Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 664 ggr
elinyeaah
0

Vad ska jag göra?..:(

Mina föräldrar vill ABSOLUT inte skaffa en till kanin (jag har bara en) och dom vill typ inte alls. Är hur sugen som helst på en kanin på djuraffären.

Det ligger som inte i att jag inte kan ta hand om två. Dom är typ bara rädda att skaffa fler eller nått.. :/

Hur gjorde ni när ni skulle övertala era?

Tacksam för svar!

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Fridaaaa
0

Va glad att du får ha en kanin :)
Finns dom som inte får ha någon alls.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
0

Behövde inte övertala någon, en av fördelarna med att ha flyttat hemifrån. Tungan ute

Jag tror inte på att det hjälper att tjata eller liknande. Fråga varför och lägg fram vettiga argument istället. Sätt er ned och diskutera tills ni är överrens.

Katten_
0

Min gick bara med på flera för att jag tog hand om mina bra och hon gillar kaniner.

/Christel & kaninerna! Glad

NaDa...
0

För det första. Skaffa inte en kanin från djuraffären, det är en mycket stor chans att du stödjer en hemsk verksamhet.

I alla fall, alla föräldrar går det inte att övertala. Då är det bara att acceptera. Mina vet jag dock att är ganska lättövertalade. Jag brukar visa bilder på kaniner till dem och berätta saker som vilka uppfödare som har vilka kullar. Man ska inte tjata. Det går aldrig.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Inaarah
1

Jag instämmer med #4. Bör kanske inte helt avråda djuraffärer, i och för sig, men jag förespråkar att köpa från uppfödare. Kanske blir även dina föräldrar mer välvilligt inställda om du letat upp en uppfödare i närheten av dig, och så? Det visar ju på mer engagemang än att ha sett en i djuraffären - om du förstår vad jag menar.

Försök inte bara med att övertala dem - prata och diskutera med dem, se att de lyssnar på dig, likväl du måste lyssna på dem. Bäst är ju om ni kommer fram till ett gemensamt beslut.

elinyeaah
0

Dom säger bara nej. Dom säger att jag inte har ekonomin. Jag får runt 400 kr i månaden och i sommar hade jag en sommar kanin ( hon fick stanna) och då la mina föräldrar över 3000 kr på saker till henne så jag ska nog inte pressa dom så mycket iaf. Fast man får ju hoppas på det bästa helt enkelt!

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Frosstis
0

#6 400 kr är jättemycket ju.. Varför sparar du inte så mycket du kan till typ våren så kan du köpa en till kanin då? Om du sparar 300 kr och väntar till april så har du samlat ihop 1800 kr. Antar att du har alla leksaker som behövs just nu till din kanin så du behöver inte köpa så mycket. Och så har du ju pengar kvar till godis :)

elinyeaah
0

#7, ^^

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

KaterinaPetrova
0

Tjatade, det gick inte. Tjatade ännu mera, det gick inte. Till slut kontakta jag personen som jag skulle köpa kaninen av, och helt plötsligt kom jag hem med 2 st istället för en! För om är ju såå söta Kyss

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

elinyeaah
0

Men dom säger ändå ett STORT nej, :/… men efter min operation så ska jag se om dom ger med sig. Flört

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Fridaaaa
3

Tänk på att det är mer än bur, mat, bottenunderlag osv som kostar.
Om kaninen behöver till veterinären t.ex? Kan skena iväg rejält

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinyeaah
0

Det är inte pengarna som är ett problem.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu