Hur bor ni egentligen?
Efter stt ha insett att jag lider av akut platsbrist och typ måste flytta igår. Så undrar jag hur ni andra som har fler än en kanin bor.
Vi har just nu 9 (3 + en kull på 6) kaniner två meter från grannens ytterdörr (visserligen staket mellan, men ändå). Även om vi förösker hålla det rent och snyggt så virvlar det ändå spån, halm och hö i en liten mängd. Det tappas när man fodrar, kaninerna sprätter osv och allt går inte att sopa och kratta ihop, även om vi gör vårt bästa.
Just nu är grannarna tålmodiga, men hur länge till. I vilket fall som helst så skulle jag vilha ha plats för ca 20 avelsdjur för att kunna avla på rex och det är ju bara att inse att en radhustäppa på ca 30 kvm inte är rätt plats för det. Redan i sommras när vi hade två betesburar så hade vi för lite gräsmatta. Nu i sommar så ska minst 4 kaniner dela på den lilla plätten.
Jag behöver ett nytt boende och det akut.
Men hur bor ni andra och är det nån dom bor helt "olämpligt" och hur har ni då löst kaninproblemet. Nån som hyrt in sig på stall eller ladugård?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
min kompis har hyrt i stall, Då har hon totalt 3 boxar, En box där som springer runt, En med burarna i och en med vinter/Sommar rasthagarna i.
Själv har jag mina burar i en bod, 2 metersburar och en stooor Hage utanför:)
har bara 2 st så vi har ganska mkt plats för dom:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Bor i ett hus på landet.
2 rum, kök, hall, badrum.
Stor trädgård. Har 3 kaniner i en bod,1 kanin i en utebur och 1 kanin inomhus. Så har mycket plats ute.
Huset är inte så stort, minns inte hur många kvm.
Men skulle aldrig kunna bo i lägenhet eller radhus :P Det vet jag med säkerhet xD
Hoppas ni löser det med boende
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har två stycken kaniner, inte direkt så många. Men i alla fall så bor jag i en villa med två våningar. Vet ej hur stort tyvärr :3 Vi har en ganska lagom stor tomt. När våra kaniner bor utomhus på sommaren så bor de i en lekstuga, deras utebur står där inne och om man öppnar dörren så har de en Hage som de kan komma ut i utan massa bärande hit och dit.
Lekstugan är inte så stor då, men den rymmer en bur på 100x50 (två våningar) och en bur på 120x50 i centimeter då ;)
Inomhus så bor den ena i buren som jag nämnde ovan, en 120x50 och den andra bor för tillfället i en ca 100x100 "bur" som egentligen är fyra kompostgaller som är ihopsatta då de är nykastrerade.
Om de går ihop sen så bor de nog i samma bur, annars så bor de nog vidare som jag nämnde att de bor nu ;)
När vi köpte dem så bodde de på våran altan i en utebur som flyttades runt lite så de kunde beta också :)
Klara & Tinycee
Jag bor på en relativt stor gård, med 5 stora uteburar.
Plats finns de verkligen, sedan finns de en mamma som inte vill ha mer burar :P
Jag har nu 4 stycken vuxna kaniner och en kull med 2 ungar, kommer inte spara någon unge denna gången då de inte kom nån japan men när de gör de så kommer den troligen att sparas o bo i den buren jag har kvar :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag bor i en etta på 38,5 kvm. Har två kaniner, plus att jag fått ungar idag (minst 5).
Bor på landet i ett hus/en villa med ca 30 tunnland (15 hektar) mark, det mesta hyr vi dock ut nu mera då det bara är kaninerna och marsvinen som äter hö.
Har ett stall, verkstad, garage och två maskinhallar.
Så här är rätt gott om plats. :P Har dock alla djuren i stallet vår-höst-vinter-tid (har alltså inga burar, mer än hagar, utomhus).
Jag har 14 kaniner + 3 ungar.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag bor på en gård på ca 4hektar, så plats finns det :P Men vi bor i snelandet så jag har fått böka och hålla på innan de fyra kaninburarna fick plats under ett träd bredvid huset, där marken är plan.
Hagar kan jag ha överallt på gården då det spelar mindre roll om det är plant, plus att mycket planmark kommer fram på sommaren men om vintern är de snödumpningsutrymmen :P
Sen gillar jag att ha kaninerna där det finns sol och vindskydd och de får inte stå för långt ifrån huset med tanke på rovdjur, så jag begränsar mig själv något så vansinnigt, haha.
Just nu har jag ju två vuxa kaniner och åtta ungar… Bor i en ganska stor lägenhet i en förort till Köpenhamn. Runtom är grönområde, en liten skog och en sjö i närheten (kul för kaninerna att komma ut där ibland). Vi har också en ganska stor balkong, vilket är var kaninerna bor. 
Vi behöver dock också flytta då vi har ca 36 djur här hemma nu (framför allt reptiler) och lite platsbrist. Det är ganska fullt av terrarier och sånt i vardagsrummet nu ;)
I en villa med egen trädgård så plats finns det här med. Längtar dock tills jag kan flytta till eget med pojkvännen.
#9 Oj 36 djur då ligger vi lite efter med våra 17 (+2 på väg)
Vi bor i en 3:a på 68 kvadrat, jag, sambo, fyraåring samt 2 kaniner. Kaninerna har halva vardagsrummet samt 2 hallar som de får springa fritt i, sammanlagt ca 15 kvadrat och hoppa ut och in i burarna som de vill. Den ena är helt rumsren och vi har matta i buren, den andra jobbar vi på och har tidningar i buren o bara lite halm, så det sprätts ingenting (förutom pluttar då
och lite hö ibland). Deras halva av vardagsrumsgolvet har vi lagt plastmatta på för att skydda trägolvet under vid ev olyckor. Utanför burarna har de tunnel att springa i och leksaker.
Ju mer jag lyssnar ju mer är jag övertygad om att vi vuxit ur vårt hem för länge sen.
Radhus 101 kvm på 4 rok. Två våningar. sovrum på övervåningen, kök oh vardagsrum på bottenplan, öppen planlösning. I vårt hem bor det just nu
Jag, maken, 4 barn (2-9 år), fem hamstrar och ett akvarium med tre fiskar. Ute på vår ca 30 kvm stora "tomt" bor 3 kaniner varav en har en kull på 6 ungar.
Bor i lägenhet mitt i stan, 3 sovrum+ ett vardagsrum o kök. Kaninburen står på ett gammalt skrivbord så ligger det saker där inne. Han kan därför inte springa runt i mitt rum eftersom det är ändå så litet att röra sig på :(
Men på skolan, bor ju på internat. Där har man säng, garderob och skrivbord. Långsmalt rum så där kan han springa lös när jag är på rummet, annars får han springa i pentryt som är typ en gigantisk hall. Han är dammsugaren där, käkar upp alla löv xD
Dock så eftersom att min syster flyttar, får jag det näst största rummet vilket betyder att han antagligen kommer få springa löst i rummet precis som jag vill ha det :)
//Joanna
Vi flyttar tills hus på landet, 3 rum å kök, en bod ute 2hundgårdar samt att de e staket runt om, skogen å de ligger utanför.
4 hundar 2 katter 1 franskvädur och 2 ähum ödlor (gisses, ja kmr inte på va demn heter, men de e killens hehe)
Frassen kommer å bo i ena hundgården, å vara lös på tomten under uppsikt.
Nu bor ja i lägenhet, så de blir en bra skildad å mycket roligare för oss alla.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Bor i ett villaområde i utkanten på byn. Har kaninerna lite överallt på baksidan. I lekstugan bor dom flesta, sen hagar runt om och några lösa burar där i bland också!
Inga klagande grannar, snarare jag som klagar på grannarnas lösa katter som far och försöker ha ihjäl kaninerna ibland.
Har just nu 11 kaniner (5 vuxna, 6 ungdjur) och en på väg.
Bor i en rätt så stor villa med stor trädgård så plats har vi allt. Dock får jag inte ha fler än 4 kaniner. :(
PJUM
Flyttat många gånger. Radhus med en lagom stor trädgård ändå, 500 kvm hade 5 kaniner då. Huset är på 180 kvm. På landet i villa med stall utan grannar i ett stall upp till 11 kaniner. Tomt på över 1000 kvm plus skog. Nu i en villa på villaområde i en kaninbod med 8 kaniner. Tomt på 700 kvm och hus på 107 kvm plus inredd källare på ca 90 kvm. Ska snart ev flytta till ett annat område i villa (95 kvm plus inredd källare) med pojkvännen och då blir det att bygga ett kaninstall för ca 5-6 kaniner. Aldrig haft problem med grannar eller plats. Utom då jag bodde i lägenhet ett tag men då hade jag bara 2 kaniner hemma och någon hos min mamma tills den blev såld. Byt strö som inte flyger, typ torv?
Jag bor i lägenhet, 7 våningar upp (eller ja, 8 våningar, då 1-plan är en trappa upp sas). Kan ej ha kaniner på balkongen, då det alltid är halv storm där och väldigt dragigt, så har kaninerna inne.
Kommer inte ha mer än 2 kaniner så länge vi bor såhär, tanken är att ha en tvåfackare med ca mått 110x60x60 per fack. Men i dagsläget så har jag två inneburar, en som är 100x50x50 och en som är 120x60x60. Vilket gör att det ser mer rörigt ut, så längtar tills vi får byggt en bra tvåfackare. Kaninerna motioneras lösa i lägenheten under uppsikt ett par timmar om dagen.
Våran lägenhet är en 3a på 69kvm, vi som bor här är 2 vuxna och snart 2 barn (en 2,5 åring och bebis i magen) + en stor schäferkorsning. Och kaninerna då. Känner att det är absolut MAX för var denna storleken på lägenheten klarar av, men jag är glad över att jag ens kan ha djur.
Jag bor hemma hos min pojkvän. Vi är på övervåningen =) På nerevåningen finns ett förrådsrum ungefär direkt innanför ytterdörren där alla våra hamstrar & degus bor! sen kök, vardagsrum osv.
I trädgården som är inte alls jättejättestor finns mitt kaninhus som min pojkväns snälla låtsaspappa byggt i deras trädgård. + några hagar bredvid och nu även fackburar byggda utanpå kaninhuset.
+ att han håller på att bygga ett mindre, isolerat kaninhus med bara 6 fackburar för att mina dvv som ska få ungar nu snart ska få där så deras öron lägger sig fint.
Det är ett radhus tror jag. Eller det är ett stort hus delat på 4. Med 4 egna trädgårdar. De som är mot parkeringen är minimala trädgårdar. Men våran trädgård är ut mot ängen och även trädgården ÄR mycke större. Det är stora häckar och staket mellan grannarna. Det är en 5a =)
Såhär ser de ut, men detta är ett annat hus på gatan som jag hitta på ekstas hemsida. Trädgården är inte lika stor och slutar ungefär vid trädet på mitten. Det lilla fönstret längst till vänster är hamsterrummet. Som sagt är de mycke större häckar nu där emellan husen och där den som fotat står är en stor äng där vi bor, men huset är identiskt =)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Bor i ett par rum hemma hos mina föräldrar i ett ganska stort hus på landet. Mina kaniner bor i det gamla stallet på gården. Tyvärr är stallet inte så jättefint (om jag förstått det rätt är det från slutet av 1800-talet, så det har funnits ett tag och det har bott några djurslag där genom åren), men håller på och fixar nya burar och ska nästa år sätta gipsplattor i taket, så sen duger det invändigt iallafall
Mitt i ett villaområde i ett enplans hus på 133 kvadrat ca. ett rum till mig & mannen, sonen har ett. Mina 13 snart 14 marsvin har ett rum som vi även försöker ha som förråd. I rummet bredvid grisarna bor vår tillfälliga boende kanin hanen Hilton. Han springer lös hela dagarna i det rummet samt grisarnas. DÄr brukar vi egentligen hänga tvätt. Gör vi i köket nu. Vardagsrummet är djur fritt. Inga burar iaf. data/gäst rummet har hundarna beslagtagit.
I hundgården som är ca 25 kvadrat har jag nu 3 kanin burar. Min rex bor i en stor hemma byggd. Sen den mellan stora på 150 cm bor 2 mindre. Utanför hundgården har vi en liten gräsplätt som är "gömd" för allmänheten. Där har jag rasthagarna. I vårf enda bod har jag hö balar & akut burar (galler burar)
Lite akut med ett större hus. får en bebis vilken dag som & den behöver ett eget rum i framtiden. Men finns inget ledigt.
Kanske ska ta över svärföräldrarnas hus med källare
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Bor på en stor gård, stort hus, en maskinhall, två ladugårdar, många hagar för kor, hästar osv. så plats har jag. Dock så lider jag också utav platsbrist då jag har för lite burar och dessutom väldigt små. Har en trefackare med måtten 100x60 och en enkelbur med måttet 100x100, så 4 vinterburar totalt och 6 kaniner. 2 kommer bo då i ladugården i inneburar med minimåtten.
Mår så dåligt att mina kaniner inte kan få större, så med övertalning kan jag nog få min pappa att bygga fler burar, som är stora! Kanske kan fixa till en bur utav vår gamla kalvbox.
Hälsningar Amanda och kaninerna