bäst med att ha kanin?
japp. Jag undrar som det står i rubriken.
Vad är det bästa med att ha kanin?

Jaadu allt tycker jag, det blir som en kompis. Dom är underbara :)
Dom är söta, roliga, snälla, busiga.. :P Mysiga!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det var ju en intressant fundering. Min första tanke var precis som Kajsas…Aaaaaallt. Men för mig som är en sjukskriven utbränd och mer eller mindre "sönderstressad" människa (har dessutom reumatism)…..så är faktiskt kaninen en jättehjälp. Jag kan slappna av så bra i hennes sällskap och hon värmer ju mina onda armar när vi gosar…vilket underlättar värken många gånger. (läste nån gång att kaninpäls används på sjukhus för svårt sjuka, som skydd för liggsår och värme i samband med värk!!)
Så för mig är hon rena rama medicinen!!!
Man får dessutom ett gosigt, roligt och busigt sällskap….

Vad häftlig att hon hjälper dej :) Min mormor & Farmor har okå reumatismen, kan förstå att det är jobbigt.
Jag tycker att det är jätteroligt att kolla på Molle när han hoppar runt i lekhagen :) Han är så söt
Sen är dom så himla gosiga att mysa med. Så mjuka och fina.
Och så är dom relativt lättskötta. Det är också ganska bra :P
Min kanin får mig på bra humör :)
Liksom, finns det något bättre än att pussa på sin kanin? Nä!
Och sen så har alla kaniner olika personligheter, ingen är lik den andra ^^
#6: Det är ju sant!
Jag gillar allt som har med kaninen att göra. Den är bara helt underbar :)
Ja. Man blir glad bara man får titta och prata och klappa sin lilla kaninis :D
*putt*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Förut var jag riktigt deprimerad, gick hos kurator m.m.
Den bästa "medecinen" jag kunde få var att gå ut till mina kaniner, gråta ut och bara klappa dem medans dem gav mig tacksamma pussar på kinden. Dem är en av de få anledningar till att jag inte tog livet av mig.
Sen är det glädjen när man ser dem göra stora skutt i rasthagen, närjag ser hur mycket dem njuter av att vara på hopptävlingar och bara vill hoppa!
#10 Det är så fint att de hjälpte dig så :)
- Mvh Emma
Det bästa med att ha kanin, är att man får en trogen vän i många härliga år. Mina kaniner betyder otroligt mycket för mig. Jag älskar dem verkligen enormt mycket, och skulle aldrig kunna lämna någon av dem ifrån mig. De tröstar mig när jag är ledsen, och det gör mig verkligen lycklig att se deras glädjesprång.
Det är också väldigt härligt och vara med en kaninunge från när man köper den, 8 v gammal, se hur den utvecklas, blir tam, är ute första gången i sele, kommer in i tonåren osv..
En kull är också en höjdpunkt med själva kaninerna. När man går där och väntar på att ungarna ska födas, och sen när de gör det, och man får vara med när de växer upp, öppnar ögonen, får päls, glädjeskutten och nyfikenheten.
Att kaninerna har olika personligheter, talanger och intressen är det som gör dem så bra. Någon kanske är slö med otroligt mattesjuk, och en annan som äälskar att hoppa och springa ute i selen, men inte alls lika gosig. :) Tänk vad tråkigt det skulle vara, om alla kaniner vore lika…
Dom är ju hur underbara som helst..! Finns alltid där för en oavsett hur man mår. Dom finns där för att trösta, dom finns där som man kan dela sin glädje med.. Dom är ens vän oavsett vad som händer :)
Hittils så tycker jag nästan bättre om kaniner än om människor som sällskap xD Dock finns det ju självklart undantag :)

Att få älska & bli älskad! Kaniner är så himla härliga, man får någon att ge sin kärlek till.
Har alltid gillat djurs sällskap mer än vad jag gillar människors sällskap. Det går inte att beskriva vad som är bäst liksom, allt är så himla underbart med kaniner!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det bästa är när man lyckas göra sin kanin glad :-) När Ella blir ivrig, glatt skuttar runt och puffar på mig då mår även jag gott. Älskar att få henne på det humöret.
Jaa, det bästa, hmm…… det måste vara att det inte hinner växa vilda morötter i vardagsrummet…

Dom gör en alltid på bra humör :)!
Dem är så charmiga och söta. Dessutom blir de alltid glada när de får syn på mig, och det är ju roligt. Mina kaniner vet hur de ska göra för att få mig att skratta, oftast hittar de på tokiga små bus som man inte kan låta bli att skratta åt. :D
/Matilda
#16 Haha, stackars de som har sina kaniner utomhus då^^ :)

Allt, faktiskt. Det blir som en bästis, ocj jag behöver verkligen en vän. (:

Man har någon att vara med:) och så kan man prata hemlisar med den utan att det ska börja gå rykten eller saker man måste prata ut om , som man kannske inte vågar prata om men anndra:P och så gör dem en alltid på bra humör:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Det är en bra vän :) Som tröstar, gör en glad m,m Dom är beroende av oss människor och man blir så varmt välkommen av dessa små djur <3 Sen får man följa dom från dom var små bebisar, tonåringar, vuxna och blir gamla..ja och till graven :/ Kaniner är så charmiga!! BÄSTA djuret som finns en riktig vän

En kanin är ett litet underbart djur som inte kräver lika mycket tid som en häst men ändå en hel del tid :) Dussutom kan man ha den i trädgården :)
För att dom är så snälla,goa. Finns där alltid för en :) Ja dom är hellt enkelt bara bäst :)

GOS! kort och gott
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag tycker det bästa är typ att dom är roliga, sällskapliga och söta skulle jag tro. :)