Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3614 ggr
Frosstis
0

Hur pussas kaniner?

Ja, som rubriken lyder, hur pussas kaniner? Är det när de puffas eller slickas? :)

Fridaaaa
0

Varför skulle kaniner "pussas"? :P
Dem visar sin omtanke till varandra genom att ligga ihop och fixa varandras pälsar osv Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zakarias
0

Dem slickar :)

dermot
0

Både och :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Frosstis
0

Ja okej :D För Bella brukar pufa på mina ben hela tiden när jag sitter i lekstugan :)f

#1 Jag har hört att kaniner pussas :P

Fridaaaa
0

#4 Aldrig sett det eller hört om det. Däremot har jag sett dem putsa varandra, slicka på varandras pälsar och då även i ansiktet. Kanske det som ser ut som att dem "pussas"? ;)

Frosstis
0

#5 Men jag har hört på iFokus att folk säger att deras kaniner pussas hela tiden :) Och typ "jag fick min första puss idag" ;)

[Tilde]
0

När Willow puttar på mig så ser jag det som att han vill ha uppmärksamhet :P När han slickar på mig så är det för att visa kärlek. Kanske inte riktigt är så, men så ser jag det. ^^

Fridaaaa
0

#6 Många säger att deras kaniner "pussas" när dem slickar på en, men dem pussas inte som t.ex vi människor. Dem ger en helt enkelt "pälsvård" ;) Eller för att visa att dem gillar en, vilket som :P
Har dock aldrig ägt en kanin som gillar att "pussas":P

Frosstis
0

Haha okej :P Men vad betyder det då att hon slickar på mig ibland och puffar på mina ben hela tiden?

Fridaaaa
0

#9 Kommer en kanin fram och puttar på en brukar det betyda att dem vill ha uppmärksamhet. 
Och att hon slickar på dig ibland är med att hon gillar dig och ev tycker att du behöver "pälsvård" :D

[EllenAlicia]
0

#4 puffa är som typ säga, halu där! haha.

Frosstis
0

#10 Haaha okej! När hon drar och kraffsar på mina byxor då, det är väl också att hon vill ha uppmärksamhet? :P

#11 Okaj, haha då vet jag lite mer då ^^

Yome
0

när dom ligger och tvättar varandra eller slickar på en så brukar man säga att dom pussas.

om en kanin puttar på en kan de betyda att den vill ha uppmärksamhet men om den puttar hårt vill den att man ska flytta på sig.

AkaiTsuki
0

Mina byxor och min rygg tycker Akkio alltid behöver lite putsning :) Då "pussas/slickar" han.

Och när man klappat honom pussas han och sedan nafsar i byxorna för att säga nu är det nog, nu vill jag faktiskt springa lite men han kommer ofta tillbaka och puttar på en lite för att få uppmärksamhet

För hundar säger man ju att de pussas så det har blivit att jag säger pussar när kaniner slickar

//Joanna

Frosstis
0

#13 Jaha okej :)

Jo jag vet nu, hon brukar inte puffa hårt för jag brukar väl inte vara ivägen.

#14 Bella brukar slickas på mina händer. Men när vi ligger i soffan och myser så brukar  hon slicka åp min tröja/magen jättemycket hehe :P