Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1067 ggr
Zimita
0

Vad är han för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är min kaninunge för färg?

Zimita
0

Här är en till bildSkrattande

Tack

[RC1393]
0

Japantecknad gul/svart. Sen om han är godkänt tecknad kan inte jag bedömma då jag inte studerat färgen så nogaOskyldig

Zimita
0

tack :)

Anoki
0

Säger oxå japantecknad gul-svart :)
Ser dock inte ut som godkänd teckning

Zimita
0

Det gör inget om hans färg ej är godkänd. Han är för sällskap och ev agility. :)

Zimita
0

Han är mycket vit också.

Sashhi
1

Skulle snarare vilja säga att han är svart/vit zobeljapan om du inte ser synliga viltzoner.

Not your mom, not your milk.

Zimita
0

Kan inget om kanin färger & Teckningar. kan bara guldhamster :P

Men jag googlade viltzoner och jag tycker inte det liknar något han har. kan ta bild på han uppifrån imorgon. jag är på jobbet nu.

Sashhi
0

#8 Om du googlar på färgen viltgul så ser du att den har ljusa zoner kring t.ex ögonen, magen etc. Menade om han har ännu ljusare ringar runt ögonen eller blekare på magen än resten av kroppen.

sweetys
1

#7 jag håller med om zobel/svart Japan men vaddå, en gul/svart Japan behöver inte ha viltzoner. Det beror ju lite på om de är enfärgade eller viltfärgade Japan i genkoden. Just nu har jag en kull i åtanke, där mamman var Madagaskar o pappan viltzobel. Det blev 4st gul/svart Japan - varav 2 med viltzoner och 2 utan. Men som sagt, denna kaninen tror jag också att den är en zobel Japan, dvs lite mer vitaktig än gul. Och så svarta japanränder då;)

Sashhi
0

#10 Jo, men om den inte har viltzoner så är det i alla fall med större säkerhet en svart/vit zobeljapan. Dessutom brukar enfärgade japaner inte bli så bleka. Rätta mig om jag har fel, men jag har aldrig sett en "blekfis till enfärgad".

Saffran.
0

#1 Lite OT, men ta bort saltstenen. Kan leda till njurproblem. ;)

Zimita
0

#12 Det är ingen salt sten. Det är en kalksten. Ska den bort ändå?

Som sagt, så är han min första kanin. Djuraffären försökte få mig att köpa salt sten men då jag vet sen innan att det ej är bra för guldhamstrar så köpte jag ej det till han heller. menhar aldrig använt kalksten förut. så om det ej är bra så hojta, så tar ja bort den.

mandyosv
0

SÖT

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Saffran.
0

#13 Vet faktiskt inte om det är någon skillnad. Det får någon annan hjälpa till att svara på: :)

NaDa...
0

#13 Ta bort den endå, ger du en bra kost med nyttigt foder och bra hö så behövs den inte. ;)
Din lilla sötnos är verkligen fin i alla fall. :)

~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥

[RC1393]
0

Nej, inga kalk, salt eller mineralstenar åt kaninerna, de får allt de behöver i höet och pelletsen och de får lätt överskott och blir sjuka utav stenar ;)

Zimita
0

Tack alla! Nu är stenen bort tagen. här kommer en bild på han uppifrån.

Zimita
0

En bild på hans mage.

Fridaaaa
0

#13 Ja ta bort den, inte nödvändigt för dom att ha :)

Söt han är!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zakarias
0

Svart/vit japan tror jag. Ser inga zobelteckningar?!

dermot
0

#21 Han har lite gult i ansiktet, brukar tyda på zobel.

Så jag håller med #7/#10 :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Zakarias
0

#22 Jaha, kollade inte så jättenoga på bilderna… :P

Zimita
0

En annan fråga. Han vill ej äta pelletsen. Ska jag prova köpa en annan sort? Och vänja han försiktigt med de? Om han nu äter de. Han äter bra med hö och den andra maten.

Saffran.
0

#24 Vad är "den andra maten"? :)

Zimita
0

VitaSpecial Kanin ungar Märke: Vitakraft Tar gärna imot tipps på bra mat som jag kan vänja han vid. Vill att han ska ha de bästa. Pris är ej besvär.

Saffran.
0

#26 Jag ger Nemo Versele-Laga Cuni Pro. Tycker det är bra då råfiberhalten ligger på 20,5% och 15% protien. :)

Dock är det kanske liite för mycket fett, 2.5%.

Kan också rekommendera Versele-Laga Cuni Complete. :)

Fridaaaa
0

#26 Vitakraft är inte bra :)

Din som #27 är mycket bättre :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.