Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 573 ggr
[Vivvi95]
0

Är hon verkligen dräktig?

Hejsanhoppsan =)

Nu är det så att min hona blev parad på kvällen den 16/8, alltså är hon på dag 31 eller 32 idag. Dock så blev det bara en lyckad PARNING.. Hon är hårdare och större runt magen, och får lika mycket mat och Motion som tidigare. Hon har dem senaste dagarna blivit  nåågot surare och huggit mig två gånger. Men bröstvårtorna är inte större än vanligt och hon har inte börjat göra i ordning något bo. Det är hennes första kull (även min) och jag har inte så mycket erfarenhet av bebisar sen tidigare, därför undrar jag om ni tror att hon är dräktig? =)

/Vivvi

[Vivvi95]
0

Var ute och kände på henne när hon sprang runt i hagen, inte så supermycket större än vanligt men ändå mer än vad hon brukar.., när hon springer blir "det hårda" mjukare.. Hjälp någon?

Linnet
0

ÄR HON PÅ DAG 31 SKA DU KUNNA KÄNNA UNGARNA RÖRA SIG OM DET FINNS NÅGRA.

Uniqs
0

#2 Nej, det är inte alls alla honor man kan känna bebisarna på.. Beror helt på.. Med vänlig hälsning, Amanda

[Vivvi95]
0

#3 Okej =)

Någon som vet hur stor honan bör vara vid den här tiden ifall hon är dräktig?

pigelina
0

#4 beror på hur många ungar som ligger i magen och hur ungarna ligger.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
0

Blev hon parad den 16/8 är på på dag 35 efter parningenFlört

// Hanna

alicekanin
0

Min hona parades samma dag och hon har inte fött än heller:( Hennes och min första kull med. Har inte börjat boa än och ibland kan man känna bröstvårtor och ibland känna ev. ungar. Men hon fick 3 lyckade parningar. Haha lite läskit att det var så lika ;) Men vi får hoppas att våra honor har ungar:D

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

[Vivvi95]
0

#6 Oj, menade den 19/8 Flört

#7 Din kanin har gått några dagar längre än min, såg att jag skrivit fel ;)) Håller tummarna på att båda du å jag får bebisar snart :D

Någon som vet hur man känner om det är bebisar i en honans mage? =)

pigelina
0

#8 Håll händerna på kaninensmage, så långt ner du kan, räker att hålla lite löst, ha lite tålamod så känner du nog sparkar efter en stund, dom känns tydligt:)

// Hanna

RosarysKaniner
0

Var försiktig så det inte går alldeles för lång tid, då kan det även tyda på likförgiftning.

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

[Vivvi95]
0

#9 Okej, hon är ganska otålig men ska försöka =) Om jag inte känner någon spark, har hon gått tom då?

#10 Tack för tipset! =) Hon är på dag 31 eller 32 idag (vet inte om man räknar med dagen man parar?) Tills dag 35 är det väll isf lungt?

RosarysKaniner
0

#11, Vad är det för ras?

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

[Vivvi95]
0

#12 Mamman är 17% hare och resten vädur (Är ganska harig dock), pappan är en vädur.

[Vivvi95]
0

Nu byggs det bo, så förhoppningsvis kommer det smått inatt =)

Tinycee
0

Åh så spännande :) Hoppas att det går bra nu :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

[Vivvi95]
0

Inga bebisar i natt =( Börjar ge upp hoppet trots att hon är stor som en ballong…