Kanin tillbehör Söks!
Hejsan!¨
Söker nu ALLA saker till kaniner….
Då ja har en liten uppföding med mina 2 bästisar ! :-)
De ja mest söker är--
* Transportbur
* Sele + koppel
* Matskålar
* Vatten flaskor
* Som sakt allt MÖJLIGT! ;)
Besök gärna våran hemsida:'
http://Beisarnaskaniner.weebly.com/
/ Julia
Du vet väl att dina föreldrar ska ha ansvaret?
Och att ha uppfödning kräver mycket kunskap det är inget man gör bara för skojsskull :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ja vet?
Har läst Egenom massor om de..
+ ja har 2 andra som har de med mig också
Okej;)
Gick in på din hemsida, varför dog så många ungar? 1-2 kanske dog eller något, men ungefär 5 ungar har dött?
/Christel & kaninerna! 
Ot, men jag hoppas det är ok.
Vad är målet med er uppfödning? Jag har klickat runt på sidan och som jag kan se så verkar det inte finnas nått mål utan kaniner blandas hej vilt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#7 Troligen övergödning av pellets, är visst en vanlig orsak till varför ca 4 veckors ungar dör.
om det ärt som #8 säger sluta med kullar, det finns redan såå ånga som föder upp och så många kaniner som inte har de hem som behövs :(
Jo, men mer OT- Ungarna i den "nyaste" vad har dem i pälsen, ser ej bra ut!
/Christel & kaninerna! 
#7 Jag räknar till 12 avlidna ungar på tre kullar
A-kullen, ska vist vara 4 ungar, tre på bild avlidna. vad hände med den fjärde, jag misstänker att den avled tidigt.
B-kullen, 3 födda, 2 avlidna.
C-kulle, 7 födda,3 på bild varav två avlidna, vad hände med de andra fyra, jag gissar på att de avled ännu tiidgare.
Så på 14 ungar har två överlevt. Jag hoppas föräldrarna tar sitt anavar och sätter stopp på vansinnigheterna.
#12, sjukt! Sorry, men det är verkligen dåligt skött om så många ungar dött!
/Christel & kaninerna! 
hoppas du lussnar på detta TS!!
Lite OT, men hoppas att du svarar på detta. Av alla kullar du tagit så har det varit samma hona, samt samma hane till alla kullar.. Varav två kullar du tagit på samma hona är under detta år. Så jag undrar bara hur länge din hona verkligen fick vila mellan kullarna?! ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
Mellan kull B och C är det 4 månader, honan fick alltså vila en månad mellan att ungen var avvand tills hon parades. Stackars hona. :-(
Gud, hon hade tur att honan klarade det överhuvudtaget.. :/ ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
#16 Är det sant? Hemskt isåfall!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Ja tyvärr är det sant. Liora från B-kullen är född i februari, Kahlan ur C-kullen är född i juni.
#19 :O
Om jag fattat det rätt nu så har den honan fått 3 kullar på ca 1år.. :o ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
Åh blir så arg av att läsa sånt här. 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag vill ta tag i föräldrarna till dessa barn och ruska om dem så de fattar vad deras barn sysslar med. att barn inte har förstånd kan jag acceptera, men att föräldrarna låter det här fortgå kan jag inte förstå.
#21 Har uppfattat det likadant som du. Helt sjukt om det är sant.
Det skulle underlätta lite om TS skriver hur det är, om det är som vi tror…
Frågade i tidigare inlägg ifall föreldrarna hade ansvaret,såg hennes hemsida:/
vll inte vara taskig, men såg på sidan att du bara hade 1 marsvin, det är lag opå att man måste ha 2
Förstår inte riktigt hur föräldrarna tillåter detta.. Med vänlig hälsning, Linda Ztrawberries kaningård
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
#1 & #27 har ganska så rätt där.. dock har jag absolut inget jag vill sälja för tillfället. Och dessutom skaffar man inte bara något "sådär" liksom.
Asså?
Det tog ett halvår - 1år mellan kullarna??
Denna tråd hanlödade inte om kaninerna- hemsidan??
Det gällde att ja söker tillbehör..
Så ni vet kommer ja visa detta ni har skrivit för mina föräldrar…
Asså vi blev faktiskt besviken& ledsen ;(
Vi ger kaniner mat som de ska.. vi behandlar dom som man ska inte som djurplågare..!
#23 Du får gärna ta tag i mina föräldrar…
#26 Det e inte vårat marsvin… ? + marsvinet går tsm med en kanin.. ?
Skulle du inte ha fråga ist om den bodde med ett marsvin då??
NI FÅR TRO VAD NI VILL OM OSS MEN VI ÄR FASEN INGA DJURPLÅGARE.. :(
VI TAR HAND OM DOM SOM VI SKA..!
/ Julia - Celimir
#29, chilla!
#29 ändå lag på 2 marsvin! då kanin och marvin inte talar samma språk:/
du får gärna visa detta för dina föräldrar!
/Christel & kaninerna! 
Bra, visa det för dian föräldrar, då skanske de får upp ögonen. Tyvärr finns det många föräldrar där ute som inte tar sitt ansvar och låter barn göra lite som de vill med sina kaniner. Säger förresten mycket om kaniernas värde. Ingen förälder skulle låta barn para och föda upp tex hundar hur som helst, men kaniner är ju bara kaniner.
#9 samma som #31 säger
Det är liksom ingen lek dirket, mina föräldrar skulle total förbjuda att ens para min hona bara för att dom tycker att man kanske inte alltid får iväg dom, tråkigt nog :/
Om det nu gick ett halv år-Ett år mellan kullarna, Tog du fel på alla kullarna då dom föddes?Eller hittade du på datumen dom föddes?-.-
Faaan -.-
Det e inte ja som föder upp O.o
Ja har bara 1 kanin & har ej tagit några kullar..!
Ni e polisanmälda!
Polisanmälda för vadå? Ingen här har brytit mot lagen.
För att ni skyller på oss att vi är DJURPLÅGARE??
Ni har ju fel..
ni vet ingen ting?
Anklagar oss för plågeri..!*___*
#40 ta det lugnt för GUDS SKULL! VI har några anledningar att tro lite saker, ja.
/Christel & kaninerna! 
För det första handlar detta inte om djur eller hemsida..!
JA SÖKER TILLBEHÖR!!!
Du länkar till en hemsida där ditt namn står och där kaninerna (och marsvin) sköts väldigt tvivelaktigt. Tror du då att vi inte kommer att reagera. Vad skulle vi vara för djurvänner om vi inte reagerade?
Ni får mig faan at må dåligt fattta :*(
Fatta? Du kanske får oss att må dåligt när du skriver som du gör? 
/Christel & kaninerna! 

men hur gammal är du egentligen ???
och tror du verkligen att polisen bryr sej om du blir kallad djurplågare på ett internetforum ???
inbet brott har begåtts, förutom möjligen din hantering & skötsel av dina kaniner & marsvinet 
man föder inte upp djur bara på skoj, man ska ha minst 3 bra anledningar bakom en kull, och sen så ska man veta vad man ger sej in på & ha läst på innan (vilket jag starkt tvivlar på att du (eller dina kompisar) har gjort)
You can't spell Bitchy without Itchy
Jo jag förstår att du mår dåligt, att få kritk är inte kul, men jag hoppas att du och dina kompisar har lärt er nått och att ni börjar ta hand om era djur bättre. Djuren har inte valt att bo hos er och det är er (egetnligen era föräldrars) skyldighet att sköta dem på ett bra sätt.
- Se till att marsvinet får en kompis, så länge den går ensam så räknas det som djurplågeri och är anmälningsbart. Masrvinet ska heller INTE gå med en kanin.
- TA INGA FLER KULLAR. Läs på mycket och ännu mer. Fundera ut vad ni har för mål med er Avel och när ni blir äldre och är mer pålästa så köp bra avelsdjur som är lämpliga till det ni vill avla på.
Bra mål att avla på är tex renrasigt för utställning, bevarande av Melleruds- och gotlandskanin, hoppkaniner med bra hoppmeriter, eller kanske projekt som sverigehare eller varför inte jobba aktivt på att få vitörat som Godkänd färg? eller satinrex som godkänd päls till dvv. Att ta fram en massa blandraser utan tanke och mål är inte ett dugg lämpligt utan bidrag bara till att fler kaniner far illa.
Jag tror att ni alla vill djuren ert bästa, men att ni pga ålder gjort en hel del dumma val. Det är där era föräldrar skulle ha satt ner foten oc sagt nej, men tyvärr är det som sagt många föräldrar som inte tar sitt ansvar.
Faan lägg av..!
Ja har ansvar o mina föräldrar mä?
Du e inte kolk!

#48 om dina föräldrar har ansvar så kan du ju be dom kommentera lite i denna tråd, eller åtminståne läsa igenom det som skrivits
Som det låter så vill alla dina djurs bästa, dom bryr sig för att vara snäll helt enkelt!
#48 Du kan väl till en början vårda ditt språk, det där låter inte alls trevligt samt får man absolut ingen bra uppfattning av dig som person om du svär åt folk! Det är väl självklart att folk reagerar när en (förmodligen oseriös, mållös) uppfödning inte verkar veta vad Avel innebär, ansvarsbrist osv.. Vi är alla djurvänner som reagerar på detta då vi alla vill djurens bästa, vi vill absolut inte trycka ner någon person, utan tvärt om, vi vill hjälpa den personen till en mer seriös och ansvarsfull Avel, samt få de bästa förutsättningarna för alla kaniner.. Men eftersom att du börjar gå emot, svära osv istället för att ta åt sig och göra det bästa, så är det väl klart att folk reagerar? Eller? Så tänk lite innan du börjar "skrika" på folk, de ordval samt "språk" man väljer att använda har stor betydelse eftersom att det är ofta det man "bedömmer" folk efter.. Just say'n.. ~ Med vänlig hälsning, Uniqs Kaningård ~
#51, kan verkligen inte göra mer än att hålla med..
TS: Om så många ungar dött så betyder det att de som avlar inte är kompetenta nog. Och med tanke på den låga åldern hos er så är det inte lämpligt att fortsätta.
Koncentrera dig istället på att ta hand om dina kaniner du har, och se till att kastrera dem. Och börja sedan läsa på lite mer om kaniner. Det finns välidgt mkt att lära sig. Både här på kif och på andra ställen.
och # 47 mfl kommer med vettiga synpunkter, de är inte ute efter att vara taskig mot dig, utan att få dig att förstå att det du och dina kompisar hållit på med inte är bra för djuren..
Det är klart detta blir jobbigt för dig. De vuxna borde vara förebilder, men av en eller annan anledning har de visst inte varit det just vad gäller kaninskötsel. Och som sagts: detta är ett problem med kaniner och smådjur i allmänhet, att man verkar tycka att det går bra att göra lite som man vill - och det är ju inte så noga… Men tänk på att det som folk skriver är för att du ska bli uppmärksam på ditt ansvar (dina föräldrars ansvar egentligen) för att djuren ska må bra och få den skötsel och omvårdnad de har rätt till.
Det är inte acceptabelt att ta kullar sådär ifall man inte klarar av det. Vilket andelen döda ungar tyder på. Trots att det är smärtsamt att inse att man kanske inte tagit hand om sina djur på bästa sätt så är det viktigt att man får upp ögonen för det och kan förändra det! Det vore ju hemskt om det bara fortsatte för att ingen sade något!?
Ingen idé att bli mer arg, det är bara att försöka lära sig av sina misstag och inte göra om dem.
Här är en bra början: (aschdå… sidan laddar inte hos mig, men djurklinikenroslagstull.se har en väldigt bra nedladdningsbar pdf-fil som man kan skriva ut och läsa - en bra början för att bli en bättre kaninskötare, även om det verkligen bara är en början.

detta är alltså samma person som Fulia här på KIF
#54, hur? va?
/Christel & kaninerna! 

#54 kolla i fulias tråd med samma som denna så står svaret -.-
Aaah, haha vad irriterande..-.-
"båda" har kanin som heter Yuno..
/Christel & kaninerna! 

#57 och som ser identiska ut
#58, jaa.. verkligen, haha samma användare..
/Christel & kaninerna! 
Att sitta och garva är ju verkligen inte så passande när #1 känner sig kränkt, (möjligen skaffat ny använda) vilket jag till en viss del kan förstå att hon/de gör.
Man behöver inte spy galla på folk, tar man det lugnt och sansat i en diskussion så lyssnar folk bättre och det gör större skillnad än att "skrämma" iväg folk.
Det finns uppfödare (nämner inga namn) som tar kullar titt som tätt utan knappt uppehåll på samma honor, det tycker jag är hemskt och kan skapa otroliga komplikationer m.m för honan, som också till slut kan ge upp vid födseln och dö. Jag rekommenderar att ta högst 2 kullar per år därav låta honan vila ett par månader.
#60, jag skratta för att de var 2 användare ja.
/Christel & kaninerna! 
#60..
? det e ju inte min Hona som tar ungar..
Det e min kompis.. :)
Sen egentligen vad detta ingen sida o hur hemsidan - djur.
ja sökte kanin tillbehör ? =(
#62, förlåt att vi förstört tråden, du får fortsätta eller göra en ny!
/Christel & kaninerna! 
Kan ju inte det..
Får får massa klagomål på alla… -.-
Men ja tycker endå ni inte ska skylla på henne heller…!
#64 - 65 Försök!
På henne kan vi dock "skylla" på. Eftersom så många ungar dött och honan kanske är trött efter alla kullar?
/Christel & kaninerna! 
JA men hennes nya kan drog hem en sjukdom som smittade hennes kanin ungar??
Så de har vi en förklaring att en del av hennes kaninungar dog..!
Ni ska skylla på uppfödaren.. -.-
Hon kan fasen inte roför att hennes kanin smittade ungarna..? O.o
Sen mår hon också dåligt just nu då hennes kanin dog :(?
+ att hon fick så mke klagåmål..
Hennes hona där imot har gått från Avel för 4 månader sen…
Så snälla SLUTA!!
Ja sökte TILLBEHÖR och inte KLAGÅMÅL??
Lägg av nu. Seriöst, jag tror TS har förstått nu, sluta hacka.
Nu söker hon tillbehör, så kan någon Medarbetare radera kommentarerna ovan så att hon får lite utrymme och inte behöver må dåligt? :)
Visst är det fel allt det här, men hon skriver ju att hon blir sårad. Och om ni blir sårade - sluta skriva.
Man går inte in på internet för att kallas djurplågare. Det kallas iof internetmobbning.
Eftersom de flesta skriver att det du gjort är fel så borde det nog ligga nåt i det du vet? Varför tror du att så många skriver samma sak annars liksom?.. de vill djurens bästa, inget annat!
Kan folk vara snäll att sluta förtala Celimir.
Hur mke för alla koppel + rosa ocg regnbåksfärgade selen?
Eller hur mke för allt? ^^
harru selar ?
Jo, fast de måste jag ha själv. Har däremot koppel till selar om jag nu inte har ett extra sele någonstans.
allt för 150 (+ 150 men resebur)
elr 60:- för de du sa :)
okeh hur många har du bilder :D
73#
Hur mycket ska du ha för keramikskålarna? :)
Kan du frakta till Stockholm? :)
// Bara om Celimir inte ska köpa de. :)
Helt otroligt att det får skrivas så mycket skit om en Ts utan att det tas bort… Finns det inga moderatorer här (och vuxna…)???
Ljustadalens kaningård
79# Tror de flesta är vuxna här ändå. *Suck*
#78 Jag är så dålig på priser, ge förslag ;P
Jag kan skicka med posten eller bussgods.
Hmm.. hur stora är skålarna? Tror du de skulle kunna funka till hamstrar eller är de för stora? :)
Detta måste nog vara KIF mest kommenterade tråd tror jag, haha!
Håller med #79, detta går överstyr.
Not your mom, not your milk.
De är 34,5 cm runtom hela skålens form och 5 cm höga.
83# Ja, med sårande kommentarer dessutom. Det här går verkligen överstyr!
#86, ohja!
85# Oj, de såg så små ut. Ja, jag får väl stå över då. De funkar inte för dvärghamstrar inte!
Nej, de är nog tyvärr lite för stora ;P
Jag låser den här tråden. TS letar du fortfarande tillbehör är du välkommen att göra en ny tråd.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com