Kanin iFokus

Kanin

Etikett: namnförslag
Läst 1234 ggr
impo123
0

Inte honor utan två hanar var det...?

Gaaah! nu blir jag lite frustrerad… Ska ta allt ifrån början:

Jag köpte två små söta kaniner som uppfödaren säger är två honor. Vid fyra månaders ålder märker jag att en utav dom inte är hona utan en hane. Jag börjar då försöka komma på namn och en ifrån kif kom då på namnet kito. Tyckte det lät bra men har så svårt att kalla honom för det en stor del av mig säger bara nej det där inte kito! Han hette från början Askungen… Så nu när jag ska ta in min hona och hane kollar jag självklart igenom dom osv kollar så dom inte har något kryp på sig borstar päls kollar efter tovor och sånt. Ni tror inte att jag ser att den såkalade honan är en hane? Asså jag blir helt galen på mig själv asså.

Så jag måste komma på två nya namn som passar en white zobelsiames brun(har något mer också men vet inte vad det heter han är liksom svart prickig runt ena ögat) blå ögd hane, som förut hette snövit. Och ett namn till en svart brunögd hane som är vit på mage och tassar som förut hette Askungen.

Alla namn är välkomna helst inte för stor omväxling alltså inte typ david eller nåt det kommer bli så svårt att kalla dom något annat men jag måste och helst nu när dom är små så kan jag lära mig snabbare.

Rörig text jag vet men ni som inte orkade läsa hela så är det så att jag vill ha namn till två hanar!

**Tack på förhand.
**

// jennifer

Frosstis
0

Keeper och Kim

Charlie och BamseGlad

[EllenAlicia]
1

askkungen ;) hehe

du har väk dem inte i samma bur?

eemilycarlsson
0

Laban och Bamse :)

http://bunnyjump.blogg.se

dermot
0

#2 Vadå Askkungen? Namnet är ju Askungen, iaf i sagan. :P Eller jag fattar kanske fel? x)

Jag gillade Charlie och Keeper som #1 skrev! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[EllenAlicia]
1

#4 men mena till den som hette askungen kunde heta med ''kungen'' i sig istället för ''ungen'' ;)

dermot
0

#5 Ah! I see! ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

impo123
0

#2 Nej, självklart har jag dom inte i samma bur. Tack för namnen:)

Men vill gärna ha in fler förslag:)

Bara två frågor:

1: När kanierna var mindre så försökte en utav dom para sig med den andra det var så vi fick reda på att den första var en hane.. Men jag undrar nu varför  han gjorde så när dom båda är hanar?

2: Dom är ju bröder och tar hand om varandra dom har alltid tvättat varandra och sovit tillsammans och aldrig bråkat. Så jag tänkte att jag ska ha dom ute(alltså i mitt rum när jag tar ut dom för att kela med dom) att ha dom tillsammans då inte ta en och en. Och sedan se om det inte funkar innan jag kastrerar dom. Och om det funkar inte kasrera alls. Eller komma jag ändå behöva kastrera dom när dom  kommer in i tonåren?

// jennifer

eemilycarlsson
0

Är du säker på att det är hanar? För honor 'rider' också ibland på varandra och andra hanar!

http://bunnyjump.blogg.se

Fridaaaa
1

#7 Dominans.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

impo123
0

#8 Ja jag är 100% säker på att det är hanar.

Okej, menar du då att han vill visa att han bestämmer eller?

// jennifer

Agda
3

Jag skulle kalla dem Snö och Ask, då blir det från deras ursprungliga namn, men ändå inte tjejnamn.

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Glittra, Glitter, Smurf, smurfen, Basooka, charlie chapplin, snowflake, aska, sotis, aschley. eller ash/Dust som betyder aska på engelska.. eller autumn som betyder "höst" om den nu nföddes på hösten. Här har du lite namn Glad

MalinFrosch
0

Kungen och Snö är väl bra.
Behåller deras namn typ men "maskulinar" upp de lite :P

bustjejen
0

Varför inte Jack och Gus, som mössen i Askungen heter Glad.

Jag har varit med om i princip samma sak som dig ts. Jag skaffade 2 syskon, en hona och en hane (trodde jag), som visade sig vara 2 hanar.

Vi kastrerade dem så fort det gick, och försökte sälja den ena hanen, eftersom vi hört att 2 hanar absolut inte funkade. Vi lät de fortsatt bo ihop dock, eftersom de inte bråkade särskilt, mer än lite dominansbeteende precis i början.

Tyvärr ville ingen köpa Skorpan (vilket vi är jätteglada för idag), och nu är de superkompisar. De är ihop i princip hela tiden och ingen av de är revirvaktande på något sätt. Aldrig slagsmål, utan de sitter och putsar varandra och ligger gärna ihop och vilar.

Vi kanske har haft jättetur med våra kaniner, men det behöver inte garanterat vara så att det inte funkar att ha dem ihop. Men OM du ska försöka, så måste de vara kastrerade, annars är det risk att de kastrerar varandra.

fossingen
0

#0 Tråkigt att uppfödaren gjorde en miss med könen. Du kan ju trots allt ha kvar samma namn, spelar ju ingen roll även om den har ett annat kön. Eller så kortar du ner till smeknamn.

impo123
0

Tack för alla svar! Det blev Atlas och Apollon tillslut.

Jag har dom inte samma bur men dom fårkomma ut och vara med varandra eftersom inte bråkar eller så dom bodde ju ihop hela sommaren okastrerade. Nu när dom ses så tvättar dom varann och bara myser:)

Nej det spelar egentligen ingen roll självklart inte. Jag säger ju oftast inte namen på dom ändå utan säger bebisarna.

Men kände ändå att jag vill ha nya namn på dom:)

http://www.lwen.blogg.se

// jennifer