska få en ny.
Personlighet: snäll,Underbar ja, Allt bra! <3
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Namn: Coellos Black Flash of Lightning
Smeknamn: Flash
Ras: Dvärgvädur/Hermelin/Teddyvädur
Färg: Blåögd svart wienertecknad
Född: 15/6-11
Köpt: Av uppfödare
Tycker om att göra: Springa
Tycker inte om att göra: Sitta still
Jag bor såhär: I en enfackare med måtten 130x60x60 under chinchillaburen
Personlighet: Sprallig
Namn: björn
Smeknamn: björne
Ras: lejonhuvad kanin (Över pälsad)
Färg: blå wienertecknad
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x ska använad i avel
Född: 2012 11 maj
Köpt: uppfödare
Kastrerad/Steriliserad: inget av det
Tycker om att göra: älskar att äta!
Tycker inte om att göra: typ inget :P
Jag bor sähär: i en 100x50 bur, Men ska flytta presis som tufsan till en 200x80 bur
Personlighet: är i tonårsperioden nu :P så han är inte värdens snällaste nu.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Namn: Hissjö's Snow Feelings
Smeknamn: Elsa
Ras: Dvärgvädur
Färg: Vit rödögd
Andvändning: Hopp, kel, utställning. Ev senare Avel.
Född: 20 maj 2012
Köpt: Från uppfödare
Tycker om att göra: Springa och busa, hoppa, kela :)
Tycker inte om att göra: Bli kloklippt, bråkade länge med henne igår :P
Jag bor sähär: I en 200x100cm bur, med hus, höhäck och en stubbe :)
Personlighet: Pigg och glad med mycket attityd! Helt underbart temperament men minst lika tjurskallig som jag, är inte fjantig av sig utan kör på. Andra gången vi hoppade förflyttade jag oss ner till skolans lilla fotbollsplan, inget som var av större betydelse enligt Elsa som aldrig varit där förut.
Namn: Musse
Smeknamn: Musse-pusse
Ras: Holländare
Färg: Svart
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x Sällskap,kel och lite hopp :)
Född: 20 april 2012
Köpt: Ngn gång i agusti tror jag, kommer inte ihåg^^
Kastrerad/Steriliserad: Inget
Tycker om att göra: Äta, hoppa och mysa.
Tycker inte om att göra: Vara inne.
Jag bor sähär: I en vanlig utebur men han kommer ut varje dag.
Personlighet: Snäll, uppspelt och nyfiken^^
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Namn: Ragnar
Smeknamn: Ragge
Ras: okänd blandning
Färg: svart
Född: okänt
Köpt: omplacering
Tycker om att göra: Kela
Tycker inte om att göra: Få buren städad
Jag bor sähär: I en utebur
Personlighet: Kelig
Namn: Bamse
Smeknamn: Bamse
Färg:Blå
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Prövar hoppning(går sådär) men mest kel och sällskap.
Född: Slutet av maj
Köpt: Uppfödare
Kastrerad/Steriliserad: Icke Kastrerad (kanske ska kastreras)
Tycker om att göra: Äta, springa i trädgården och mysa
Tycker inte om att göra: Klippa klorna och bli buren.
Jag bor sähär: I en tvåvåningsbur utomhus (men nu bor han bara i över delen så att gräset får växa till sej på nedervåningen)
Personlighet: Snäll, pigg, busig, gosig, snabb.
Orkar tyvärr inte, då det redan finns massor av såna här, ganska nya trådar :)
finns på min blogg annars fakta om mina kaniner :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Namn: Hedda
Smeknamn: Tjejen , bebis
Ras: Blandning mellan Lejonhuvad och ngt annat.
Färg: Vet inte riktigt, men jag tror madagaskar? Rätta mig gärna om jag har fel.
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel
Född: 1 oktober 2011
Köpt: Vet inte riktigt, i november tror jag^^
Tycker om att göra: Mysa och att bli borstad.
Tycker inte om att göra: Hoppa
Jag bor sähär: I en tvåvåningsbur, men kommer ut varje dag.
Personlighet: Snäll och lugn.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Tack för alla uppladdningar! :)
Internet dampade så att precis då jag skulle lägga upp mitt så försvann det! 
#11 Damp är sjukdom, inget man bara "säger"…
Namn: Selma
Smeknamn: Selmis, sötnöt, teeeelllmaaaa, niiiiniiiis, nineeeen
Ras: Hermelin blandning
Färg: Vet inte vad den heter, hon är svart brun typ xD
Andvändning: Pensionär i sina bästa dar, skuttar ute i hagen och sele, hoppar ibland.
Född: 2006
Köpt: 2006
Kastrerad/Steriliserad: Nej
Tycker om att göra: Springa runt i hagen, gräva, äta, och framförallt gosa in sig i höet
Tycker inte om att göra: Hatar när det regnar
Jag bor sähär: I en stor härlig utebur
Personlighet: Väldigt mammig av sig, bara jag och pappa som får lov och hantera henne, måste bäras på ett speciellt sätt osv. Otroligt söt och nyfiken. Lite små tjurig i buren. Värdens finaste <3

Selmis på första tävlingen <3
//Julia
Namn: Landsjögården's Brave Heart
Smeknamn: Braven
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: viltgul
Andvändning: Hoppning och sällskap
Född: Vintern 2011, mellan den 19-24 september för att vara lite mer exakt.
Köpt: Djuraffär
Tycker om att göra: Hoppa, få komma ut i dom jättestora hagarna som matte gör på somrarna!
Tycker inte om att göra: Klippa klorna, vara i närheten av hundar och katter.
Jag bor sähär: Ute hela somrarna, på vintern får hon bo i en bur på natten och i en box på dagarna med sin kaninkompis och marsvinen, om det inte är fint väder förstås, då får hon vara ute.
Personlighet: Snäll mot allt och alla, tycker om att hoppa och är jätteduktig! Äter allt som en kanin kan äta.. men tycker inte om hundar och katter. Är lugn och stressar inte upp sig i onödan, en riktigt härlig kanin, väldigt bra på att "Posera" framför kameran då man knäpper kort 
Namn: Carrot Killer Smeknamn: Killen Ras: Hermelin Färg: Vit/Rödögd (albino) Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x Hoppning, Avel och kel Född: 14 juni 2009 Köpt: av Titti Simons i december 2009 Kastrerad/Steriliserad: inget av det :) Tycker om att göra: Sitta i höhäcken :) Tycker inte om att göra: kommer inte på ngt just nu.. Jag bor sähär: I en utav mina fina fackburar på undervåningen :) Personlighet: Vääldigt snäll och lätt hanterlig, min syster (6år) kan hoppa och bära honom utan några problem, många säger att han är lite läskig (pga. Ögonen) men annars är han extremt omtyckt :) Med vänlig hälsning, Linda Meijer
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Namn: Albin
Smeknamn: Gubben, busen, golvmoppis, skruttis
Ras: Teddy dvv
Färg: Gul/vit japantecknad (?) eller vit blåögd enl uppfödaren fast han har inte blå ögon
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x Kel, bus, gos, kramande samt pussande :-)
Född: 18/5 2011
Köpt: Tummelitens kaniner, uppfödare
Kastrerad/Steriliserad: Kastrerad
Tycker om att göra: Äta gourmemat som helt nyplockade maskrosblad och då bara toppen, ej pinnen, eller färska äppelblad på gren. Ligga och sova. Gömma sig i sin kartongtunnel och "gräva" ut den genom att riva bort kartongbitar i botten. Putsa mattes händer samtidigt som han blir borstad. Sitta i mattes famn när man åker bil, blir inte så läskigt då. Möblera själv i min bur och runt omkring, flytta på allting hit och dit.
Tycker inte om att göra: Äta simpel kaninmat som hö eller fiberrika pellets. Röra på sig. Ligga på rygg. Åka bil. Bli undersökt av veterinären. Bli klappad av små barn som skriker.
Jag bor sähär: Tvåvåningsbur 100x50x50 på båda våningarna och ungefär 30 kvadrat i en lägenhet där jag får härja fritt och gå ut och in i buren som jag vill.
Personlighet: Mycket speciell, otroligt kinkig med maten, hövägrare, superlat, väldigt skraj av sig, väldigt renlig och kissar aldrig en droppe utanför toalådan, bajsar nästan bara i låda också. Väldigt snäll, gosig och social och slickar oss jämt, avskyr dock att bli lyft och gillar inte att sitta länge i knät. Kan bita till när han tycker att man sitter i vägen och vill att man ska flytta på sig men älskar att ligga nära eller under en stol när man sitter i stolen. Slickar då gärna på ens fötter. Vill att allt ska ligga som han vill, flyttar på stora grejer, lyfter och släpar allt möjligt hit och dit.
# hövägrare?? om den inte äter hö så kanske du ska ta och kolla om den har problem med kindtänderna! 
#18 allt är kollat flera gånger, här är en låååååång tråd om hur jag slitit för att få honom att börja med hö igen och det har han faktiskt gjort litegrann nu:
#18 Min ena kanin äter typ inget hö alls, och han är 4½ år, inget fel med tänderna eller magen :) Han fick inget hö i princip hela hans första år från den han var runt 12 veckor gammal tills han var runt året innan han kom till oss, så det är pga att han inte var van att äta hö, men nu äter han då och då men det är inte så ofta men har testat allt
Jag har 7 kaniner.. xD
Namn: StellaSmeknamn: StellaRas: Lejonhuvad kanin/dvärgvädurFärg: Bourgonge SheckAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: KelFödd: 25 Mars 2008Köpt: djuraffär…Kastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: Sova O_oTycker inte om att göra: Bli burenJag bor sähär: I en burPersonlighet: Envis, galen och knäpp
----------------
Namn: RoyalSeed's DellSmeknamn: DellRas: Dvärgvädur lejonmanad RBFärg: Svart Wienertecknad oddeyeAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel, tidigare avelshonaFödd: 28 Maj 2009Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: KelaTycker inte om att göra: klippa klornaJag bor sähär: I en burPersonlighet: Kelen, busig
----------------
Namn: Snowflake's BentleySmeknamn: Bentley, Benne, Benzo.. mf.Ras: "Lejonhuvad dvärgvädur"Färg: Gul/svart japanmantladAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel, lite hopp avelFödd: 11 November 2009Köpt: EgenuppföddKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: Springa i hagenTycker inte om att göra: Sitta för länge i knätJag bor sähär: I en burPersonlighet: Snäll, busig, charmtroll
----------------
Namn: Runaways PrasseltrampSmeknamn: PixelRas: Hollänskkanin/vädurskorsningFärg: Bourgonge SheckAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel, hoppFödd: 27 September 2011Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: SpringaTycker inte om att göra: Sitta i famnenJag bor sähär: I en burPersonlighet: Envis, busig
----------------
Namn: Blåzippans HollySmeknamn: HollyRas: Satinrex DvärgvädurFärg: Vit blåögdAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel, Avel och hoppFödd: 11 April 2012Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: SpringaTycker inte om att göra: Bli burenJag bor sähär: I en burPersonlighet: Galen, busig, kelen
----------------
Namn: Blåzippans TrullsSmeknamn: TrulleRas: Dvärgvädur SB RBFärg: Egern/vit zobel japantecknadAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: KelFödd: 20 April 2012Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: springaTycker inte om att göra: Bli burenJag bor sähär: I en burPersonlighet: Blyg
----------------
Namn: Kolartorpets LabanSmeknamn: Laban, LabbeRas: DvärgvädurFärg: Vit rödögdAndvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Kel, utställning..Född: 6 Juni 2012Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: nejTycker om att göra: KelaTycker inte om att göra: ..Jag bor sähär: I en burPersonlighet: Kelen, busig, charmig
----------------
Bentley på bilden ♥
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#20 ursäkta ot i tråden men vad ger du din istället för hö så att magen funkar? Jag har börjat med Jr farms grainless och ML bioflakes (de senare rör han iofs knappt).
#22 PMa mig istället så blir det inte ot här :)
#23 vilka pellets har du? Förlåt förlåt igen för ot, ska inte tjata mer sen, lovar
.
Får man skriva om foderkaniner?
Har just nu 8 kaniner här hemma, men 2 flyttar inom 10 dagar, så dessa skriver jag inte med.
Namn: Fylsta´s Helvie
Smeknamn: Vivvi
Ras: "Liten rex" (korsning Liten rex + Hermelin rex)
Färg: Vit rödögd
Användning: Kel, ev Avel. Hade hoppats på utställning, men hon är för liten för att ställas som Liten rex.
Född: 2012-03-21
Tycker om att göra: Undersöka saker
Tycker inte om att göra: …
Jag bor såhär: I en bur på balkongen.
Personlighet: Väldigt framåt och självsäker fröken.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Namn: Krusbodatorps Enbär
Smeknamn: Ville
Ras: Dvärgvädur, satinpälsad.
Färg: Blå
Användning: Kel, utställning och förhoppningsvis Avel.
Född: 2012-07-30.
Tycker om att göra: Har haft han såpass kort tid, så kan inte svara exakt ännu.
Tycker inte om att göra: Har haft han såpass kort tid, så kan inte svara exakt ännu.
Jag bor såhär: Enfacksbur i vardagsrummet.
Personlighet: Än så länge väldigt framåt och kelsjuk.
Namn: Solöns Ulva
Smeknamn: Ulva
Färg: White zobel blå
Användning: Kel och avel
Född: 2011-04-09
Tycker om att göra: Äta mat! (riktigt matvrak)
Jag bor såhär: I en bur på balkongen
Personlighet: Väldigt lugn och kelig.
Namn: Zvintos Alli
Smeknamn: Alli
Färg: Zobel brun
Användning: Kel, Avel och utställning.
Född: 2012-03-31
Köpt: Egenuppfödd
Tycker om att göra: Gosa
Personlighet: Lugn och kelig, precis som sin mor.
Namn: Zvintos Beatrice
Smeknamn: Bea
Färg: White zobel brun
Användning: Kel, utställning och Avel.
Född: 2012-05-26
Personlighet: Lugn och kelig
Namn: Zvintos Benjamin
Smeknamn: Benji
Färg: White zobel blå
Användning: Kel, utställning, Avel.
Född: 2012-05-26
Personlighet: Framåt och kelig.
Namn: Billstabyns HemiSmeknamn: HemiRas: GotlandskaninFärg: Blå/vit zobeljapanAndvändning: Kel och avelFödd: 7/4-11Köpt: UppfödareKastrerad/Steriliserad: NejTycker om att göra: Springa i hagen och ätaTycker inte om att göra: …Jag bor sähär: I en bur ute, med underdel som hon får springa runt i ;)Personlighet: Vet vad hon vill. Envis men gosig, på hennes villkor
-----------------------------
Namn: Nargothronds HedvigSmeknamn: HedvigRas: Gotlandskanin/Lejonhuvad dvärgvädurFärg: White zobelsiames brun (feltecknad)Andvändning: Främst kel, men funderar på att börja hoppa med honom
Född: 8/2-12Köpt: EgenuppföddKastrerad/Steriliserad: KastreradTycker om att göra: Springa i hagen, gosa mmTycker inte om att göra: …Jag bor sähär: I en bur inne. Ska dock få flytta ut till sommaren..Personlighet: Urmysig kille som inte är ett dugg rädd.. Älskar att gosa :)
Slänger in en bild på Hedvig
// MT ♥
Namn:Alvin
Smeknamn: Stampe
Ras: Gotlandskanin
Färg: Svart med bruna tassar (Kan inga teckningar eller så)
Andvändning: Främst till kel men kanske hoppning senare
Född: 3/7 2012
Tycker om att göra: Skutta runt i hela lägenheter, sitta och mysa i knät.
Tycker inte om att göra: Klippa klorna
Jag bor sähär: I ett rum med 160 cm på alla sidor
Personlighet: Jätte snäll liten kille som älskar gos!
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
#4 Det står Tycker inte om att göra: typ inget :P Menar du att han inte gillar att vara rastlös eller att det inte finns nåt som han inte gillar?
Namn: Harry
Smeknamn: Allt möjligt, mest Plutten
Färg: Svart
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x
Kel, men kanska hoppning snart (om han fattar intresse för det) och kanske Avel med min kompis.
Född: 7/7- 12
Köpt: Uppfödare / Kolartorpet
Tycker om att göra: Äta, skutta omkring och pussas gnaga på pinnar (det går knappt en dag så är pinnen färdiggnagd)
Tycker inte om att göra: Bli upplyft (ibland, speciellt inte när han skuttar runt på undervåningen här hemma).
Jag bor såhär: I en Mörkblåbur 120x59x56
Personlighet: Snäll och busig. Vill hela tiden komma ut och skutta och få pellets.
Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12
Äsch, du har inte svarat så jag kör ändå ;)
Namn: Izabella
Smeknamn: Bella
Färg: Madagaskar
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Har henne till kel men försöker hoppa med henne ibland (hon är min foderkanin förresten)
Född: i slutet av maj
Köpt: jag fick henne i slutet av augusti
Kastrerad/Steriliserad: jag tror inte det
Tycker om att göra: skutta i hagen, mysa, äta :P
Tycker inte om att göra: Sitta instängd i buren :)
Jag bor sähär: Bella bor i min lekstuga som är 3x2 m tror jag, hon har en bur också som hon har hö, vatten och toalåda i. Finns mycket saker att göra i lekstugan, och hon älskar att sitta på en stor låda (en nyköpt grill), och där finns även matskålen för pellets. Hon har en tunnel, lite hus, mattor, och hon får grenar med blad varje dag. Hon älskar blad ♥
Personlighet: Åh, det går väl inte att beskriva! Hon är så underbar, verkligen! Sitter jag på pallen i lekstugan och städar buren (sitter ju dubbelvikt då) så hoppar hon upp på min rygg för att få uppmärksamhet. Hon älskar att mysa och bli klappad, hon är jättesnäll! Pussas och slickas gör hon också ibland. Hon har rymt från rasthagen och vart ute helt själv när jag inte ens var hemma (var på konfirmationen men mina föräldrar var hemma, de visste inte att hon var ute) men hon stannade på gräsmattan! Hon kom till mig när jag ropade på henne.
Jag vill behålla henne för evigt :(
Kul med alla inlägg ! :) FINA KANINER NI ALLA HAR!
#25 såklart :)
Namn: Nemo (när jag köpte honom hette han Trollsländans Quil)
Smeknamn: Bebis, plutt, gris, kille… Fast säger oftast Nemo. ;)
Färg: Madagaskar, weinertecknad (dock syns det knappt)
Andvändning: (Hoppning,kel,utställning,sällskap,avel) t.e.x: Sällskap och kel. Ska också testa på hoppning. :)
Född: 1 juni 2012
Köpt: 12 augusti 2012
Kastrerad/Steriliserad: Nej, han är för ung ännu. Men jag tror jag ska kastrera honom vid 6 månader… Men är inte 100% säker än. ;)
Tycker om att göra: Springa runt på golvet och sitta i knät eller buren och bli klappad. Gillar också att "klättra" på en när man ligger ner. x)
Tycker inte om att göra: Ligga på rygg. Fast jag försöker lära honom att göra det, så jag håller honom en stund på rygg lite då och då. Så jag hoppas han lär sig snart. ;)
Jag bor sähär: Han bor i en vanlig innebur som man köper i djuraffären med måtten 120x59x55. Han är för det mesta frigående på mitt rum på morgonen innan jag går till skolan och en stund när jag kommer hem. :)
Personlighet: En busig kille när han är på ställen han känner igen sig på, annars är han en liten fegis. x3 Han är väldigt lugn och sitter stilla i knät. Tackar inte nej till lite mys i soffan eller framför datorn. Lätthanterlig. Förövrigt är han snäll och en helt underbar kille helt enkelt. :)