det beror på men inutti så är det på det stora utrummet på övervåningen så är det ett plats golv som man kan gör arent hur lätt som helst jag har en sån men jag köpte min bara för 250 kr
dålig, Kaninerna biter sönder den på en vecka, Även kaniner som inte har gnagt på andra burar, Botten spriker lätt
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
inte laglig, kolla på bilden och se hur mkt kaninen kan skutta runt?
Bättre att bygga egna och få dom presis som man vill
L 116 x B 64 x H 92 cm är ju måtten?
oj, Såg inte måttenx)
Presis samma som förra buren, han kommer antaglgen gnaga sönder dom.
Har en sådan som nummer två, dock lite mindre och inte tillräckligt högt till tak, så den ska höjas( ingen kanin bor i den, utan den står på balkongen för att de ska kunna få friskluft en stund om dagen, mycket praktiskt når det regnar och promenader inte duger. Hur som helst, mina gnager inte sönder den. Den fungerar riktigt bra, har haft den i några år nu. Det enda som är jobbigt är att man kan dra ut botten. Trä byter form lite när det står ute, så det rinner kiss emellan bakre väggen och golvet, inte så trevligt.. Men min moster som har variant ett men en permanent boende kanin där, har inga problem med den alls! Nu blev det lite rörig, men jag hoppas det kan vara till hjälp ändå:)
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård
#3 Jag hade inte valt den buren, då materialet inte brukar hålla så bra tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Okej, det var ju tråkigt! Om du kollar resterande burar i länken i #7 då, vilken tror du är bäst för en dvärgvädur?
Putt
Den buren du länkar är inte laglig då det är mätt yttermått! Buren ska vara minst 50 cm hög där kaninerna bor. alltså så de kan sätta sig upp och sträcka sig. Var bor du någonstans? Lasse Landin bygger superfina burar :)
Jag tror typ ingen på zooplus är godkänd dessvärre :( ska kolla mer.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/natura_loebegaard/186869
Den är laglig och superbra för en kelkanin som ska må bra.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Denna va ju jättefräck och laglig! http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/outback_med_loebegaard/225714
Har dom bra burar, blev sugen..
Finns en hel del godkända burar på zooplus, en innebur jag köpte som det stod höjd 40 cm på visade sig vara 51 innerhöjd eftersom den var mätt på ytterkanterna mellan lister och grejer. Så det lönar sig nog att skriva till dem och fråga om man hittar nån man gillar.
Men deras företag är inte från Sverige. är det helt säkert att dom tar allt det med betalning seriöst så man inte blir lurad.
#17 Varför skulle utländska företag vara mer oseriösa än svenska?
Många beställer från zooplus :) Finns även en svensk sida med zooplus
#16 Mjo du hade tur men inte så kul om man beställer en bur och sedan det verkligen inte är godkända mått
#18 jag bara undrade?:)
#19 Ja det vet jag? Därför gav jag dig ett motargument: Varför som skulle vara mer oseriösa?
#20 varför alltid ett motargument? Samma med tråden med kammen, osv. Varför inte bara svara på frågan om du vet något?
#21 Därför att det är ett diskutionsforum? Då får man räkna med motargument också.
Och det är inte alltid motagrument om du tror det, för då tror du fel :)
Ursäkta, hur menar du? Finns inte ens någon fråga?
Jag skrev att zooplus är bra osv?
Jag bara undrar: är det bra att beställa därifrån?
#23 Och jag har skrivit svar på det.
Men det var bara inte menat till dig. Det är ju ett diskussionsforum som du sa :)
#25 Skriv den siffra du talar med, underlättar.
Du har ju skrivit frågan en gång, då behöver det ju inte upprepas igen? Folk ser ju frågan ändå :)
Alla har väl olika åsikter?^^
#27 Har inte påstått något annat?
Men som sagt, skriv siffran du talar med, många uppskattar det plus underlättar mycket
#17 jadå, de finns i Sverige också, zooplus.se, men zooplus.dk (danmark) har både större utbud när det gäller burar och mycket billigare på vissa grejer också. Samt gratis frakt ända till Sverige om man handlar över 299 danska kronor! Hur smidigt som helst både med betalning, frakt och allt. Jag har beställt från zooplus sverige, danmark och tyskland och allt gick lika smidigt och bra. Stora grejer, burar mm. Dessutom får man stora paketen fraktade ända hem om man är hemma och kan ta emot dem. Kanon helt enkelt! (skrev kanin helt enkelt först haha
)
#18 de är väldigt trevliga och har bra service så tror inte det skulle vara några problem för dem om man skriver och säger att man vill ha just innermåtten. Beroende på vilken bur man är intresserad av kan man ju förklara hur den ser ut och var man vill ha den mätt. De förstår ju säkert att det är viktigt att det blir rätt om man köper nåt dyrt och så kan de ju säkert svenska också
. Med tanke på att måtten på min bur var felmätta misstänker jag att fler kan vara mätta så, särskilt höjden, alltså på utsidan mellan lister istället för innermått.
#30 Jag har mailat dom, fick svar på danska, jättesvårt att förstå och googletranselate är inte så bra på att översätta hehe :P Men bra service har dom ja :D
Deras burar är vääldigt billiga iaf. BIG like. 
#14 den buren var riktigt läcker faktiskt. Cool idé. Kaninen får en fin bur och så ser det lite fint ut ute i trädgården.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Zooplus är awesome! Den danska sidan har fler varor än den svenska, så jag antar att många svenskar väljer att beställa från zooplus.dk också. I alla fall så har jag en bur därifrån (den blåa tvåvåningsburen). Visst har den blivit lite söndergnagen, men inte så mycket. Den är dock svår att rengöra på nedervåningen eftersom man inte når in så bra vid trappan. Annars gillar jag den! :) Priset avgör för mig (mått är inte så viktiga då kaninerna har hela balkongen). Det är superbilligt på Zooplus och därför köper jag mycket hellre därifrån än från någon annan affär. 
Jag har nyss beställt en innebur på danska sajten som gick på 400 svenska kr och som kostar 800 svenska på den svenska sajten
.
#35 Vilken bur då om man får fråga? :D Billigt och bra ju :)
#36 den här (kostar mellan 800 och 1300 i Sverige) samt gratis frakt ända fram till dörren:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_indendoers/100_cm/232259
#37 Den är fin, det är trist att den är så liten.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag har en sån. Mycket bra, men det kan behövas ett extra plasttak av något slag. Nu är den lite fuktskadad men det var för att vårat plasttak blåste sönder. Innan dess var buren super! Den har hållt i 3 år hittills…
MVH Celina
#38 ja jag ska bara ha den som extrabur och för att introducera ny kaninkompis till min hanne.