Inne kanin, fråga
Jag såg en bild på en kanin som hoppa i snön.
kom bara att fundera på en sak!
kan man ha inne kaniner ute på vintern? eller fryser dom för mycket då?
* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A & K A N I N E R N A♡ * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
Min kanin är en innekanin fast hon är ute på dagarna när det är sommar och höst. Sen tar jag in henne på kvällen.
Nu till frågan, ja det kan man. Att gå ut i sele i ungefär 30 min brukar vara lagomt för min kanin. :)
Brukar själv ha som bas att om mina kaniner är ute i snön så är de ute i ca 15 minuter. Var dock för mina gamla kaniner. De vi har nu har inte upplevt snö ännu :P
Klara & Tinycee
Man märker på kaninen om den fryser, sitter den stilla länge å hela tiden, är de dags å ta in den. annars ska de vara lungt, men inte för länge dem första gångerna i alla fall.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Håller med de övriga, bor kaninen inne så korta stunder. Mina kaniner jag hade förr när jag bodde i hus älskade att vältra sig i snön, brukade också hoppa med dem litegranna utomhus på vintrarna, det var rätt trevligt, dock bodde de flesta ute då ;P
de är första året jag hbar min kanin, hon föddes i april någongång! skulle gärna ta ut henne!
så de inte för kallt nu på "hösten" heller :)? man kan ha henne ute en stund :o
♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A & K A N I N E R N A♡ * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥
Som sagt, så länge hon rör på sig och inte sitter stilla är de lungt, men inte för länge bara! Max 30 min OM hon skuttar om kring. Sen kan du utöka å de, men du mräker på din kanin.
Vill hon inte röra på sig mera, så vill hon komma in för då fryser hon.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
30 min på vintern är för mycket för en innekanin. 10 min 15 kanske max. De är inte bra för dem att vara ute i så kallt väder då de inte har den pälsen.
/Christel & kaninerna! 
De har inte dem tjocka pälsen som ute kaniner får när det blir kallare så ha den max ute i 10-15 min som Katten_ sa! =)
MVH Celina
okej! men va bra! tack för svaren alla :)!
Några få minuter går bra men inte mer.
Max 5-10 min tycker jag, inte längre
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tycker som #10
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Om man har kaniner som är i en bod utan värme året om, kan de då vara i sina rasthagar om det är snö då?? Måste man torka dem innan man släpper in dem eller hur fungerar det? Samt hur länge får de vara ute??
Har du dem i en bod så blir det väl vindskyddat trots tränger kyla igenom de får tät och fin päls, men du kan absolut ta ut dem.
Men att låta de springa i flera timmar är nog inte att rekommendera då de börjar frysa om tassarna. Du kan ju hålla koll på dem och se hur det går, alla kaniner är ju helt olika och får olika pälsar m.m.
#12 Ja kan dom, det är mina :)
Mina är ute flera timmar/dag om det inte snöar och inte snön är för djup, vintertid :)
Alltså jag hade fattat det som att man inte alls ska ta ut dem om de bor i rumstemperatur hemma. (Ok att låta kaninen känna på snön en gång typ i en minut kan de väl inte bli sjuka av.. men 5-10 min, skulle ni verkligen våga det?).
Tack för svaren! :D
#15 Men nr #12 skulle ha en kanin i en boda, det blir självklart kallt där inne, så temperaturskillnaden blir inte särskilt stor.
#16 Men jag rekommenderar korta stunder tills du ser vad kaninen själv tycker.
Okej #17 då har jag lite koll iaf!! :) men hur fungerar det om det fastnar snö i pälsen så att de blir blöta när den smälter? Det är väl inte så bra??
#18 Jag vet inte vad du har för kaninras, men jag brukade torka av snön innan jag sätter tillbaka kaninen. Den blir ju inte dyblöt om det nu inte är slask.
#18 Dom är ju ute i regn, och snö är ju vatten så :)
Men jag brukar ta bort om det blir några snöklumpar och är dom riktigt blöta torkar jag lite med handduk :)
#20 vad menar du? :) med "Dom är ju inte i regn, och snö är ju vatten så" alltså? :)
#21 står "dom är ju ute i regn" :)
Nej inte innan, kopierade ditt rakt av, men okej, alla kan göra misstag, men nu förstår jag :D
#23 Men jag har inte ändrat det, så det är ju konstigt då.
Hahah, jo det måste du ju gjort!! Och det stod inte innan, hade jätte svårt att tolka vad du menade :P fråga tillochmed min syster om hon kunde hjälpa mig :D
#25 Nej säger jag, jag har inte ändrat. Och jag är ingen sån som ljuger, speciellt inte om en sådan sak. Jag har inte ändrat.
Men sak samma, jag vet vad jag har gjort och inte gjort…
hahahahahhahah okej, visst ;) ;) inte och ute är ganska likt, kan lätt bli fel :D inget att skämmas för!! :D
#27 kan du inte bara lägga av? Jagskämms inte över någonting och jag har inte ändrat någonting. Punkt slut. Så lägg av nu tack. Du vill tydligen bråka eftersom du håller på
Nej vill bara få fram att jag har rätt :) Tycker rätt ska vara rätt :) du ser ju själv vad det står där jag kopierade dig text…
Nu är vi inte inne på ämnet
#29 Men jag bryr mig inte om vad du säger. För du har inte rätt, jag vet för tusan bättre än dig vad jag gjort eller inte gjort! Så lägg av att bråka i onödan!
Jag tror jag kan ha svaret!! Någon annan kanske har ändrat?? För att hjälpa mig att förstå?? :) Vill inte bråka <3