Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 643 ggr
[Tilde]
0

Brokad i två färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag såg jag att minst en av de brokade i kullen även har bruna fläckar! Det har inte synts innan, men det är väl pälsfärgen? T.ex. lilla Cashew har dessa bruna fläckar på rumpan, huvudet och nacken.

Det är väl inte kiss? Det går ju inte bort… ><

Suskiv
0

Japanbrokad blir den då.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Tilde]
0

#1 Fast jag trodde inte föräldrarna hade anlag för det. Foten i munnen

Suskiv
0

Det kan ligga dolt.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Zvintos
0

Är du helt säker på att det är pälsfärg och inte kissfläckar? Inte direkt ovanligt att de kissar i boet och då kan kullsyskon få fläckar.

dermot
0

Tänkte också kissfläckar, för kan en japanbrokad vara viltgrå/gul? Jag tycker mig se viltzoner vid ögonen i alla fall..

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#4 Inte 100% men det gick inte bort. Kan kolla om det är kvar imorgon, annars är det ett syskon som är boven. Tungan ute

Zvintos
0

#5: Nej, det kan den inte. En japantecknad viltgrå blir i sådana fall bara viltgrå med ev japantecken som lyser igenom. En viltgrå kan alltså inte ha synliga gula fläckar om den är japan. Detta eftersom en viltgrå är B och vore den bj skulle det vara en vanlig gul/svart japantecknad.

[Luppa]
0

Tycker att det ser ut som solklara kissfläckar ;)

[Tilde]
0

#8 Möjligt! Tyckte bara det var konstigt för de inte gick bort och fanns på så många ställen Tungan ute

Zvintos
0

#9: Just kissfläckar brukar vara svåra att få bort om man inte använder särskilda medel eller liknande. Glad

[Tilde]
0

#10 Mjo, men borde inte andra syskon också ha det då? :/

Zvintos
0

#11: Inte säkert, beror på vem som blivit träffad av kisset.

Fridaaaa
0

Jag tycker det ser ut som kissfläckar.
Kissfläckar brukar vara väldigt svåra att få bort Tungan ute

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

Fast alla ligger alltid i en hög (de är ju 8 stycken) så det borde komma på fler. Men men :)

[Luppa]
0

#14 Sällan det gör det faktiskt, även om man har en kull på 8 vita så brukar de vara vita. Men det händer.

elinyeaah
0

inte för att jag vte något om färger och mönster men min kanin har också en sånt "svart steck/linje mitt på ryggen".

Samma med ögonen, precis samma på min kanin.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

[Luppa]
0

#16 Det är inte det som är kissfläckar, utan det gula…

elinyeaah
0

#17. såklart jag visste, haha. Flört

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu