Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 791 ggr
KaterinaPetrova
0

In- och uthopp från innebur

Ska börja ha min kanin frigående (när jag är där) i samma rum där han har sin bur. Han kommer alltså göra sina behov i buren. Men jag tycker att in- och uthopp verkar lite läskit, då han kan fasta i gallret och göra sig illa. Har en lucka som man fäller ned och hamnar mot golvet. Vill ju inte riskera något, därför undrar jag om ni har någon lösning?

Funderar på att göra luckan avtagbar, eller köpa hem en sådan här. Glad

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

LisaKanin
0
martdat
0

hehe , var inte så säker på att han gör sina behov i buren han hittar nog annna toahörna om han är lös. Min går på kattlådan med kisarna, abselut inte i buren,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

[RC1393]
0

#1 Åh, sådär hade jag också velat ha det om kaninerna bodde inne, ser underbart ut! :D

MalinFrosch
0

Min kanin är lös i ett rum när jag är hemma. Hon gör sina behov i lådan, inga problem.
Angående in- och uthopp har jag satt en trälåda utanför "hålet" i buren. Så det blir som ett trappsteg typ när hon hoppar in och ut. Det funkar kanoners!
Lycka till med din nin!

LisaKanin
0

#3 tack! Ja den buren är verkligen snyggare än de vanliga plastburarna jag hade innan.

emelieringstrom
0

Mina hoppar ut och in i burarna och har inte lyckats skada sig hittils ^^

Suskiv
0

Jag tänkte sätta en tygbit eller liknande på gallerdörren så de inte kan fastna.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

KaterinaPetrova
0

Tack för alla tips?, det där med en låda låter som en snabb, enkel lösning! :) Är väldigt rädd för tass/ledskador då hans syster fick somna in pga av det (vet dock inte hur det uppkom), hennes ben/"höften" hade hoppat ur led totalt, och hon var så liten o ung så det gick inte att rädda henne..

1# Riktigt snygg bur! Är den hemmabyggd? (:

2# Än så länge hoppar han dit in när han ska göra sina behov, även om han är i ett annat rum så håller han sig. Bara att hoppas att han fortsätter med det! hihi ;)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

elinyeaah
0

Jag tar hennes bädd som hon har i mitt rum och lägger den under bur luckan. Det gör henne inte lika rädd att hoppa ur buren. ^^

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

MLilja
0

Jag har en mjölkback med en kartongskiva i som trappa, funkar kanon

Maria Lilja - http://MLilja.webblogg.se - Det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer