Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1840 ggr
[[gadriel]]
0

Rumsren, mysig kanin söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eftersom jag inte får ha djur i mitt nya boende på den orten där jag pluggar så måste jag omplacera min kanin. I förra lägenheten var han lös dygnet runt med öppen bur och det fungerade bra.

I vintras hade jag honom hemma där jag är på helger, då hade han ett rum han fick vara i, problemet är att jag bara är hemma på helgerna och min sambo hinner inte pyssla med honom så han blir så ensam och åsidosatt. I sommar har han varit i en jättegård på 80 kvadrat och haft det gott men nu börjar det bli skumt om kvällarna och jag hoppas att jag kan hitta ett bra hem till honom.

Jag tog hand om Neo förra hösten då en barnfamilj tröttnat på honom och jag jag lämnar han inte till en barnfamilj igen utan hoppas det finns någon vuxen/ungdom som vill ta hand om honom.

Neo är väldigt snäll, vill inte gärna bli buren (har heller inte tränat honom på det) men vill gärna bli klappad på golvet, han är rumsren (kan komma någon plutt utanför buren ibland) och har hittills inte bitit sönder något men man får gömma sladdar förstås. Han är väldigt social och vill gärna vara med där man är.

Neo är tricktränad och kan "sitt vackert"(stå på bakbenen), "vacker tass" (tassarna upp på min hand), "snurra runt", "upp" (hoppa upp på en låda en bit bort), "gå hem" (hoppa in i buren), komma när man ropar, hoppa hinder, börjat lära han lite apport.

Här är ett klipp på några av tricken:

http://www.youtube.com/watch?v=qCFMVHfuy7A

Han är troligtvis runt 1,5-2 år gammal, liten, skulle tro en heremelinkorsning, ej kastrerad men har aldrig revirmarkerat eller så. Van vid hund och katt.

Neo finns i småland men kan tas med till skåne där jag pluggar.

Maila om du tror att du kan ge Neo ett bra hem, kan även tänka mig att låna ut honom. fia@fiasjogren.com