Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 1282 ggr
Mannez
0

Para 2 honor med 1 hane samma dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, sitter och planerar hur det bli med ungar nästa år och har bestämt mig för att para mina båda två honor med min ena hane Neo. Ur den ena honan Bellas kull skall jag spara en hona och kanske en ur Popcorns kull. Honan ur Bellas kull planerar jag att använda i aveln senare. Men hur som helst blir det Bellas tredje kull och Popcorns första och utav olika orsaker vill jag para dem samma dag, men då undrar jag att kan man para dem med samma hane samma dag? Alltså om man på förmiddagen parar jag Bella och på eftermiddagen Popcorn med samma hane? Jag sitter ju alltid och kollar på.

PARNING kommer troligen ske i januari och båda kullarna är lämpade för hoppning, Avel och kel. Det är vädurskorsningar med dessa raser i sig: Lejonhuvad kanin, lejonhuvad dvärgvädur och lejonhuvad kanin. Det blir mest lejonhuvad dvärgvädur i ungarna.

Färgen som främst kommer dyka upp är zobel blå.

Hälsningar Amanda och kaninerna

[Luppa]
0

Det är inga problem att para 2 honor med samma hane samma dag. Jag har parat 2 honor direkt efter varandra och fått stora kullar.
Det är ju bra att para samma dag, om någon av honorna skulle ha problem med att sköta ungarna så kan man lägga över dem till den andra.