Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 907 ggr
vevve89
0

Han är sämre =/

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var på återbesök med Robin idag (kaninen med Glaukom (grön starr). Trycket är 50 i ögat vilket är skyhögt… Vi diskuterar nu operation för att ta bort det, men måste prata med vet först.

Veterinären på Bagis är kanon och har verkligen gjort allt han kan. Men nu kan han inte göra mer och då återstår en riskfylld operation eller avlivning…

Yome
0

Men de är väll inte nödvändigt att ta bort en kanin för glaukom? Blir dom inte bara blinda ? Eller är gör de ont på något sätt?

hundar får väll gråstarr? (heter de så eller är jag helt ute och cyklar?) och lever med de fast är de skillnad med grönstarr och gråstarr ?

(inte så duktig på alla dessa sjukdomar)

Tinycee
0

Åh, du får göra det som du vill göra, alltså vad som känns bäst för din kanin!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

PrinzeZz
0

kan han få ett bra kaninliv efteråt och han har goda chanser att klara sej genom operationen så skulle jag operera, samtidigt som jag kan förtstå fullt ut om du skulle välja att ta bort honom

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

minaninar
0

Det är bara att känna efter och att prata med vetten och försöka känna efter hur Robin mår och hur hans hälsa är. Det är väl så att det viktiga är att man inte kommer åt ett visst viktigt blodkärl bakom ögat har jag förstått. Men om ni nu tänker att ni ska göra det så fråga denna doktor om han gjort det på kanin, annars kanske det är bättre att göra det på Roslagstull..

Ja 50 är skyhögt förstod jag också av det material jag kollade på..

Du känner nog om det finns ett gott hopp, eller om det inte gör det. Förmodligen visar Robin i alla fall något lite vad han tycker?

Jag ska skicka en grej på PM om jag hittar det.