Vad gör ni med ungarna?
Om vi säger att ni får en kull med 11 ungar, ni får inte ungarna sålda, sitter ni då verkligen med 11 extra burar?
Och ni som har fler kullar samtidigt, sitter ni med 22-33 extra burar?
Eller hur tänker ni när ni tar kullen? hur många tomma burar har ni/kull? Hur gör ni om ni får fler osålda ungar än ni har burar?

Har aldrig hänt att jag inte fått ungarna sålda, visserligen kan nån enstaka unge bli kvar lite längre, kanske till 3-3½ månad men sen brukar dom bli sålda till slut. Har sålt ca 50 ungar i fjol och lika många i år. Nu har jag en unge kvar, som egentligen var tingad, men som jag beslöt att sätta på "till salu" igen då köparna inte skulle kunna hämta förrän tidigast i slutet av september. Sen har jag två ungar som inte är våra men som vår ena hona adopterade och vi försöker sälja dom också, men blir dom inte sålda inom ett par veckor, så får ägaren ta dom till sig. Lyckligtvis är alla ungar honor, så dom kan bo tillsammans, eller åtminstone dom som är syskon.
Annars går det ju att lämna till djuraffär, även om jag inte tycker det är nån bra ide, har aldrig gjort det själv.
Bra frågat! Det svaret är jag också nyfiken på,vart tar alla kaniner vägen efter t.ex. osvarade annonser på blocket? Hade de stannat kvar skulle försäljningen av kaninburar varit betydligt framgångsrikt,men det verkar inte heller vara så stor ruljans på det eller?
Innan jag tar kull kollar jag intresset. Som nu när Siri är parad, jag har 7st intresserade, plus att jag själv ska ha en, då är det absolut inga problem med att ta kullen. Är det inte mer än 1-3 intresserade ser jag till att ha minst två extra burar :)

Tar aldrig kullar den här tiden på året, det är ingen efterfrågan alls, på hösten, tar bara kullar på vår och sommar och har aldrig nånsin blivt kvar nån osåld unge, i stället har man ibland sålt ungar som man egentligen tänkt behålla.
#3 Att det är intresserade skulle jag aldrig lita på, det är så lätt att anmäla sitt intresse och sen så vill man inte ha nån unge ändå.
Två år gammal tråd men det här är kanske värt att diskutera igen.
#4 jo jag vet, men det är folk jag känner så jag är hundra procent säker på att dom ska ha. Hon som äger hanen ska tex ha två, jag tror knappast hon ljuger.
Innan jag tar en kull så tänker jag efter om de kommer bli lätt att sälja. På sommaren är de lättsålt men kanske inte alltid lika på hösten.
Man kan ju även lappa lite överallt. Typ djuraffärer, vetterinären m.m.
Tänkt på att också ta rikigt fina bilder och när man lägger ut en annons så ska man beskriva med "söta ord" och inte bara: 5 kaninungar 100kr styck t.e.x!
Honor brukar ju gå bra tillsammans och de är ju inte så ofta man får 11 hanar!
<3 www.anglabackenskaniner.weebly.com!! Tips - Fakta - Uppfödning av lejonhuvad kanin! <3

#7 Inte så ofta man får 11 ungar heller, har aldrig fått mer än 8, vanligast 4-6
Sen tror jag väl inte det spelar så stor roll hur man skriver, men det ska vara bra och saklig information, säljer mina med härstamningsbevis och garanti och övergångsfoder, dom ska vara bettfelskontrollerade och könsbestämda, man ska skriva leveransdatum osv.
Fina bilder är ju bra, brukar göra ett collage med bild på en del av ungarna som är till salu, sen hänvisar jag till hemsidan om jag inte har med alla ungarna på bilden.
Jag tar bort en del ungar när de är små, vill öka chansen för de bästa att överleva.
Fick en kull på 15 ungar i sommras och jag lät 9st ligga kvar men ändå överlevde bara 6st i slutändan…
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Kanske inte så smart att ta flera kullar inom ett kort förlopp, ser ingen poäng i det hela, man vill ju ha ett syfte att avla för, exempel för att få fram bra färger, temperament osv annars blir det ytterliggare BYB.