Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 359 ggr
Rajamaja
0

Lite förundrad över ytterligare fällning...

Breezer fällde sin vinterpäls i februari mars ungenfär, och nu har han dragit igång med en fällning till, halva ryggen är helt bar, endast ett litet utskott av ny päls. Lite jobbigt eftersom han är inne just nu, men vi ska flytta till hus kring slutet av augusti så då ska han få bli bofast ute i en lekerstuga som jag ska göra i ordning och rusta för vintern. Kommer troligen skaffa en till kaninbebbe som sällskap senare, och sitter nu och klurar på hur jag ska fixa i ordning lekerstugan för bästa möjliga boende. Hade tänkt ha buren där inne men den ska få vara helt öppen så han får springa lös där. Vet inte exakt hur stor stugan är just nu men ska iväg nån dag och ta måtten på den. Men om jag beslutar att ta en kanin till så måste jag ju se att de går ihop och trivs med varandra innan de släpps ihop.

Nån som kanske har bra tips?inredning? Ev. bilder också?!

Tina-A
0

Matilda_91 har sin kanin i en liten "stuga" typ.. Hon har säkert lite bilder :)

Jag tycker du ska vara så fantasifull som möjligt och lägga in massa spännande saker.. Själv har jag dålig fantasi så har inte så jättemycket tips? *hmm*.. Du behöver ju inte bara ha "kaninsaker" utan du kan ju lägga in lådor och typ.. en liggande stol kanske. Så det blir spännande för kaninen att hoppa runt, krypa under, gömma sig bakom.. Ja, du vet :) Hoppas någon annan kan komma med lite med konkreta tips?! :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Sitthyllor, hus, lådor & så vidare brukar vara uppskattat! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Niike]
0

Rör/tunnlar, hinkar, krukor, stenar, hus, stubbar, grenar mm .. :)

Rajamaja
0

Tack för tipsen!

Blir lättare ett hitta på nåt sen när man väl har flyttat. Men hade iaf tänkt ha antingen hela buren där inne eller så tar jag bort gallret och har plastunderdelen som boende + toa + matställe, och sen ska jag göra en hylla över burunderdelen tror jag. Och att han sen får springa lös i hela stugan (den är ju rätt liten, men större än enbart buren)

Mja, får kolla på nätet och här på iFokus för det är ju många här som satt in bra bilder!!

Flippa
0

Min kanuin ska också flytta till min lekstuga :) Jag ska fixa där :D

Rajamaja
0

#5 Ok, kul! Hur stor är din lekstuga? Hur har du tänkt att inreda?

Flippa
0

#6 Ganska stor :) Jag får plats och stå raktupp ^^..  Jag vet inte riktigt.. Men jag ska ficka en lucka som hon kan gå ut i hagen..  Ska fixa massor av saker ;)

Rajamaja
0

#7 Släng gärna in lite tips? framöver om du har lust!! :)

Flippa
0

#8 Ja, det kan jag göra :) Kan visa bilder då jag är klar

Rajamaja
0

#9 Perfekt!! :)