Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1012 ggr
Oliviahack
0

SÖKES/KÖPES - Avelshane dvv rex/satinrex/anlag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu kommit fram till att jag ska köpa en egen avelshane till min hona. Hon är vit blåögd så helst så lite wiener som möjligt. Hon har anlag för både rex och satin så det får vara en hane med anlag eller så är han rex/satinrex. Han ska vara "avelsredo" till våren, vilket är i februari/mars någon gång. Inget krav på stamtavla men vill gärna veta vad som finns bak i ledet. 
Ett krav är att han ska inte bitas eller vara aggressiv. Lugn och busig är uppskattat. 
Han ska helst finnas i området eller transporteras lätt.
Jag kan hämta i Göteborg, Halland, Borås och bortåt Borås. Jag själv finns i Marks kommun.

Hoppas det är någon som har en fin hane till mig! :)

hejsansvejsan123
0

Hej!

Jag har en kull på 6 kaninungar och har 3 blåa hanar från kullen resten är honor:).

Ras: dvärgvädur

leveransklara: i början av oktober

födda: 10/8-2012

/ hejsansvejsan123

zezagena
0

Tror TS menar helst en vit bö hane, med en blå blir det 100% wienteckn om jag inte tänker fel..

Oliviahack
0

Jag vill ha en annan färg än vit :)

zezagena
0

#3 aha då missförstod jag, trodde du ville ha wienerfri avel  och inte wienerteckn Flört o ser ju nu att du oxå ej kräver stamtavla..

Papu
0

Hejsan, jag har en jätte gosig liten pojke som letar efter hem. Han finns i Stockholms området, men transport går att fixa. Här har du hans tråd med bilder: http://kanin.ifokus.se/discussions/502376ead4ebea46e5005f69-s-satin-rb-dvv-hane?participating-1 Om du är intresserad så kan du maila på papu84@live.se eller skicka pm så kommer vi överens om priset och transports biten. :-)

Oliviahack
0

Tyvärr för mkt vitt på honom..

Zakarias
1

Köp helst inte en wienerfri, då förstörs dem wienerfria linjerna bara ännu mer…

Oliviahack
0

Jag menar att jag vill ha så lite vitt som möjligt på kaninen, inte stora ytor med vitt! En bläs är inte mkt :) Vill inte ha en brokad/mantlad heller, eftersom jag har en till hona som är brokad som jag inte vet om jag ska para än.

hejsansvejsan123
0

Va du intresserad av kaninungarna?:)

/ hejsansvejsan123

PrinzeZz
0

jag vet att Proximas.se säljer ut mycket då hon flyttar från örebro till umeå

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Djurlinnea]
1

Har några hanar tillsalu, blå wienerfria. Säljes till kel och kelavel pga. vita klor och fel ögonfärg (för utställning).

Finns uppe i Norrbotten, men transport borde gå att lösa ;)

atlanta
0

Har en svart satinrex kille som är ca 9 månader nu. Jättegosig och snäll, båda föräldrarna är wienertecknade så han bär garanterat på det. Van att gå i sele. Finns i södermanland. Är du intresserad kan jag skicka bilder på han.

rabzzit
0

Vill du att själva hanen ska vara utan wiener eller är det ungarna efter kaninerna du inte vill ha täckningnen på?

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

AliciaEdlund
0

Jag funderar på att sälja min rex Dvvhane. Eftersom jag funderar på att satsa på satindvv istället! 

Backens Goliat heter han och är född den 20/6 - 2011. Kaneltecknad och är snäll att ha och göra med, dock väldigt alert kille! 

Länk med bilder osv: http://skogsdungens.weebly.com/mina-hanar.html

Oliviahack
0

Tack för svar! Jag funderar dock ännu på vad som är bäst för mig, hane, hona eller vänta.

[Airo]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hane på 5 månader som är Egern/Gul Japantecknad. Kommer från Proximas uppfödning.

Har endast en hona för tillfället, och hon är brun/gul japantecknad.. och använder jag honom till henne blir det bara bruna färger (alltså egern/gul japant, brun/gul japant osv).. så han är inte det jag behöver just nu, tyvärr. Annars hade jag behållit honom då han har så fint huvud och fin kropp.

Han är ringmärkt då Emelie trodde han var blå/gul japantecknad när han var mindre, så han har stamtavla.

Finns i Ljung/Herrljunga, Västra Götalands län. Men transport brukar inte vara några problem. Vill ha 400kr för honom.

Har några kullar planerade för nästa år också, mellan en svart/gul japantecknad satinrex och en svart/gul japantecknad wienertecknad vitörad rex satinbärad hane, ifall det skulle vara av intresse.

Gissar på att svart/gul japantecknat med eller utan wienerteckning och vitörat är det som dyker upp mest, satinrexar och rex satinbärare.

För fler bilder, www.hedelinskaniner.weebly.com